Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Firma nabízí lehčí autobus, mýtné neplatí

  9:10aktualizováno  9:10
Druhý největší výrobce autobusů v Česku přišel na to, jak ušetřit dopravcům peníze na mýtném. Jen pár dnů po zamítnutí výjimky placení mýtného pro autobusy přichází firma SOR Libchavy s výrobkem, který váží jen o deset kilogramů méně než dvanáct tun. Proto za něj dopravci už platit nemusí.
Do lehčí verze se "papírově" vejde méně lidí.

Do lehčí verze se "papírově" vejde méně lidí. | foto: iDNES.cz

Autobusy jsou na první pohled stejné jako jejich těžší verze. Jen se do nich "papírově" vejde méně lidí. Například u autobusu se čtyřiceti sedačkami je ve verzi Economic sedadel 38 a k stání je o sedm míst méně.

Tím se váha dostane pod dvanáct tun. "Cenově se autobusy verze Economic nebudou lišit od standardních provedení konkrétních typů. Mají stejnou konstrukci, stejný zůstává i objem zavazadlového prostoru," říká Michal Kubasa z obchodního oddělení firmy.

SOR se netají tím, že vymyslel autobus právě kvůli mýtu, které cestování autobusem značně prodraží. Například na lince mezi Prahou a Brnem si cestující budou muset připlatit kolem dvaceti korun. Pokud by jeli menším autobusem, stálo by je to méně.

Některé společnosti už uvažují i o tom, že kvůli mýtu omezí některé linky, například Student Agency spoj Ostrava–Praha.

Jiný výrobce zatím s takovou nabídkou nepřišel. "Nezaměřujeme se tolik na autobusy, které jezdí hlavně na dálnicích. Máme minibusy, ale kvůli mýtu poptávka po nich nestoupla," řekl obchodní ředitel Karosy Petr Rusek.

Řada dopravců je k novince skeptická. "Na dálkové spoje jsou potřeba hlavně větší autobusy, z kterých se mýto musí platit. Nevyplatilo by se jet třeba dvěma menšími," říká Martin Oumrt z ČSAD Liberec.

Autor:


Nejčtenější

Začínal sám v garáži, dnes výrobní linky z jeho firmy dobývají svět

Jakub Krofián s manželkou Alenou.

Jakub Krofián žije svůj americký sen už osmnáctý rok. Jako pětadvacetiletý mladík si z úspor koupil soustruh a doma v...

Lidé se stěhují do okolí měst, každé ráno pak tráví v autech v kolonách

Stávka na francouzské železnici nahnala více lidí do aut. V Paříži se tvoří...

Kvůli vysokým cenám bydlení ve městech roste poptávka po nemovitostech v jejich okolí. „Evidujeme meziroční růst zájmu...



Makléř si myslel, že pracuje v demoverzi, teď žádá vyplatit miliony eur

Harouna M Traore

Francouzský obchodník na burze žaluje makléřskou firmu Valbury Capital. Žádá, aby mu vyplatila 10 milionů eur, které...

Do důchodu později a jiné daně, radí Česku OECD

Ilustrační snímek

Česko by mělo navázat věk pro odchod do důchodu na očekávanou délku života. Doporučuje to Organizace pro hospodářskou...

Podnikatelka vydělala na „ženské viagře“. Investoři se mi smáli, vzpomíná

Cindy Eckertová stojí za vyvinutím léku na podporu ženského libida. Jeho účinky...

Založila společnost, prodala ji za miliardu dolarů a pak téměř zdarma získala zpět. Úspěch spoluzakladatelky Sprout...

Další z rubriky

Maso vypěstované v laboratoři může být v restauracích za tři roky

Uměle vypěstované hovězí maso nizozemské společnosti Mosa Meat.

Nizozemská společnost Mosa Meat, která před pěti lety jako první na světě představila laboratorně vypěstovaný hovězí...

Éra digitálních cenovek. Jejich většímu rozšíření brání vysoké náklady

Digitální cenovky v prodejně Tchibo.

Z regálů některých obchodů zmizely papírové cenovky a nahradily je krabičky podobné tabletům. Na elektronickém papíru...

Vietnamci si budou muset počkat. Vláda přiškrtila víza pro podnikání

Ilustrační snímek

Vláda ČR ve čtvrtek rozhodla o dočasném pozastavení příjmu žádostí o dlouhodobý pobyt za účelem zaměstnání a žádostí...

Najdete na iDNES.cz