Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Firma nabízí lehčí autobus, mýtné neplatí

  9:10aktualizováno  9:10
Druhý největší výrobce autobusů v Česku přišel na to, jak ušetřit dopravcům peníze na mýtném. Jen pár dnů po zamítnutí výjimky placení mýtného pro autobusy přichází firma SOR Libchavy s výrobkem, který váží jen o deset kilogramů méně než dvanáct tun. Proto za něj dopravci už platit nemusí.
Do lehčí verze se "papírově" vejde méně lidí.

Do lehčí verze se "papírově" vejde méně lidí. | foto: iDNES.cz

Autobusy jsou na první pohled stejné jako jejich těžší verze. Jen se do nich "papírově" vejde méně lidí. Například u autobusu se čtyřiceti sedačkami je ve verzi Economic sedadel 38 a k stání je o sedm míst méně.

Tím se váha dostane pod dvanáct tun. "Cenově se autobusy verze Economic nebudou lišit od standardních provedení konkrétních typů. Mají stejnou konstrukci, stejný zůstává i objem zavazadlového prostoru," říká Michal Kubasa z obchodního oddělení firmy.

SOR se netají tím, že vymyslel autobus právě kvůli mýtu, které cestování autobusem značně prodraží. Například na lince mezi Prahou a Brnem si cestující budou muset připlatit kolem dvaceti korun. Pokud by jeli menším autobusem, stálo by je to méně.

Některé společnosti už uvažují i o tom, že kvůli mýtu omezí některé linky, například Student Agency spoj Ostrava–Praha.

Jiný výrobce zatím s takovou nabídkou nepřišel. "Nezaměřujeme se tolik na autobusy, které jezdí hlavně na dálnicích. Máme minibusy, ale kvůli mýtu poptávka po nich nestoupla," řekl obchodní ředitel Karosy Petr Rusek.

Řada dopravců je k novince skeptická. "Na dálkové spoje jsou potřeba hlavně větší autobusy, z kterých se mýto musí platit. Nevyplatilo by se jet třeba dvěma menšími," říká Martin Oumrt z ČSAD Liberec.

Autor:



Nejčtenější

Mrakodrap bohatých otevírá. Být Jágrovi sousedem vyjde na desítky milionů

V Tower na pražské Pankráci (stav v lednu 2017)

Byty v patrně nejdražším bytovém domě v Česku - pražském V Toweru si přebírají jejich noví majitelé. Jsou mezi nimi...

Soud dal řidiči německý plat, čeští dopravci se bojí růstu počtu žalob

Šofér kamionu Jiří Gabrhel

První český řidič kamionu vyhrál soud o to, že mu česká firma za řízení v Německu platila méně, než kolik je tamní...



Pět tisíc dolarů na ruku a sbohem. Amazon se zbavuje lidí bez motivace

Pracovníkům ve skladu Amazon se v USA důsledně říká „associates“, tedy...

Nestandardní cestou jde americký Amazon při propouštění zaměstnanců bez motivace. Svému personálu předložil „nabídku“,...

Česko je odkladiště vraků. Lidé kvalitu neřeší, říká šéfka AAA Auto

Generální ředitelka AAA Auto Karolína Topolová

Jedinou silou, která donutí Čechy výrazně omladit vozový park, je změna legislativy. Bez omezení dovozu aut starších...

Nejmladší český miliardář začal ve skladu. Dnes ovládá zbrojařské impérium

Majitel Czechoslovak Group Michal Strnad.

Pětadvacetiletý Michal Strnad se po převodu stoprocentního podílu zbrojařsko-průmyslového holdingu Czechoslovak Group...

Další z rubriky

Nedostatek dělníků je akutní. Stavby se zpožďují a častěji jsou odfláknuté

Ilustrační snímek

Tuzemským stavebním firmám chybí už tolik dělníků a řemeslníků, že některé musí odříkat nabídky nebo na práci najímají...

Zákon o omezení hazardu je bezzubý, gambleři hrají dál téměř bez omezení

(Ilustrační snímek)

Nový zákon o regulaci hazardu ukládá od ledna spousty povinností. Jenže je bezzubý. Pololegální herny ho obcházejí...

Trh se zájezdy pro starší cestovatele roste, objevují i exotické destinace

Ilustrační snímek

Klienti starší 55 let bývali pro cestovní kanceláře z nouze ctnost. Vykrývali méně lukrativní části sezony, zájezdy pro...

Najdete na iDNES.cz