Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Firmy dají méně na sponzoring, zkrátka přijdou kulturní akce i sport

  16:24aktualizováno  16:24
Sponzorování kulturních nebo sportovních akcí je pro firmy dobrá příležitost, jak se zviditelnit. Právě na tento druh propagace ale řada velkých podniků příští rok vydá méně peněz kvůli hospodářské krizi. Některé akce a spolky tak přijdou o část svých příspěvků. Stejně peněz jako letos má jít hlavně na charitu.
Ilustrační foto.

Ilustrační foto. | foto: Profimedia.cz

České dráhy příští rok sníží náklady na marketing o 100 milionů korun na asi 250 milionů. "Omezíme samozřejmě spolupráci na kulturních a sportovních událostech. Zcela rušíme spolupráci na golfových utkáních, omezíme účast na výstavách, nebudeme spolupracovat na žádných filmech, ani se žádnými osobnostmi," řel mluvčí drah Radek Joklík.

Sazka nebude pokračovat v podpoře cen, které udělovala v oblasti filmu za nejlepší scénář, divadla za tvůrčí počin a tance pro objev roku. V nezměněném rozsahu zůstane zachována podpora ryze charitativních aktivit pro zdravotnictví, děti a mládež.

Mluvčí společnosti AXA Marek Zeman

"Snažíme se maximum prostředků přesouvat na přímou podporu prodeje a obchodu."

Škoda Auto naproti tomu žádné omezení výdajů na sponzoring kvůli krizi neplánuje. Automobilka sponzoruje například mistrovství světa v hokeji, cyklistickou Tour de France nebo mladoboleslavský hokej a fotbal. Objevily se však spekulace, že firma ukončí podporu Českého olympijského výboru. "Tyto informace jsou jen fámy, počítáme se spoluprací i nadále," uvedl mluvčí firmy Jaroslav Černý.

Ze dvou velkých akcí vycouvala finanční společnost AXA. Letos ukončila podporu fotbalové Sparty, příští rok už se neobjeví na věhlasném filmovém festivalu v Karlových Varech.

"Důvody jsou prosté. Snažíme se maximum prostředků přesouvat na přímou podporu prodeje a obchodu," upozornil mluvčí finanční společnosti AXA Marek Zeman. Také AXA pokračuje bez omezení v charitativních aktivitách, jako je Světluška, Na zelenou nebo nadace Křižovatka.

Atletika dostane stejně jako loni

Sponzorské aktivity naopak nehodlá nijak osekávat například energetická společnost ČEZ nebo Česká pojišťovna. Všechny klíčové sponzorské projekty pro příští rok zachová i Česká spořitelna.

Dlouhodobé sponzorské smlouvy má uzavřené například Český atletický svaz a objem finančních prostředků od dárců by se v příštím roce a většinou i v dalších letech neměl snížit.

"Některé smlouvy jsou dlouhodobější na více let, některé třeba jenom na rok. Nyní na konci roku dochází k jejich obnově a zatím nemáme žádný signál o nějakém rapidním snižování," řekla mluvčí atletického svazu Karolína Farská.

Smlouvy se sponzory, které jsou dlouhodobé a pokrývají celý olympijský cyklus, má uzavřen také Český olympijský výbor (ČOV).

"Dopady krize jsou proto zcela minimální," řekl mluvčí ČOV Alexandr Kliment. Snižování sponzorské podpory neočekává ani hokejový svaz. Sponzorské smlouvy na příští rok zatím nemá podepsány Česká basketbalová federace, její generální sekretář Miloš Pražák se k nim proto nechtěl blíže vyjadřovat.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Montážní linka v mladoboleslavské Škodě Auto. Ilustrační snímek
Žádné změny ve Škodě Auto nechystáme, vzkazuje Volkswagen do Čech

Německý automobilový koncern Volkswagen v tuto chvíli žádné změny u své české značky Škoda Auto nechystá, uvedl mluvčí německého koncernu. Reagoval tak na...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

Mobilní internet - ilustrační foto
Twisto míří s odloženými platbami do Polska. Dostalo injekci 5 milionů eur

Digitální platební služba Twisto získala od holandské ING Group a rakouské pojišťovny UNIQA investici ve výši pěti milionů eur. Ta poslouží na rozvoj služeb v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.