Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Firmy hledají nové lidi na internetu

aktualizováno 
I když inzerát v novinách nebo na vývěsce úřadu práce tvoří dosud neodmyslitelnou součást náboru nových zaměstnanců, rychle se zvyšuje podíl lidí, kteří si najdou nové místo díky internetu. Rostoucí oblibu on-line inzerátů s pracovními místy způsobuje hlavně šance oslovit levně poměrně široký okruh kvalifikovaných uchazečů. "Je to levnější a hlavně rychlá metoda, u níž dostáváte na nabídky práce bezprostřední odpovědi.

Na internetu lze inzeráty navíc okamžitě aktualizovat a obměňovat," vysvětluje personalistka společnosti CAC Leasing Martina Daňková.

Přímá komunikace po internetu navíc odstraňuje bariéru mezi zaměstnavatelem a uchazeči.

Příkladem toho, jak roste zájem o internetovou nabídku práce, může být česká pobočka koncernu Philips, kam se loni každý pátý nový pracovník dostal pomocí webové nabídky.

Také z 219 zaměstnanců telekomunikačního operátora Contactel se na svou pozici dostala prostřednictvím internetu plná čtvrtina.

Podíl internetu na zprostředkování práce přitom ještě zdaleka nedosáhl vrcholu. "Letos prožívá web velký růst. Do naší nové továrny budeme v polovině příštího roku potřebovat 1250 lidí. Zatím se nám jich přihlásilo 2800, z toho víc než tisícovka přes webovou službu jobs.cz," říká šéf českého Philipsu Radomír Sabela. S dalším růstem počítá rovněž Česká pojišťovna, která po internetu nalákala za první letošní pololetí 56 nových lidí, tedy zhruba desetinu všech přijímaných.

S rozvojem internetu v České republice se postupně mění také okruh uživatelů webových zprostředkovatelských služeb. Po internetu už dávno nelze nalézt výhradně pracovníky do počítačových profesí.

"Ještě před loňským podzimem to byli hlavně technici a informatici. Teď však už není problém tímto způsobem obsadit místa sekretářek, administrativních pracovníků, ale i ředitelů. Ani top management už se nezdráhá poskytovat o sobě osobní informace elektronickou cestou," tvrdí Monika Vegh , která nabírá zaměstnance v Contactelu.

Změnu ve složení uchazečů o práci potvrzuje také struktura návštěvnosti největšího tuzemského personálního serveru jobs.cz. Před třemi lety mezi nimi s nadpoloviční většinou dominovali specialisté z oblasti informačních technologií.

Ti jsou nyní sice i nadále s 24 procenty uživatelů nejčetnější skupinou, dotahují se však na ně obchodníci, pracovníci z marketingu či administrativy. "Hlásí se tak i lidi do výroby, o místo v Hranicích projevilo na webu zájem 128 lidí," říká Sabela. To je více než dvojnásobek počtu zájemců, kteří zareagovali na na inzeráty firmy v tisku.

Nejlépe lze na síti nalézt práci v hlavním městě. Služba jobpilot.cz registruje 45 procent firemních inzerátů z Prahy, na jobs.cz jich přichází z metropole jedna třetina. Následuje Brno a další regiony.

"Trend posilování regionů je ale jasně patrný. Ještě loni bylo z Prahy přes osmdesát procent všech pracovních nabídek," tvrdí Ladislav Trpák z jobpilot.cz.

Na druhou stranu mezi lidmi, kteří se na internetu poohlížejí po novém zaměstnání, zaujímají regiony často už vedoucí pozici. "Nejvyšší podíl míst obsazených pomocí internetu máme na severní Moravě," říká mluvčí České pojišťovny Michal Urban. Rovněž o volná místa u Philipsu v Hranicích byl největší zájem v severomoravských okresech. Lidé z oblastí s vyšší nezaměstnaností navíc často reagují i na inzeráty z jiných oblastí. "Jsou ochotni se za prací i stěhovat, což u Pražanů, kteří nejsou ochotni se přestěhovat ani do Brna, moc neplatí. Na lidi ze severu Moravy tlačí i menší počet dostupných pracovních příležitostí v jejich okolí," vysvětluje Jiří Navrátil z marketingu jobs.cz.

Výjimkou nejsou ani odezvy ze zahraničí, které ukazují další výhodu internetu jako globálního média. "Běžně se ozývají lidé třeba ze Slovenska. A není výjimkou, že tyto uchazeče přijmeme. Není zde jazyková bariéra, a když splňují další požadavky, není to problém," sdělil Jaroslav Koloc z personálního marketingu Škody Auto. Contactelu se přes internet hlásí i uchazeči z USA či Indie.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Majitel skupiny KKCG Karel Komárek
Ropný magnát Komárek rozšiřuje IT stopu KKCG. Koupil 70 procent AutoContu

Skupina KKCG podnikatele Karla Komárka koupila 70procentní podíl v předním českém dodavateli informačních technologií AutoCont. Firma o tom informovala ve...  celý článek

Ilustrační foto
Vajec je tak málo, že se prodávají v aukcích. Zdraží až na 6 korun

Vejce v obchodech začínají zdražovat. V příštích týdnech může stát jedno vejce 5 až 6 korun. Na trhu je jich takový nedostatek, že producenti začali prodávat...  celý článek

Podnikatel Jan Hradecký na snímku z roku 2013
Při rallye v Africe zemřel Jan Hradecký, zakladatel české firmy Botanicus

Podnikatel a mecenáš Jan Hradecký tragicky zemřel při rallye veteránů Classic Safari. Světu zanechal odkaz prostřednictvím své firmy na přírodní kosmetiku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.