Před pár měsíci se tak například přímo do večerníčku podařilo dostat logo Pribináčku. K tomu říkal dětský hlásek: »Pribináček vás zve ke sledování večerníčku.« Marketingová manažerka firmy Pribina Hana Přibylová se potom bránila nařčení z nemorálního chování své firmy slovy: »Jedná se pouze o sponzoring pořadu, nikoliv o reklamu.« Právní rozdíl mezi sponzorským vzkazem, který zákon povoluje i mimo reklamní bloky, a reklamním šotem objasňuje člen Rady České televize Juraj Podkonický: »Sponzor může prezentovat pouze svoji značku a nesmí odkazovat na konkrétní výrobek.« Smysl tohoto rozdílu ovšem popírá reklamní manažer Českého rozhlasu Jiří Bezděk: »Pokud řeknete, že pořad sponzorovala například firma Coca-cola, každý si představí konkrétní limonádu.« Tohoto úniku z regulace reklamy využívají inzerenti podle jeho slov například u rozhlasové obdoby večerníčku, kterému se v rádiu říká Hajaja. V časopisech dokonce na tuto možnost Českého rozhlasu poukazují tištěné reklamy slovy: »Máme pro vás specialitu. Sponzoring rozhlasových pořadů, které nemají na české mediální scéně obdobu a které přesně oslovují konkrétní cílové skupiny, ženy, hospodyně, děti...« »Mnohé reklamy před nebo po dětských pořadech nejsou určeny pro děti, ale spíše pro matky a prarodiče,« uvádí reklamní manažer Jan Badalec. Jmenuje i pár příkladů jako prací a avivážní prostředky, jídlo nebo baterie. »Veškerá komunikace ve sdělovacích prostředcích je zaměřená především na ženy, nikoliv na děti,« nepřímo potvrdila jeho slova reklamní manažerka firmy Ferrero Hana Štěpánková, když minulý rok obhajovala umísťování svých reklam bezprostředně před večerníčkem. Firma Ferrero prodává především cukrovinky. »V reklamě na čokoládové krémy vypadá všechno skvěle, protože prý obsahují energii, kterou děti potřebují,« uvádí osobní zkušenost pražský lékař Milan Bayer z kliniky dětského a dorostového lékařství Všeobecné fakultní nemocnice. Vzápětí dodává: »Nevím ovšem, zda je tam tuk z oříšků nebo jiného rostlinného původu. Mám tak z této reklamy čistě soukromý, nevědecký dojem, že čokoládový krém bych měl namazat dětem na chléb spíše než sádlo.«
Firmy obcházejí regulaci reklamy sponzoringem
Před pár měsíci se tak například přímo do večerníčku podařilo dostat logo Pribináčku. K tomu říkal dětský hlásek: »Pribináček vás zve ke sledování večerníčku.« Marketingová manažerka firmy Pribina Hana Přibylová se potom bránila nařčení z nemorálního chování své firmy slovy: »Jedná se pouze o sponzoring pořadu, nikoliv o reklamu.« Právní rozdíl mezi sponzorským vzkazem, který zákon povoluje i mimo reklamní bloky, a reklamním šotem objasňuje člen Rady České televize Juraj Podkonický: »Sponzor může prezentovat pouze svoji značku a nesmí odkazovat na konkrétní výrobek.« Smysl tohoto rozdílu ovšem popírá reklamní manažer Českého rozhlasu Jiří Bezděk: »Pokud řeknete, že pořad sponzorovala například firma Coca-cola, každý si představí konkrétní limonádu.« Tohoto úniku z regulace reklamy využívají inzerenti podle jeho slov například u rozhlasové obdoby večerníčku, kterému se v rádiu říká Hajaja. V časopisech dokonce na tuto možnost Českého rozhlasu poukazují tištěné reklamy slovy: »Máme pro vás specialitu. Sponzoring rozhlasových pořadů, které nemají na české mediální scéně obdobu a které přesně oslovují konkrétní cílové skupiny, ženy, hospodyně, děti...« »Mnohé reklamy před nebo po dětských pořadech nejsou určeny pro děti, ale spíše pro matky a prarodiče,« uvádí reklamní manažer Jan Badalec. Jmenuje i pár příkladů jako prací a avivážní prostředky, jídlo nebo baterie. »Veškerá komunikace ve sdělovacích prostředcích je zaměřená především na ženy, nikoliv na děti,« nepřímo potvrdila jeho slova reklamní manažerka firmy Ferrero Hana Štěpánková, když minulý rok obhajovala umísťování svých reklam bezprostředně před večerníčkem. Firma Ferrero prodává především cukrovinky. »V reklamě na čokoládové krémy vypadá všechno skvěle, protože prý obsahují energii, kterou děti potřebují,« uvádí osobní zkušenost pražský lékař Milan Bayer z kliniky dětského a dorostového lékařství Všeobecné fakultní nemocnice. Vzápětí dodává: »Nevím ovšem, zda je tam tuk z oříšků nebo jiného rostlinného původu. Mám tak z této reklamy čistě soukromý, nevědecký dojem, že čokoládový krém bych měl namazat dětem na chléb spíše než sádlo.«
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Více než polovina britských dětí pod třináct let pila alkohol, zjistila studie
Více než třetina britských chlapců a dívek v letech mezi 11 a 13 lety má zkušenosti s konzumací...
Dobré zprávy ze Španělska. Olivy se dočkaly vláhy, olej by mohl zlevnit
Sucho a neúroda vyhnaly loni ceny olivového oleje na rekordní úrovně. Ve Španělsku, které je jeho...
Česko díky členství v EU zbohatlo. Poláci z něj ale vytěžili víc, říká analýza
Za dvacet let od vstupu Česka do EU se podařilo zvýšit životní úroveň vyjádřenou v HDP na obyvatele...
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....