Firmy se svými hymnami i soutěží

  15:01aktualizováno  15:01
Pracovat pro velkou společnost s tisícovkami zaměstnanců není nepodobné tomu, když se přidáte k sektě nebo se přiženíte či přivdáte do velké šťastné rodiny. Zejména velké firmy mají svůj jazyk, zvyky, slavnosti a rituály.

Ty, které jdou dále, mají navíc i vlastní hymnu. Často je to až patetická óda na radost z práce v takové společnosti a s jejími lidmi.

Když v červnu zazpívali šéfové ČEZ svým 18 tisícům zaměstnanců „my jsme všichni ČEZ, tak pojďme si připít na zdraví, my jsme všichni ČEZ, tak ať nám to svítí,“ nebyli zdaleka první.

Song pracích prášků
Velké koncerny zpívají svým zaměstnancům po celém světě a nejen to: dokonce se svými hymnami soutěží. Skupina porotců z velkých firem světa, mezi kterými byl i věhlasný podnikatel Donald Trump, letos jako nejlepší na světě vybrala hymnu německého výrobce pracích prášků a kosmetiky Henkel.

Za hudbu a text svého firemního songu "We together" (Společně) letos dostal cenu Stevie International Business Award.

Jde o teprve tři roky starou soutěž, v níž se poměřují společnosti v nejrůznějších kategoriích a cenám se přezdívá firemní Oscary.

Henkel má svou hymnu na webových stránkách a zaměstnanci si ji mohou poslouchat na intranetu nejen v anglické verzi, ale i v čínské, mexické nebo turecké.

Píseň výrobce pracích prášků Persil a Palmex, deodorantů Fa nebo mycích prostředků Pur či Bref popisuje jeho cestu k úspěchu "od dobrého k výbornému, od lepšího k nejlepšímu" a následný slastný pocit, protože "v týmu se dělíme o slávu našeho snu."

Vedení je nadšeno. "Hudba je mocným prostředkem vyjadřování a dokáže velmi dobře předávat emoce. Umožňuje nám předávat světu podnikové krédo ,Značka jako přítel‘ a vazby, které existují mezi členy rodiny Henkel po celém světě," říká Ernst Primosch, viceprezident pro podnikovou komunikaci.

Která je nejhorší?
Firemní hymny mají dokonce své fanoušky, kteří na různých webových stránkách a řadě blogů vyhodnocují pořadí nejhorších podle návštěvnosti stránek.
Na takovém seznamu se v posledních letech ocitly hymny renomovaných poradenských firem jako PricewaterhouseCoopers s "Vaším světem", KPMG s "Naší vizí globální strategie" a IBM se svým "Vždy kupředu".

Vítězná hymna
Refrén: We together - all together
Pospolu - všichni společně
Let our visions and our values lead the way
Nechme se vést naší vizí a našimi hodnotami We together - all together
Pospolu - všichni společně That’s why the Henkel name will always stay
Proto jméno Henkel navždy zůstane From beginning to end - A Brand like a Friend Od začátku do konce - značka jako přítel
Zdroj: Henkel

Ilustrační foto



Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Mileniálové všech zemí, spojte se. Mladá generace se odvrací od kapitalismu

Socha Karla Marxe v německém Trieru

Popularita kapitalismu mezi mladými Američany klesá. Přibližně polovina z nich by raději žila v socialistické zemi,...

Další z rubriky

Zemanův expertní tým podpořil jadernou energetiku i prolomení limitů těžby

Tři zaniklé vsi nemívaly veliké kostely, jen malé kaple, jež patřily pod...

Poradní tým prezidenta Miloše Zemana v sobotu podpořil jadernou energetiku a její další rozvoj. Ve výrobě elektřiny...

Zmrzlina, nebo sex? Sexistické prasátečko odmění urážlivé reklamy

Reklama na zmrzlinu v soutěži Sexistické prasátečko 2018.

V posledním ročníku ankety to vypadá, že zmrzlina i víno svádí k sexismu. Na víno zve blondýna ve vířivce, růžový...

Agrofert se znovu snaží koupit pekárny United Bakeries

Dodávky firmy Penam určené pro distribuci pečiva.

Pekárenská firma Penam z koncernu Agrofert hodlá koupit jediného akcionáře čelního českého výrobce pečiva United...



Najdete na iDNES.cz