Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Firmy využívají sametovou revoluci v byznysu. Letáky si utahují ze socialismu

  15:38aktualizováno  15:38
Dvacetileté výročí sametové revoluce se stalo vděčným reklamním tahákem. Firmy nyní nabízejí například "revoluční slevy", k dosání jsou díky kulatému výročí i zlevněné letenky do totalitních zemí. Podle odborníků na reklamu mohou být podobné kampaně úspěšné.

Odkaz na revoluční časy se dá využít i v reklamě. Některé firmy využily 20. výročí sametové revoluce v reklamě. | foto: Profimedia.cz

"Vzpomínáte kolik stály počítače a software před dvaceti lety?" Tak začíná reklamní leták společnosti IT Dnes, která svým zákazníkům připomíná, že stolní počítače přišly před dvaceti lety až na 250 tisíc korun, zatímco dnes jsou za zlomek ceny. Na oslavu výročí firma připravila speciální slevu na několik výrobků. Cenu stanovila přesně za 1989 korun bez DPH.

Limitovanou nabídku zlevněných letenek k 20. výročí pádu komunismu v těchto dnech nabízí společnost Student Agency. "Komu chybí staré časy, ať letí Na Kubu," stojí v její internetové reklamě.

Listopadovou revoluci ve svých inzerátech využil také prodejce bazénu, společnost Albion. "Cenovou revoluci" nabízí v podobě snížení cen bazénů a jejich zastřešení až o polovinu. Slevy vedení firmy zdůvodnilo právě 20 lety od pádu komunismu.

Timur a jeho partaKulaté výročí sametové revoluce zahrnulo do svých propagačních akcí i šest pražských poboček knihkupectví Neoluxor, kam lidé mohou 17. listopadu přinést knihy propagující komunistickou totalitu a výměnou dostanou pětinovou slevu na nákup nových knih.

"Dáváme možnost se chytře zbavit totalitní knihy výměnou za publikace vydané ve svobodné zemi. Knihy, které nám zákazníci v úterý přinesou, umístíme do archivu, kam patří," řekl spolumajitel knihkupectví Jiří Jirásek.

Podle odborníků na reklamu může odkaz na 17. listopad na zákazníky zabrat, nesmí se s ním ale příliš plýtvat.

"Agentury našly něco, co kombinuje humor, nostalgii, sentiment. Pokud je to uděláno citlivě, tedy s humorem a nadsázkou, a zároveň se k tomu uchýlí jen několik agentur, pak to může mít u lidí úspěch. Nesmí se to ale přehnat. Pokud byste podobný odkaz na výročí viděli po sedmé, tak si řeknete, že to je trapný," říká ředitel Asociace komunikačních agentur Jiří Janoušek.

Autoři: , ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vinařský oblek
Vinaři budou mít vlastní kroje, jeden vyjde na 16 tisíc korun

Nejen rybáři, myslivci nebo hasiči mají na jižní Moravě speciální obleky. Svůj slavnostní oděv budou mít také vinaři. Několik desítek se jich už šije.  celý článek

Logo Účtenkovky tvoří barevná písmena na bílém podkladu
Účtenkovka zlobí. Skenování moc nefunguje a hráčům se do přepisování nechce

Už je to více než dva týdny, co se rozjela účtenková loterie. Cestu k hlavní ceně milion korun, autu či dalším peněžním výhrám však lidem ztěžují problémy s...  celý článek

Václav Vachta, šéf sítě zdravotnických zařízení EUC.
Největší síť poliklinik EUC nakupuje v Ostravě. Letos utrží 2,5 miliardy

Jeden z největších soukromých hráčů ve zdravotnickém byznysu, skupina EUC, přikupuje devatenáctou polikliniku. Cenu za ostravské zařízení Mephacentrum...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.