Fischer popírá, že nemá pojistku

  • 10
Cestovní kancelář Fischer, s kterou ročně cestuje na zahraniční dovolené několik set tisíc lidí, bojuje s podezřením, že nemá povinné pojištění pro případ krachu. První jej vyslovila Asociace cestovních kanceláří, která se už obrátila i antimonopolní úřad. Sám Fischer však podezření vyvrací a tvrdí, že klienty kryje pojistka z loňského roku.

Loňská smlouva skončí podle mluvčí kanceláře Fischer Věry Kudynové až v okamžiku, kdy začne platit nová. "Uzavření nové smlouvy se zdrželo kvůli hledání zahraničního zajistitele pro pojistné krytí v plném rozsahu," řekla ČTK Kudynová.

Důvodem delších jednání podle Kudynové je, že sdružení pojišťoven změnilo pro rok 2003 podmínky. "Pojišťovny snížily hranici pro pojistné krytí a obrat cestovní kanceláře Fischer je několikanásobně vyšší,“ řekla mluvčí.

Cestovní kancelář Fischer proto v součinnosti s pojišťovnami oslovil zahraniční zajistitele a projednala podmínky pojištění na celý roční obrat. Ten se pohybuje okolo čtyř miliard korun.

S podezřením, že Fischer nemá povinné pojištění, se obrátila na antimonopolní úřad Asociace cestovních kanceláří, jejímž členem Fischer není. Šéf úřadu Josef Bednář České televizi potvrdil, že se případem bude zabývat.

Kudynová označila snahu asociace jako hrubý útok na podnikání cestovní kanceláře a za snahu o přilákání klientů k méně úspěšným kancelářím.

Každá cestovní kancelář musí mít podle zákona uzavřenou pojistku pro případ krachu. Pojistka zajišťuje, aby se klienti zkrachovalé agentury dostali ze zahraničního zájezdu domů a aby dostali zpět své peníze, pokud se zájezd neuskuteční.

,