Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Dovolenkový rozchod roku. Fischer opouští Invii, výhrady má i Exim

  12:30aktualizováno  12:30
Na českém trhu s dovolenými dochází k největšímu rozchodu za poslední roky. Největší tuzemská cestovní kancelář Fischer opouští největšího prodejce zájezdů, Invii. Následovat přitom mohou další velcí hráči.

Ilustrační snímek | foto: Lemon Technology

Cestovní kancelář Fischer, pod kterou patří například i cestovka Nev-dama, oznámila ukončení spolupráce se stručným vysvětlením.

„K rozhodnutí jsme dospěli po zralé úvaze, co bude pro naši společnost nejlepší. Do naší obchodní strategie momentálně spolupráce s agenturou Invia nezapadá, proto jsme se ji rozhodli ukončit,“ uvedl výkonný ředitel Fischer Group Jiří Jelínek. „Jsem přesvědčený, že máme dostatečnou sílu na to, abychom dokázali stejný objem zájezdů prodat ve vlastní síti,“ dodal.

Ročně prodal Fischer přes Invii podle informací iDNES.cz zájezdy za zhruba 400 milionů korun. Invia, která podle posledních dostupných výsledků prodala v roce 2015 zájezdy za 4,26 miliardy, však mluví o nižším podílu pod tři procenta.

„Mrzí nás, že se jeden ze stovek našich partnerů rozhodl ukončit nabídku zájezdů prostřednictvím cestovní agentury Invia. Na náš byznys rozhodnutí Fischer Group nemá vliv, nabídka se asi sníží o několik hotelů, klienti to ale v celkovém počtu milionů termínů vůbec nepostřehnou,“ řekl šéf marketingu Invia Michal Tůma.

Podle informací iDNES.cz je důvodů k rozchodu více, což naznačuje i vyjádření jiné velké cestovní kanceláře Exim Tours. „Některé marketingové praktiky zmiňovaného provizního prodejce se nám také nelíbí. Další případné kroky proto zvažujeme,“ řekl marketingový ředitel Exim Tours Stanislav Zíma.

Z největších oslovených cestovek je Exim Tours jediný, kdo řekl, že není s Invií spokojený.

Důvody odchodu? I obavy z nové konkurence

Jedním z hlavních důvodů je podle informací iDNES.cz i obava, že si velké cestovky spoluprací s Invií vychovávají konkurenta. Invia začínala jako klasický prodejce provizních zájezdů. Loni ale vznikla firma Invia International, která už se zabývá i sestavováním samotných zájezdů. „Cestovky si tak říkají, proč mají vlastně podporovat byznys nového konkurenta v oblasti zájezdů,“ prozradil zdroj iDNES.cz.

To, že nejde čistě o problém s internetovými agenturami, obecně potvrzuje i fakt, že Fischer bude dál prodávat zájezdy přes jiné portály nabízející zájezdy od více cestovek.

Invia má na trhu on-line prodejů zájezdů výrazně většinový podíl. Pro cestovky je to často důležitý prodejní kanál, protože samy neumějí přitáhnout svými pobočkami či weby dostatek lidí. Na druhou stranu, Invia potřebuje také velkou zásobu zájezdů od co nejvíce cestovek. Pro Invii je navíc reálnou hrozbou skutečnost, že cestovky začínají dohánět zpoždění s on-line prodejem a masivně investují do nových rezervačních systémů.

„Vlastní internetový prodej Čedoku dále významně vzrostl po aktuálních úpravách rezervačního systému a po uvedení nového uživatelsky mnohem příjemnějšího webového portálu Čedoku do plného provozu v únoru tohoto roku,“ říká například ředitel Čedoku Jan Koláčný. Agenturní prodej bere jako doplněk k odbytu zájezdů přes pobočky.

Rozchod přichází v době, kdy se cestovkám daří a jsou plné optimismu před nadcházející sezonou. Prodeje v předprodejích jsou na rekordní výši a cestovky věří, že nebudou muset prodávat tolik zájezdů na poslední chvíli. Právě ty jsou silnou stránkou internetových agentur.

Autor:



Nejčtenější

Válka o prodavačky pokračuje. Nástupní mzda v Lidlu bude 28 tisíc

Nová prodejna v Berouně se otevře v následujících týdnech.

Diskonty Lidl v Česku zvýší od března nástupní mzdu pokladních a prodavaček na 28 tisíc korun, tedy o pětinu. V Praze a...

Pět tisíc dolarů na ruku a sbohem. Amazon se zbavuje lidí bez motivace

Pracovníkům ve skladu Amazon se v USA důsledně říká „associates“, tedy...

Nestandardní cestou jde americký Amazon při propouštění zaměstnanců bez motivace. Svému personálu předložil „nabídku“,...



Fronty i na půl hodiny. Kaufland má málo pokladních, lidé si stěžují

(Ilustrační snímek)

V Kauflandu na pražském Bohdalci je 25 pokladen, v posledních dnech je však běžné, že fungují jen čtyři. Nakupujících...

Diesely v Německu už nikdo nechce. Ceny ojetin srážejí čachry s emisemi

(Ilustrační snímek)

V Německu za poslední rok výrazně klesl prodej nových naftových aut, ceny těch ojetých šly znatelně dolů. Vývoj souvisí...

Nejmladší český miliardář začal ve skladu. Dnes ovládá zbrojařské impérium

Majitel Czechoslovak Group Michal Strnad.

Pětadvacetiletý Michal Strnad se po převodu stoprocentního podílu zbrojařsko-průmyslového holdingu Czechoslovak Group...

Další z rubriky

Fortuna stáhne akcie z pražské a varšavské burzy, rozhodla valná hromada

Fortuna

Mimořádná valná hromada sázkové společnosti Fortuna Entertainment Group rozhodla o stažení akcií firmy z burzy v Praze...

Pro pojistku a zároveň do kavárny. Pojišťovna Direct má nový koncept

Pojištění u kávy. Direct otevřel nový koncept, který kombinuje pojišťovnu s...

Kavárna s dětským koutkem a zároveň pojišťovna. Společnost Direct přišla s novým konceptem, který chce zákazníky zlákat...

Jednat s českými řetězci je nejtěžší. Regulace nepomohla, říká šéf Mattoni

Alessandro Pasquale, CEO Karlovarských minerálních vod, rozhovor eko MFD.

Alessandro Pasquale má za sebou rok jednání, který skončil podpisem více než dvaceti smluv. Král českého trhu minerálek...

Najdete na iDNES.cz