Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fischer se vrací. V Německu obnovil cestovku, vyhrál klíčový soud

  5:07aktualizováno  5:07
Kdysi nejoblíbenější politik a podnikatel, který naučil Čechy na dovolenou létat, se pokouší o velký cestovatelský návrat. Václav Fischer v Německu oživil Fischer Reisen. U Vrchního soudu v Praze navíc nedávno vyhrál klíčový spor o nepoužívané letouny. To mu otevírá dveře ke stamilionovému odškodnění od státu.

Podnikatel Václav Fischer se vrací. V Německu obnovil cestovku. | foto: MF DNES

Václav Fischer pod značkou Fischer Reisen, se kterou začínal jako emigrant v Německu a později i v Česku, začal opět organizovat dovolené u moře.

"Moje cestovní kancelář nyní vstupuje opět mezi významné německé cestovní kanceláře s rozšířeným programem leteckých zájezdů s odletem z německých a rakouských letišť," uvedl Václav Fischer s tím, že počítá i s klienty z České republiky. O návratu informoval německý odborný časopis o cestovním ruchu FVW.

Podrobnosti o Fischerově podnikání Čtěte v úterý, 14. ledna

MF DNES v počítači
MF DNES pro iPad a iPhone

Fischer se z Česka stáhl poté, co jeho cestovní kancelář již v těžkých problémech převzal miliardář Karel Komárek. Sňatek z rozumu však skončil divokým rozchodem a sérií sporů například i o značku Fischer. Podnikatel po opuštění CK Fischer spojil své jméno s cestovní kanceláří Tomi Tour.

V ní podle svých slov nevlastnil podíl, jen jí propůjčil tvář a zkušenosti. Společnost v roce 2009 zkrachovala. Podle Fischera, který vždy popíral vlastní podnikatelské chyby, za tím stála nečistá konkurence.

Uzemněné boeingy

V Německu nyní používá značku Fischer Reisen, i když celou cestovku s tímto názvem kdysi prodal cestovní kanceláři Condor. "Práva na používání jména jsem poskytl na dobu určitou a za určitých podmínek, které pominuly již v roce 2000," tvrdí nyní Fischer. Podle svých slov nechce v Česku nabízet své zájezdy přímo, podle informací MF DNES je důvodem i to, že mu to neumožňuje smlouva s Karlem Komárkem.

Shodou okolností minulý týden vyhrál u vrchního soudu spor o vlastnictví svých bývalých letadel Fischer Air. Boeingy byly po Fischerově pádu připoutané k zemi na Ruzyni, kde hnily. Ve sporu, v němž je možné ještě dovolání, šlo o čtyřicet milionů korun. Vítězství mu však otevírá cestu ve sporu s Českem, ve kterém žaluje stát o část ušlého zisku ve výši 334 milionů.

Konkurenti Fischerovi přiznávají zásluhy o prvotní rozvoj cestovního ruchu, jeho pozdější strategii označují za sázku na nízké, až podnákladové ceny. "To je takové jeho věčné donkichotství," míní Jan Papež z Asociace cestovních kanceláří. "V Německu jsou už karty rozdané, nemá tam šanci."

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět baterie pro elektroauta. Pojede na ně i Vision E

Důležitou zakázku získala automobilka Škoda od svého vlastníka německého automobilového koncernu Volkswagen. V Mladé Boleslavi bude vyrábět baterie potřebné...  celý článek

IKEA (Ilustrační snímek).
Konec luštění návodů. IKEA kupuje firmu na hodinové manžele TaskRabbit

Švédský nábytkářský řetězec IKEA se dohodl na koupi společnosti TaskRabbit, která zprostředkovává pracovníky pro drobné domácí práce, například montáž nábytku,...  celý článek

Prodejna Datart u metra Anděl.
Další miliardová fúze. Datart se spojí se skupinou HP Tronic

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) schválil jednu z největších transakcí na trhu s elektronikou. Obchodní řetězec Datart se spojí se skupinou HP...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.