Zelení proti žlutým. FlixBus přidává v Česku další linky

  18:00aktualizováno  18:00
Autobusový dopravce FlixBus dál zahustí konkurenci na dálkových linkách z Česka. Bojovat o cestující bude hlavně s RegioJetem. Od čtvrtka spustí nové trasy z Brna, do své sítě nově zahrnuje Ostravu a Olomouc. Další expanzi oznámila firma ve středu v tiskové zprávě.

Představení nového autobusu FlixBus. | foto: Renelt YanMAFRA

Rozšiřovaní spojů se týká hlavně Moravy. Od 6. dubna zavádí další přímé linky z Brna do Slovinska, Chorvatska, Rakouska, Nizozemska, Belgie a Polska. Nově bude jezdit například čtyřikrát denně do Budapešti, dvakrát denně do Záhřebu a stejně často i do Katovic a Krakova. Jednou denně přes noc bude jezdit FlixBus z Brna do Belgie až do přístavu Oostende.

Kromě Prahy a Brna firma výrazně rozšíří také své působení v dalších tuzemských městech. „Chceme propojit do naší sítě více regionálních destinací jako je Ostrava a Olomouc. Naším cílem je poskytovat pohodlnou, udržitelnou a cenově dostupnou mobilitu rovněž v regionech a nejen mezi metropolemi,“ říká Bettina Engert z tiskového oddělení firmy.

Konkrétní plány na regionální spojení společnost neuvedla, menší tuzemská města obsluhuje zatím hlavně na svých dálkových trasách. První zelené autobusy spojí přímo Ostravu a Olomouc s destinacemi v Polsku, Německu, Belgii a Nizozemsku. Už dříve se FlixBus dohodl na spolupráci se železničním dopravcem Leo Express, oba dopravci si navzájem sdílejí svoji kapacitu.

Autobusová doprava v Česku podle statistik ministerstva dopravy za loňský rok klesá, počet přepravených cestujících má několik let sestupný trend. Výjimkou je dálková mezinárodní doprava, kde počty pasažérů loni stouply o 22 procent. Důvodem je rozšiřování linek, kvalitnější služby i nižší ceny kvůli konkurenčnímu boji.

FlixBus vznikl teprve v roce 2013, dnes patří mezi největší firmy v oboru v Evropě, i když nevlastní jediný autobus. Na provoz linek si najímá dopravce, FlixBus se stará hlavně o prodej, marketing a plánování sítě. Firma vyrostla v Německu díky uvolnění byznysu dálkových autobusových spojů.

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Banku s „hodným bankéřem“ spolkne Moneta. Přejmenuje se na Air Bank

Air Bank už dlouho láká nové klienty úspěšnou televizní kampaní se zlým a...

Obchod za dvacet miliard výrazně změní rozložení sil v českém bankovnictví. Po spojení Monety, Air Bank a části Home...



Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Další z rubriky

Na Švestkové dráze řádí téměř 200metrový obr, obnovuje kilometry trati

Stroj RU 800 k opravě železnic.

Sedm set tun těžké zařízení opravuje severočeskou Švestkovou dráhu, železniční trať mezi Litoměřicemi a Mostem. Během...

Pryč s mýtem na silnicích první třídy. Ťok chce vyjít vstříc krajům i obcím

Ministr dopravy Dan Ťok

Mýto na většině silnic první třídy bude nejspíš bez poplatku, tedy s nulovou sazbou. Ministerstvo dopravy tím chce...

Obce a kraje si samy rozhodnou, na kterých jedničkách budou vybírat mýto

Ilustrační snímek

Kraje a obce budou rozhodovat o tom, na kterých konkrétních úsecích silnic prvních tříd budou od roku 2020 platit...



Najdete na iDNES.cz