Představení nového autobusu FlixBus.

Představení nového autobusu FlixBus. | foto: Renelt Yan, MAFRA

Zelení proti žlutým. FlixBus přidává v Česku další linky

  • 29
Autobusový dopravce FlixBus dál zahustí konkurenci na dálkových linkách z Česka. Bojovat o cestující bude hlavně s RegioJetem. Od čtvrtka spustí nové trasy z Brna, do své sítě nově zahrnuje Ostravu a Olomouc. Další expanzi oznámila firma ve středu v tiskové zprávě.

Rozšiřovaní spojů se týká hlavně Moravy. Od 6. dubna zavádí další přímé linky z Brna do Slovinska, Chorvatska, Rakouska, Nizozemska, Belgie a Polska. Nově bude jezdit například čtyřikrát denně do Budapešti, dvakrát denně do Záhřebu a stejně často i do Katovic a Krakova. Jednou denně přes noc bude jezdit FlixBus z Brna do Belgie až do přístavu Oostende.

Kromě Prahy a Brna firma výrazně rozšíří také své působení v dalších tuzemských městech. „Chceme propojit do naší sítě více regionálních destinací jako je Ostrava a Olomouc. Naším cílem je poskytovat pohodlnou, udržitelnou a cenově dostupnou mobilitu rovněž v regionech a nejen mezi metropolemi,“ říká Bettina Engert z tiskového oddělení firmy.

Konkrétní plány na regionální spojení společnost neuvedla, menší tuzemská města obsluhuje zatím hlavně na svých dálkových trasách. První zelené autobusy spojí přímo Ostravu a Olomouc s destinacemi v Polsku, Německu, Belgii a Nizozemsku. Už dříve se FlixBus dohodl na spolupráci se železničním dopravcem Leo Express, oba dopravci si navzájem sdílejí svoji kapacitu.

Autobusová doprava v Česku podle statistik ministerstva dopravy za loňský rok klesá, počet přepravených cestujících má několik let sestupný trend. Výjimkou je dálková mezinárodní doprava, kde počty pasažérů loni stouply o 22 procent. Důvodem je rozšiřování linek, kvalitnější služby i nižší ceny kvůli konkurenčnímu boji.

FlixBus vznikl teprve v roce 2013, dnes patří mezi největší firmy v oboru v Evropě, i když nevlastní jediný autobus. Na provoz linek si najímá dopravce, FlixBus se stará hlavně o prodej, marketing a plánování sítě. Firma vyrostla v Německu díky uvolnění byznysu dálkových autobusových spojů.