Reklama na autobusy FlixBus

Reklama na autobusy FlixBus | foto: FlixBus

FlixBus přidává s českou expanzí, jízda Praha - Brno však trvá i 7 hodin

  • 18
Konkurence mezi autobusovými dopravci na dálkových trasách dál houstne. Německý dopravce FlixBus oznámil otevření dalších linek z Česka, které budou konkurencí zejména pro RegioJet a Eurolines. Jenže expanze má své mouchy: FlixBus začal nabízet spojení, která trvají často i několikanásobně delší dobu, než je běžná doba jízdy.

FlixBus přidává nové spojení Česka s Nizozemskem, spouští také linku z Prahy do Krakova. Součástí expanze je i nabídka více vnitrostátních spojení po Česku, nově začne zajíždět například do Brna.

FlixBus po Evropě už nabízí 100 tisíc spojů denně, v Česku začal dopravce výrazně expandovat v závěru loňského roku. Ještě více teď prohlubuje spolupráci s Leo Express a jeho novými autobusovými linkami. Nabízí proto více spojení Prahy s Polskem, do Krakova vypraví až devět spojů denně.

Z Prahy do Brna přes Olomouc či Vídeň

Jenže nabídka ambiciózního dopravce má i své nedostatky. Například do Brna sice dopravce inzeruje z Prahy čtyři přímá spojení denně, ve skutečnosti ale přímo jede pouze jeden spoj v noci.

Ostatní jsou vždy s přestupem: kratší verze počítá s vlakem do Olomouce a autobusem do Brna, delší s cestou do Vídně a pak zpět do Brna. Taková cesta zabere přitom 7 hodin a 40 minut, takřka třikrát více, než je běžná doba jízdy autobusem mezi dvěma největšími městy v Česku. Cena není rozhodně také příliš konkurenceschopná: 618 korun u nejdelší varianty.

Součástí expanze jsou další linky na západ: FlixBus posílí spojení Česka s Nizozemskem, nově začne jezdit například do měst Eindhoven či Nijmegen. Přibyl také další přímý spoj z Prahy do Paříže.

FlixBus se netají velkými ambicemi ovládnout evropskou autobusovou dálkovou dopravu. Firma sama není dopravcem, ale najímá si na jednotlivé linky různých dopravních společností. Firma vznikla jako reakce na otevření trhu v dálkové autobusové dopravě v Německu. Do roku 2013 na většině tras autobusy jezdit nemohly a lidé museli používat vlaky. Mezi jeho akcionáři je například společnost Daimler či fond General Atlantic, který stál za financováním rozjezdu Facebooku.

14. ledna 2016