Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Flixbus povede z Prahy svou východní expanzi. Vyráží na Ukrajinu

  10:32aktualizováno  10:32
Autobusová společnost FlixBus výrazně rozšíří nabídku svých spojení z Česka dál na sever a východ. Od čtvrtka spouští nové přímé linky z Prahy do polských měst a na Ukrajinu. Česko se tak stalo základnou firmy pro další expanzi směrem na východ.

Reklama na autobusy FlixBus | foto: FlixBus

Firma se vrhá do segmentu, který je dosud doménou hlavně ukrajinských dopravců. Z Prahy nabídne jednu ze svých nejdelších linek v síti: do Kyjeva pojede autobus 26 hodin a 40 minut. Cena jednosměrné jízdenky začíná pod tisícikorunou, od září začne jezdit i druhý spoj, který pojede „jen“ 24 hodin. Nová linka pojede přes Brno, Ostravu, Katovice, Krakov, Řešov, Lvov nebo Žitomír.

Linka Praha - Kyjev ale nebude nejdelší v síti Flixbusu. Tou je spoj Dortmund - Sarajevo, který jede 30 hodin a 15 minut.

Flixbus současně navýší i počet spojů mezi Prahou a polskou Vratislaví, od čtvrtka začne jezdit přímo dvakrát denně přes Liberec. Z jízdního řádu však naopak v září zmizí linka z Prahy do Berlína přes Liberec či Žitavu.

Fotogalerie

Mluvčí FlixBusu Nina Göbbelsová uvedla, že v Praze oproti loňskému létu zaznamenali nárůst cestujících o padesát procent. Firma už dříve informovala, že chce z Prahy udělat základnu pro další růst směrem na východ, nové linky tuto strategii potvrzují. Společnost se však chce zaměřit i na vnitrostátní linky v Česku.

Expanze dálkových autobusů v Česku je patrná také ve statistikách dopravy, segment mezinárodní autobusové dopravy je v podstatě jediný, který u autobusových linek roste.

Autor:


Nejčtenější

Falešný „smažák“, pangas místo candáta. Restaurace dál klamou zákazníky

Smažené sýry restaurace občas nahradí takzvanými analogy, které se méně...

Klamání hostů náhražkami potravin z restaurací nemizí. Místo Plzeňského Prazdroje dostávají zákazníci pražského podniku...

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce, sklady nebo pošta mají jedno společné: až třetina zaměstnanců tam nevydrží déle než rok. Nemají...



10 LET OD KRIZE: Místo práce jsme stříleli vrtulníky, říká bývalý bankéř Lehmanů

Nik Storonsky, zakladatel a šéf britského bankovního start-upu Revolut.

Před deseti lety oběhly celý svět fotky bankéřů, jak s papírovými krabicemi vyklízejí své kanceláře na Wall Streetu....

KVÍZ: Maturita z piva. Vyzkoušejte se, jak znáte značky, hospody i pijany

Šikovný hospodský umí načepovat hladinku, šnyt i mlíko.

V předchozím pivním kvízu jsme vás zkoušeli hlavně z výroby piva, tentokrát to bude více ze života - co pijeme, jak to...

Mám obavu, že přijde nová světová hospodářská krize, varuje Zeman

Prezident Miloš Zeman při setkání se zástupci německých firem, které investují...

Prezident Miloš Zeman se obává další světové hospodářské krize. Podle něj za každou takovou krizí stojí „blbost...

Další z rubriky

České dráhy výrobce nediskriminovaly, zamítl úřad stížnost Alstomu

Alstom vyrábí i francouzské rychlovlaky TGV (ilustrační snímek).

České dráhy v soutěži na desítky elektrických souprav výrobce vlaků nediskriminovaly. Na postup státem vlastněného...

Třetím členem vedení Českých drah se stal Radek Dvořák

České dráhy mají novou lokomotivu Vectron

Třetím členem vedení Českých drah se stal dosavadní ředitel odboru koncepce a rozvoje osobní dopravy Radek Dvořák. Do...

Místo přestaveb koupíme nové vlaky, říká nový šéf Českých drah

Miroslav Kupec, předseda představenstva Českých drah (ČD)

České dráhy utratí v příštích deseti letech za nákup nových vozidel a další investice 40 miliard korun. Pustí se i do...

Najdete na iDNES.cz