Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Forbes: Kofola bude nově v plechovce

  15:51aktualizováno  15:51
Šéf a největší akcionář Kofoly Jannis Samaras přichystal na listopad novinku, která chce k tradiční české značce přetáhnout další zákazníky od Coca-Coly a Pepsi.

Kofola v plechu. | foto: Jiří Turek, Forbes

Kofola se bude prodávat ve čtvrtlitrových plechovkách. S nimi se chce prosadit například na benzinových pumpách a vylepšit si obchodní marži, stlačenou kvůli expanzi řetězců a stagnující poptávce.

"Nic neroste do nebe. Růst poptávky se jednou prostě musel zarazit," říká Samaras v rozhovoru pro časopis Forbes, který tento týden vychází poprvé v Česku. Dále říká, že firmu, kterou založil před dvaceti lety spolu s otcem, si cení na osm miliard korun. Letos chce vydělat kolem 60 milionů a výhledově – po odeznění finanční krize – by část akcií firmy mohla být ke koupi na varšavské burze.

S plechovkami Kofola začala pracovat letos na jaře poté, co koupila za 175 milionů korun českou firmu Pinelli vyrábějící energetické nápoje Semtex a Erektus – a to i s továrnou a stáčírnou nápojů do plechovek.

Na českém maloobchodním trhu kolových nápojů měla loni Kofola podíl 32 procent – dvakrát víc než Pepsi a jen o tři procenta méně než Coca-Cola.

Samaras, jehož oba rodiče pocházejí z Řecka, se v rozhovoru dotkl i řecké krize. Důsledek je podle něj jasný. "Je nutné smířit se s tím, že je potřeba víc dělat. To se týká celé Evropy."

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Prodejna Datart u metra Anděl.
Další miliardová fúze. Datart se spojí se skupinou HP Tronic

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) schválil jednu z největších transakcí na trhu s elektronikou. Obchodní řetězec Datart se spojí se skupinou HP...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.