Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford oslavil auto s číslem 300 000 000

  13:24aktualizováno  13:24
Společnost Ford Motor oslavila 300miliontý vyrobený vůz. Jubilejní číslo nese model Mustang GT. Z výrobní linky jej osobně svezl výkonný šéf Bill Ford junior. Firma, která stála u kolébky pásové výroby automobilů, letos slaví sté výročí vzniku. Průměrně tak ročně vyrobila tři miliony aut.

I přes převratný krok spočívající v zavedení sériové velkovýroby modelů nenaskakovaly v prvních desetiletí existence firmy miliony tak rychle.

Například dvacet milionů vyrobených vozů se slavilo v roce 1931, padesát pak v roce 1959 a stovky milionů Ford dosáhl v roce v roce 1977. Dvě stě padesát milionů kusů evidence napočítala v roce 1996.

"Když firma vyrobila milionté auto, můj pradědeček řekl, že milion čehokoli je velké množství. Byl by určitě hrdý, že jeho firma vyrobila těch milionů už tři sta," řekl Bill Ford junior.

Dodal, že firma sice oslavuje minulost, ale konstruuje pro budoucnost. Příští rok chce koncern Ford představit 40 nových modelů, do pěti let pak přes 200 modelových řad.

Ford je druhá největší automobilka světě hned po General Motors. Zaměstnává asi 335 tisíc lidí, má stovku továren ve 25 zemích.

Kromě stejnojmenné značky patří do koncernové stáje také Aston Martin, Jaguar, Land Rover, Lincoln, Mazda, Mercury nebo Volvo.

Ford Mustang convertible

Drobný facelift karosérie se týká především předního nárazníku, masky vozu a koncových svítilen.

Jako u každého automobilu, i u C-Maxu je základním ochranným prvkem pevný skelet karoserie.

Nový Focus C-Max má se známým modelem automobilky Ford společného více než jen jméno. Hlavní devizou Focusu jsou jízdní vlastnosti, které se v případě C-Maxu podařilo ještě vylepšit.

Výkonný šéf automobilky Bill Ford junior řeční u 300miliontého vyrobeného vozu značky Ford.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Montážní linka v mladoboleslavské Škodě Auto. Ilustrační snímek
Žádné změny ve Škodě Auto nechystáme, vzkazuje Volkswagen do Čech

Německý automobilový koncern Volkswagen v tuto chvíli žádné změny u své české značky Škoda Auto nechystá, uvedl mluvčí německého koncernu. Reagoval tak na...  celý článek

Ředitel Hamé Martin Štrupl
Stát nemá co mluvit do marží a dvojí kvality, říká šéf Hamé

Výši přirážek a problém dvojí kvality má vyřešit trh a ne vláda, říká v rozhovoru pro iDNES.cz ředitel potravinářské firmy Hamé Martin Štrupl. Hlavním...  celý článek

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět baterie pro elektroauta. Pojede na ně i Vision E

Důležitou zakázku získala automobilka Škoda od svého vlastníka německého automobilového koncernu Volkswagen. V Mladé Boleslavi bude vyrábět baterie potřebné...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.