Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford překvapil, vydělal téměř miliardu

  14:15aktualizováno  14:54
Americká automobilka Ford překvapila, když za třetí čtvrtletí letošního roku oznámila zisk. Firma vydělala 997 milionů dolarů, v přepočtu téměř 18 miliard korun, a po téměř pěti letech se dostala do provozního zisku.

Ilustrační foto. | foto: AP

"Naše výsledky jasně ukazují, že Ford dělá pokroky i přes dlouhotrvající propad v globální ekonomice," okomentoval výsledky generální ředitel firmy Alan Mulally.

Firma vykázala první provozní zisk na klíčových trzích v Severní Americe od prvního čtvrtletí 2005. Akcie po oznámení zisku vyskočily o 5,7 procenta. Ford také vylepšil svůj výhled na příští rok, během kterého prý očekává solidní zisk. Pro nejbližší měsíce je však podle Fordu situace ještě nejistá.

Fordu pomohlo k zisku šrotovné, které vláda udělovala měsíc od 24. července do 24. srpna. Zájemci, kteří dostali prémii 4 500 dolarů (přes 80 tisíc korun) na nákup nového vozu výměnou za likvidaci starého, nakoupili kolem půl milionu vozů. Prodeje aut v červenci stouply na letošní maxima a automobilka General Motors i přes krizi nabrala 1 300 nových pracovníků.

Ford je jediná velká americká automobilka, která se letos vyhnula bankrotu. Krizi odolává lépe než domácí rivalové General Motors a Chrysler, kteří museli požádat o státní pomoc a nějaký čas pobyly v bankrotové ochraně před věřiteli.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Omáčková mánie. Američanka vyměnila jeden balíček Sečuánu za auto

Pár desítek sáčků limitované edice Sečuánské omáčky, které se prodávaly v několika vybraných restauracích fastfoodového řetězce McDonald’s v USA, vzbudilo...  celý článek

Ilustrační snímek
„Chipsokalypsa" děsí Novozélanďany, déšť zničil pětinu úrody brambor

Chipsokalypsa či bramborogeddon. Situace kolem nedostatku smažených lupínků už na Novém Zélandu dosáhla takových rozměrů, že pro ni vznikly speciální názvy....  celý článek

Máme vlastní značky, ukazuje slovenský Lidl v nových spotech - špagety
VIDEO: Slovenský Lidl provokuje. Dobírá si ceny značkových produktů

Reklamní kampaně německého obchodního řetězce Lidl provází jedna kontroverze za druhou. V nejnovější kampani na Slovensku se řetězec snaží posílit pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.