V prvním čtvrtletí loni automobilka vydělala 2,09 miliardy dolarů. Ford na rozdíl od své konkurence GM a Chrysler neměl v době finanční krize existenční problémy.
Tržby Fordu meziročně stouply o 18 procent na 33,1 miliardy dolarů. Překonaly tak očekávání analytiků, kteří je podle agentury Reuters odhadovali na 29,7 miliardy dolarů. Firma navíc od začátku letošního roku snížila svůj dluh o 2,5 miliardy na 16,6 miliardy dolarů.
Automobilka rovněž upozornila, že březnové zemětřesení v Japonsku mělo na její aktivity "minimální" dopady. Dodala, že zatím přišla o produkci 12 tisíc až 14 tisíc automobilů v Asii, kde byla nucena dočasně uzavřít několik továren.
Ničivé zemětřesení minulý měsíc poškodilo továrny na výrobu automobilových součástek v severovýchodní části Japonska. Nedostatek součástek poté začal narušovat výrobu automobilů po celém světě.
Zatímco japonské automobilky Toyota Motor a Honda Motor uvedly, že jejich celoroční výroba kvůli zemětřesení výrazně klesne, Ford sdělil, že jeho činnost zemětřesení příliš neovlivní. Ve druhém čtvrtletí podnik počítá s tím, že na severoamerickém trhu prodá přes 700 tisíc vozů, celosvětově potom 1,46 milionu aut.