Tuzemské a slovenské obchody, které fungují na bázi franšíz - tedy využívání licence včetně know how - se osamostatní po 15 letech od doby, kdy firmu založil jednatel Fornetti Bohemia Zoltán Ambrovics se svým strýcem Františkem Ambrovicsem. Chtějí se tak více zaměřit na specifika českého a slovenského trhu včetně lokálních chutí.
„Nezávislost nám umožní rychleji se rozvíjet a lépe se přizpůsobit lokálním trhům, například chuťovým preferencím zákazníků,“ vysvětluje Ambrovics. Většina výrobků se bude dál vyrábět v závodu Fornetti Slovakia v Dunajské Stredě, který teď prochází mohutnou modernizací.
Společnost změní název nejpozději do konce letošního roku, na prodejnách se společně s novým vzhledem objeví nejpozději ke konci srpna příštího roku. Minit hodlá rovněž rozšířit portfolio služeb a zákazníkům nabídnout novinky v sortimentu.
Historie známých rodinných řetězců a maloobchodních prodejen pečiva sahá až do roku 1999, kdy po zakoupení licence určené pro zahraniční trh (takzvané master franchise) od společnosti Fornetti začala Fornetti Slovakia vyrábět a prodávat pekárenské výrobky. O rok později už díky založení společnosti Fornetti Bohemia rozšířila svůj obchodní model i na český trh.
Obě společnosti mají v současnosti dohromady síť 400 poboček (150 v České republice a 250 na Slovensku) a 350 stálých zaměstnanců. Řetězec každý den obslouží statisíce zákazníků. Roční obrat Fornetti Bohemia a Fornetti Slovakia loni dosáhl víc než 27 milionů eur (přes 740 milionů korun).