Společnost Shopmium, která sleduje zvyky spotřebitelů, provedla průzkum o chování britských fanoušků během mistrovství světa ve fotbale. Zatímco britští muži vnímají šampionát jako výjimečný sportovní svátek a 38 % z nich nevynechá jediný zápas, pro ženy je to především společenská událost. Ve společnosti rodiny zápasy sleduje 74 % z nich, to muži už tak sdílní nejsou, s rodinou je ochotno sledovat fotbal jen 41 %.
Drtivá většina britských milovníků fotbalu (82 % mužů a 83 % žen) každopádně zůstává během hracích dnů MS doma, do tradičních pubů nebo restaurací chodí koukat na fotbal pouze kolem 8 procent Britů.
A stoupá proto počet objednávek hotových jídel do domu, aby se nemuseli zabývat vařením a mohli se v klidu soustředit na zápas.
Největším favoritem objednávek je pizza (70 %), ženy se snaží jíst zdravěji a objednávají si salát (44 %) nebo sendviče (50 %). V nápojích je jasnou volbou pivo (78 %), přičemž na zápas se kupuje kolem 15 lahví/plechovek zlatavého moku. V průměru přitom každá britská domácnost během fotbalového dne utratí kolem 50 liber, což znamená 350 milionů liber pro celou britskou ekonomiku denně.
Být Italem v Británii se vyplatí
Italská reprezentace se na fotbalové mistrovství světa neprobojovala, nicméně Italové žijící ve Velké Británii mají důvod fandit anglickému národnímu týmu. Řetězec restaurací ASK Italian totiž nabídl svým krajanům v Británii pizzu a pivo zdarma právě ve dnech, kdy na turnaji hrají angličtí fotbalisté.
Nabídka platí pro prvních 100 zákazníků, kteří v den zápasu dorazí s platným kódem akce a prokáží se italským pasem. Akci mohli Italové pobývající v současné době v Británii využít už dvakrát, třetí zápas základní skupiny hraje Anglie právě dnes proti Belgii. Pro pizzu a pivo se mohou vypravit do restaurací v Birminghamu, Manchesteru, Liverpoolu, a dvou poboček v Londýně.