Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Fotbal, festivaly i horko pomáhají prodávat pivo

  17:22aktualizováno  17:22
Horko a fotbal vytáhly výsledky Plzeňského Prazdroje k rekordům. V prvním pololetí pivovar prodal 3,9 milionu hektolitrů, což je meziroční nárůst o 2,4 procenta. Ještě na začátku červnu přitom výsledky nevypadaly nejlíp.
pivo

pivo | foto: Profimedia.cz

"Za červen jsme prodali historicky nejvyšší objem piva všech značek Prazdroje - 910 tisíc hektolitrů," říká generální ředitel Mike Short. Podle něj může za otočku v trendu fotbalový šampionát a teplé počasí.

Nejlepším měsícem na prodej je prý červen. V červenci jsou obvykle teploty příliš vysoko a spotřeba zlatavého moku klesá. Druhé nejlepší výsledky jsou obvykle v srpnu.

Během posledních měsíců pivovar prodával zejména sudové pivo. Celkem šedesát procent z celkového objemu. Pivo totiž kupovaly především restaurace, ve velkém se pivo z Plzně čepovalo také na nejrůznějších festivalech či víkendových akcích, které k celkové spotřebě výrazně přispívají.

Pila se především desítka. Zvlášť v létě po ní sáhne většina pivařů, dvanáctce dá přednost asi čtvrtina lidí. Dvanáctce je nakloněno spíš zimní počasí, i tak ale za desítkou pokulhává.

Firma také zvýšila o jedenáct procent vývoz. Plzeňský pivovar svoje výrobky exportoval především do Německa, Spojených států a na Slovensko.

Autoři: ,



Nejčtenější

Válka o prodavačky pokračuje. Nástupní mzda v Lidlu bude 28 tisíc

Nová prodejna v Berouně se otevře v následujících týdnech.

Diskonty Lidl v Česku zvýší od března nástupní mzdu pokladních a prodavaček na 28 tisíc korun, tedy o pětinu. V Praze a...

Fronty i na půl hodiny. Kaufland má málo pokladních, lidé si stěžují

(Ilustrační snímek)

V Kauflandu na pražském Bohdalci je 25 pokladen, v posledních dnech je však běžné, že fungují jen čtyři. Nakupujících...



Diesely v Německu už nikdo nechce. Ceny ojetin srážejí čachry s emisemi

(Ilustrační snímek)

V Německu za poslední rok výrazně klesl prodej nových naftových aut, ceny těch ojetých šly znatelně dolů. Vývoj souvisí...

Bílý prášek není z mléka. Místo sušené smetany si do kávy sypete chemii

Sypaná smetana do kávy

Lidé, kteří si do kávy sypou instantní smetanu, by se měli mít na pozoru. Coffee creamer, bělidlo do kávy, instantní...

Prodávat kostku másla za 90 korun byla zlotřilost, říká majitel Madety

Předseda představenstva a generální ředitel Madeta a. s. Milan Teplý.

Majiteli českobudějovické Madety Milanu Teplému sice bude příští rok v březnu 70 let, ale podnik stále řídí pevnou...

Další z rubriky

Ajťačky v Česku žalostně chybí. Poptávka po nich přitom roste

Bezstarostné posílání dat

Firmy zoufale hledají ICT odborníky. Nejsou. Není divu, počet míst v informačních a komunikačních technologiích se za...

Co Češi tolik nekupují. CD a DVD už jsou mrtvá i pro statistiky

CD - ilustrační foto

Statistici udělali pořádek ve spotřebním koši a vyhodili, co už Češi tolik nekupují. Přestali tak sledovat ceny...

Uber chce v Praze rozvážet jídlo. Byznys zajímá i Amazon a Facebook

Uber Eats.

Firmy specializované na rozvoz jídla z restaurací si ve světě kolíkují svá teritoria. A některé z nich může zajímat i...

Najdete na iDNES.cz