Největší hodnotu má ve fotbale Manchester United, nejdražší dresy Barcelona

  11:41aktualizováno  11:41
Obliba fotbalu je na vzestupu nejen v tradičních zemích kopané zaslíbených, ale po celém světě. Podle magazínu Forbes hodnota těch nejlepších fotbalových klubů světa oproti loňskému roku vzrostla v průměru o 14 procent a tím vůbec nejhodnotnějším je stejně jako před rokem anglický Manchester United.

Momentka před začátkem odvetného utkání osmifinále Ligy mistrů mezi Manchesterem United a Sevillou. | foto: AP

Žebříček nejhodnotnějších fotbalových klubů zveřejnil Forbes popatnácté v historii a Manchester United má podle něj hodnotu 4,12 miliardy dolarů (89 miliard korun), což je o 12 procent víc než o rok dříve. Za sezónu 2016/17, z nichž současné statistiky vycházejí, také United vygenerovali nejvyšší zisk ze všech fotbalových týmů - 737 milionů dolarů.

Druhý v žebříčku nejhodnotnějších fotbalových klubů je vítěz tří posledních ročníků Ligy mistrů Real Madrid (4,09 miliardy dolarů), který pořadí až do loňska vládl nepřetržitě čtyři roky za sebou. Třetí místo patří jeho španělskému rivalovi z FC Barcelona (4,06), čtvrtý je Bayern Mnichov (3,06) a první pětici uzavírá další tým z Manchesteru - City (2,47).

Fotogalerie

Fotbal je nejoblíbenější týmový sport na světě a proto není divu, že hodnota těch nejpopulárnějších klubů stále stoupá. S tím jdou ruku v ruce i peníze za vysílací práva, jimž suverénně kraluje anglická Premier League. 

Za mezinárodní vysílací práva dostává soutěž v průměru 1,2 miliardy dolarů za sezónu. To je víc než čtyřnásobek, kolik inkasuje druhá v pořadí španělská La Liga (285 milionů), o něco méně vydělává německá Bundesliga (283 milionů). 

Vedle vysílacích práv a prodeje vstupenek tvoří významné příjmy fotbalových klubů prodej reklamy na dresech a stadionech. Nejatraktivnější je v tomto směru Barcelona, která od sponzorů inkasuje v průměru 247 milionů dolarů ročně. Například v roce 2013 zaplatily aerolinky Qatar Airways za reklamu na dresech Barcy 100 milionů eur (2,57 miliardy korun) za tři roky.

Pro sponzory jsou velmi zajímaví také Manchester United (202 milionů dolarů) a Real Madrid (200) a znovu se ukazuje atraktivita Premier League - v první desítce tohoto žebříčku je ještě dalších pět anglických klubů: Chelsea, Arsenal, Liverpool, Tottenham, a Manchester City.

Vůbec nejhodnotnějším sportovním klubem světa je stejně jako před rokem celek amerického fotbalu Dallas Cowboys s hodnotou 4,8 miliardy dolarů. Za ním se seřadili Manchester United, Real Madrid a Barcelona. Pouze tato fotbalová trojice dokázala nabourat jinak čistě americké sportovní kluby. Na pátou příčku klesli baseballisté New York Yankees (4,0), nejhodnotnějším basketbalovým týmem jsou New York Knicks na sedmé příčce (3,6). 

Nejhodnotnější sportovní kluby světa (v miliardách dolarů):
1.Dallas Cowboys (americký fotbal)4,80
2.Manchester United (fotbal)4,12
3.Real Madrid (fotbal)4,09
4.FC Barcelona (fotbal)4,06
5.New York Yankees (baseball)4,00
6.New England Patriots (americký fotbal)3,70
7.New York Knicks (basketbal)3,60
8.Los Angeles Lakers (basketbal)3,30
8.New York Giants (americký fotbal)3,30
10.Golden State Warriors (basketbal)3,10
10.Washington Redskins (americký fotbal)3,10
Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...



Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Další z rubriky

Změny klimatu vyženou ceny piva na dvojnásobek, tvrdí vědci

Ilustrační snímek

Pivo se v budoucnu stejně jako čokoláda, káva nebo víno může stát obětí klimatických změn, které povedou až ke...

Saúdské investiční fórum čelí kvůli zmizení novináře exodu vrcholových byznysmenů

Korunní princ Muhammad bin Salmán.

Vrcholní představitelé velkých světových firem hromadně odříkají svou účast na investiční konferenci, která má příští...

Tesla by mohla i zahnat žízeň. Musk zažádal o ochrannou známku Teslaquila

Americký miliardář Elon Musk

Americký výrobce elektrických aut Tesla požádal americký úřad pro patenty a ochranné známky o zaregistrování ochranné...



Najdete na iDNES.cz