Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fotbal přinesl Německu oživení a 50 tisíc míst

  13:04aktualizováno  13:04
Uspořádání mistrovství světa ve fotbale se nám vyplatilo, tvrdí němečtí podnikatelé. Nejvíce si právě skončený čtyřtýdenní svátek kopané pochvalují pivovary, hoteliéři a maloobchodníci. Fotbalový šampionát ale potěšil i nezaměstnané - těch je díky němu o 50 tisíc méně.
Olympijský stadion v Berlíně po finálovém zápase MS v kopané 2006

Olympijský stadion v Berlíně po finálovém zápase MS v kopané 2006 | foto: Reuters

Prodejním šlágrem se staly ploché obrazovky. "Mistrovství pro nás byl absolutní tahoun," uvedl mluvčí odborného Sdružení pro zábavní a komunikační elektroniku GFU Roland Stehle.

Už v květnu se v Německu prodalo o 150 procent plochých obrazovek víc než ve stejném období loni, celkem 250 tisíc kusů. "A ve srovnání s předchozím rokem vydali kupující v průměru o 200 eur za televizor víc," tvrdí Stehle. Viditelně více se prodalo plazmových televizorů a obrazovek LCD.

Fotbal nastatrtoval skomírající spotřebu piva
"V červnu jsme prodali víc piva než obvykle v letních měsících," přidává se mluvčí svazu pivovarů Birte Kleppienová.

Informace skrývá malou senzaci: spotřeba piva v Německu už několik let klesá a mistrovství světa spolu s horkým létem by pro letošek mohly tento trend zvrátit. Některé pivovary zaznamenaly během MS nárůst odbytu o deset až 15 procent.

"Když bude dál horko, dosáhneme do konce roku možná lehkého zvýšení spotřeby oproti minulým rokům," doufá Kleppienová. Nárůst obratu zaznamenali i maloobchodníci.

"Naše prognóza o zvýšení obratu o dodatečné dvě miliardy eur se naplní," potvrdil mluvčí svazu německého maloobchodu Hubertus Pellengahr.

Také hotelová a gastronomická branže očekává po poklesu minulých let v tomto roce i díky mistrovství nárůst obratu o 1,5 procenta, tvrdí Stefanie Heckelová z Německého sdružení hotelů a restaurací.

Restaurace by celkem mohly počítat s dodatečným obratem 500 milionů eur. Navíc průzkumy ukázaly, že devět cizinců z deseti hodlá Německo jako dovolenkovou destinaci doporučovat dál.

Německo je světu sympatičtější
Spolková pracovní agentura potvrdila, že v souvislosti s mistrovstvím vzniklo v Německu očekávaných 50 tisíc nových pracovních míst, zhruba polovina z nich by měla být trvalá.

Dalším plusem je vnímání Německa ve světě. Podle šéfa berlínské hospodářské a obchodní komory Erika Schweitzera zlepšil Berlín svůj obraz. "Návštěvníci zjistili, že Berlín je živé a otevřené město," podotkl Schweitzer pro deník Berliner Zeitung.

"Samozřejmě, že teď nemůžeme čekat, že by před námi investoři stáli ve frontě. Ale do budoucna bude možná lehčí jednat se zástupci investorských firem o usídlení v Berlíně," míní Schweitzer.

Autor:


Nejčtenější

Začínal sám v garáži, dnes výrobní linky z jeho firmy dobývají svět

Jakub Krofián s manželkou Alenou.

Jakub Krofián žije svůj americký sen už osmnáctý rok. Jako pětadvacetiletý mladík si z úspor koupil soustruh a doma v...

Lidé se stěhují do okolí měst, každé ráno pak tráví v autech v kolonách

Stávka na francouzské železnici nahnala více lidí do aut. V Paříži se tvoří...

Kvůli vysokým cenám bydlení ve městech roste poptávka po nemovitostech v jejich okolí. „Evidujeme meziroční růst zájmu...



Do důchodu později a jiné daně, radí Česku OECD

Ilustrační snímek

Česko by mělo navázat věk pro odchod do důchodu na očekávanou délku života. Doporučuje to Organizace pro hospodářskou...

Vetešnictví skomírají, ale po některých věcech je stále sháňka

Známé vetešnictví na Újezdě zavírá.

Po revoluci se s vetešníky roztrhl pytel. Poměrně jednoduchý byznys lákal podnikatele na lehce vydělané peníze. Tento...

Obří létající „velryba“ od Airbusu má za sebou první zkušební let

Nový airbus Beluga XL poprvé vzlétl z letiště v Toulouse

Vysokokapacitní nákladní letoun Airbus Beluga XL ve čtvrtek poprvé vzlétl. Obrovský stroj, který svým vzhledem nápadně...

Další z rubriky

V mínusu 4,5 miliardy. Vítkovice loni vytvořily rekordní ztrátu

Vítkovice Machinery Group (ilustrační foto)

Strojírenská společnost Vítkovice, a. s., která zastřešuje služby pro své dceřiné společnosti z bývalé skupiny...

Svatby jako řemen. Svatební agentury mají čím dál víc práce

Svatba pořádaná společností White Agency

Kdo tvrdí, že manželství není v módě, neví, o čem mluví. Jen loni bylo podle Českého statistického úřadu uzavřeno téměř...

Kultovní Májku Češi mažou i v dnešní biodobě, je extrémně trvanlivá

Podniková prodejna Hamé v Kunovicích nabízí kolem 700 produktů.

Paštiky Májka se na Moravě vyrábějí přes padesát let. Teoreticky je možné i ty první vyrobené pozřít ještě dnes. V...

Najdete na iDNES.cz