náhledy
Koňské maso prodávané jako hovězí vyvolalo v Evropě silné emoce. Milovníkům koní je špatně, gurmáni jejich nevolnost nechápou, člověk s nevyhraněným názorem na koninu je hlavně naštvaný. Moc dobře chápe, že ho výrobci obelhávali, aby na něm vydělali, protože koňské maso je levnější než hovězí. Podvod s koninou inspiroval celou řadu "photoshopových" karikaturistů.
Autor: Facebook
Skandál s koňským masem vypukl v polovině ledna ve Velké Británii, když se ukázalo, že místní supermarkety prodávaly hovězí hamburgery obsahující koňskou DNA. Podle Britské agentury pro bezpečnost potravin bylo v hovězím i více než 60 % koniny, jiné zdroje hovořily i o 100% koňských hamburgerech.
Autor: SME.sk - Ľubomír Kotrha
Mezi prodejci se objevily i velké řetězce jako například Lidl, Aldi či Tesco. To karikaturistům posloužilo k tomu, aby zparodovali, které části koňského si mezi sebe obchodníci rozdělili, aby je vydávali za hovězí.
Autor: Facebook
Konina je výborná. Bez problémů se může vydávat za hovězí, vepřové či telecí, a všichni to zbaští.
Autor: SME.sk - Ľubomír Kotrha
Tesco je velký mezinárodní řetězec, a tak na internetu schytalo jednu z největších kritik. Slogan hlásá. "Vy nakoupíte, my nasekáme".
Autor: Facebook
Zachraňte si život, kamarádi!
Autor: Facebook, Kevin Blakely
K parodii se hodil i oficální slogan Teska "Every Little helps" (každá troška pomáhá), který zdůrazňuje důraz na nízké ceny výrobků v řetězci. Náhrada levnější koniny za dražší hovězí tomuto cílení na zákazníka plně odpovídá.
Autor: Facebook
Tesco jako velký mezinárodní řetězec schytalo na internetu jednu z největších kritik.
Autor: Facebook
Tesco je velký mezinárodní řetězec, a tak na internetu schytalo jednu z největších kritik.
Autor: Facebook
Tesco je velký mezinárodní řetězec, a tak na internetu schytalo jednu z největších kritik.
Autor: Facebook
Tesco je velký mezinárodní řetězec, a tak na internetu schytalo jednu z největších kritik.
Autor: Facebook
Ani na Lidl však karikaturisté nezapomněli. Lidl, který lidé dlouho vnímali jako řetězec s levnějším sortimentem, dali do kontrastu se značkovými výrobky Teska i středně kvalitními výrobky stejného řetězce, které namísto koně reprezentuje osel. I oslí DNA se totiž objevila v masných výrobcích.
Autor: Facebook
Další firma, která to na internetu schytala, byla IKEA. Švédský nábytkářský řetězec byl pranýřován za to, že koninu obsahovaly i jeho oblíbené masové kuličky.
Autor: Facebook
Koláž navrhuje, aby Ikea přejmenovala kuličky po vzoru Old Shatterhandova koně na výrobek Hatátitlá.
Autor: Facebook
A zde je návod na výrobu masových kuliček v domácnosti. Byznys IKEA je totiž postaven na tom, že si lidé nakoupený nábytek sestavují doma sami.
Autor: Facebook
Další společnost, která za skandál s koninou dostala co proto, je firma Findus. Koňské maso totiž bylo i v hovězích lasagních, které vyrábí. Koláž si dělá legraci ze sdělení firmy, v němž svým zákazníkům oznamuje, že její výrobky obsahují jen ty nejlepší ingredience a špetka fantazie (pinch of imagination) dodává kouzlo celému výrobku. Kdo přemýšlel, co se pod "špetkou fantazie" skrývá, má nyní jasno.
Autor: Facebook
Další koláž si dělá legraci z firmy Findus rozložením jejího názvu na slov "find" - najít" a "us" - nás. Celý slogan tak hlásá: "Nemohou nás zde najít!"
Autor: Facebook
Slovo "pancake" (palačinka) zase stačilo nahradit slovem "ponycake" a hned se z palačinky stala chutná buchta z poníka.
Autor: Facebook
A nakonec jednoduché vysvětlení, jak se koňská DNA mohla ocitnout ve výrobcích z hovězího.
Autor: Facebook