Fotografovat s lentilkami se zákaznici nevyplatilo

  12:12aktualizováno  12:12
- Poněkud nedůvěřivě hleděla Věra Lukášová z Prahy na fotoaparát ve tvaru větší krabičky od lentilek, který jí v obchodě u vinohradské nemocnice přidali zdarma ke dvěma balíčkům se sladkostmi od firmy Nestlé. Kdo dá dnes člověku cokoli zadarmo? Protože však má doma dvojčata, rozhodla se nákup sladkostí v hodnotě přes šedesát korun zopakovat, aby to tomu druhému nepřišlo líto. Žádný zázrak však od těchto přístrojů, vybavených málo dostupným filmem atypického formátu, nečekala.
"Moje obavy se vyplnily, protože fotografie, které se mi po vyvolání filmu dostaly do rukou, nestály slušně řečeno za nic," tvrdí Věra Lukášová. "Vzhledem k tomu, že fotoaparáty byly v podstatě zadarmo, mávla bych nad tím rukou. Jenže vyvolání filmu a zhotovení fotografií z atypického formátu se docela prodražilo. Každá fotografie tak přišla asi na patnáct korun, a to jsem ji mohla hned vyhodit do koše." Redakce MF DNES nechala fotoaparát vyzkoušet v akreditované zkušební laboratoři VUZORT v Praze, aby zjistila příčinu závady. "Film, kterým byl přístroj původně osazen, je zcela nepoužitelný,což svědčí o jeho poškození buď nevhodným, nebo nepřípustně dlouhým skladováním," uvádí technický vedoucí laboratoře Antonín Vajčner. "S přístrojem samým lze pořizovat jen nenáročné snímky za dobrých světelných podmínek." K závěrům zkušebny se vyjádřil ředitel vnějších vztahů firmy Nestlé Čokoládovny Martin Walter: "Jsou pro reklamní fotoaparát v zásadě příznivé. Naše společnost se setkala s reklamací tohoto přístroje pouze v několika málo ojedinělých případech, avšak ani jednou se netýkala filmu." Kromě nepříznivé ceny za fotografie nepotěší majitele ani další skutečnost. "Použitý formát filmu lze zakoupit již jen ojediněle, stejně těžko se hledá i zpracovatel tohoto, dnes již téměř zapomenutého typu," upozorňuje Antonín Vajčner. Veškeré spekulace o tom, zda šlo o milou pozornost od firmy či spíše o danajský dar,končí v okamžiku, kdy člověku dojde, že takové fotografie si jednoduše do alba neschová. Výrobce přístroje zřejmě tajně spoléhal na všeobecně známou radu o darovaném koni a jeho zubech. Nahořklá příchuť na jazyku zákaznice však nemusí trvat dlouho. "V případě, že se paní Lukášová na nás obrátí, budeme jí moci nabídnout určitou satisfakci v podobě zaslání našich výrobků," uzavírá Martin Walter z firmy Nestlé Čokoládovny.

Z protokolu laboratoře VUZORT

Posouzení fotografického přístroje:

* podání barev na zkušebních snímcích je velmi dobré,

* i při osazení jednoduchým objektivem je ostrost uspokojivá,

* objektiv je pevně zaostřen na kratší vzdálenost (přibližně dva metry),

* velmi tvrdá spoušť může způsobit rozostření snímků rozhýbáním při exponování,

* konstrukce přístroje nezaručuje jeho úplnou světlotěsnost,

* jednoduchá závěrka s jedinou clonou a jediným časem předurčuje přístroj na použití jen při lepších světelných podmínkách.

Poznámka: Zkušební fotografie byly pořízeny na filmu Fuji Superia 200, formát 110, 24 snímků, použitelnost do července 2000

TEST DNES je nezávislá příloha pro spotřebitele, financovaná z rozpočtu redakce MF DNES * Redakčně testované zboží nakupuje v běžné obchodní síti * K testování nepřijímá vzorky od výrobců nebo dovozců * Testy výrobků jsou zpracovávány v akreditovaných laboratořích nebo státních zkušebnách * Testované zboží navíc posuzuje tým nezávislých odborníků * Odborníci pověření vedením testu v laboratořích nejsou závislí na výrobcích ani prodejcích * Testy ze zahraničních spotřebitelských časopisů TEST DNES publikuje pouze s výslovným souhlasem jednotlivých vydavatelů a pouze v případech, kdy více než polovina testovaných vzorků je zastoupena i na českém trhu * Příloha rovněž zveřejňuje výsledky šetření státních orgánů *Články v příloze neobsahují placenou inzerci, nejsou ovlivněny výrobci ani žádnými finančními zájmy * Uveřejněné materiály nesmějí být reprodukovány bez souhlasu redakce * Výsledky testů nesmějí být použity bez souhlasu redakce ke komerčním účelům * Starší i nové testy z této přílohy lze najít v internetovém magazínu iDNES na adrese http://www.idnes.cz/test. Své připomínky a vzkazy k příloze TEST DNES můžete zaslat elektronickou poštou na adresu testdnes@mafra.cz. Připomínky k testům hospod pak na adresu hospody@mafra.cz.

Zcela neoužitelná fotografie pochází z nekvalitního filmu, který byl původně v přístroji.

Autor:


Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Mileniálové všech zemí, spojte se. Mladá generace se odvrací od kapitalismu

Socha Karla Marxe v německém Trieru

Popularita kapitalismu mezi mladými Američany klesá. Přibližně polovina z nich by raději žila v socialistické zemi,...

Další z rubriky

TEST DNES: Úplné výsledky testu psacích potřeb pro prvňáčky

Ilustrační snímek

MF DNES otestovala čtrnáct inkoustových per a rollerů. Vybrali jsme takové psací potřeby, které výrobci nebo prodejci...

TEST DNES: Proteinové tyčinky jsou rychlý a drahý zdroj bílkovin, jídlo nenahradí

Proteinové tyčinky

Donedávna byly výsadou sportovců toužících po růstu svalů a k dostání byly jen v posilovnách. Dnes jsou jich plné...

Pojištění mělo přinést úspory. Teď americkým důchodcům odsává peníze z účtů

Ilustrační snímek

Univerzální životní pojištění, hit 80. a 90. let, který se mnohým starším Američanům vymstil. Místo úspor, které jim...



Najdete na iDNES.cz