Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Francie zavádí minimální mzdu pro řidiče z ciziny. Čeští dopravci se bouří

  17:09aktualizováno  17:09
Další evropská země zavádí pro zahraniční dopravce povinnost platit řidičům alespoň minimální mzdu. Po Německu, jehož postup Evropská komise ještě zkoumá, přišla s podobným požadavkem Francie. Čeští dopravci to považují za omezování volného pohybu pracovních sil.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto:  Tomáš Krist, MAFRA

Francouzské úřady kromě hodinové sazby nejméně 9,67 eur za hodinu požadují ještě řadu opatření. Minimální mzdu mají dopravci platit od začátku července.

Konec spaní v kamionu? Belgie už nocleh řidičů v kabině pokutuje

„Jedná se evidentně o ochranářské opatření francouzského trhu před konkurencí z unijních států s levnější pracovní silou,“ říká mluvčí sdružení autodopravců Česmad Bohemia Martin Felix.

Kromě minimální mzdy mají mít řidiči nárok na stejná sociální pravidla jako jejich francouzští kolegové, tedy například v oblasti pracovní doby a odpočinku. „To vše má být zajištěno absurdně složitým byrokratickým procesem, zahrnujícím například povinnost každého českého zaměstnavatele ustanovit ve Francii zástupce, který bude plnit úlohu styčného bodu pro kontrolu, nebo vézt s sebou francouzský překlad české kolektivní smlouvy,“ dodal Felix.

Čeští dopravci jsou proti

Tuzemští dopravci se dlouhodobě bouří proti záměrům svých západoevropských kolegů na omezování volného pohybu pracovních sil. Ve Francii vznikl například i nápad, aby řidiči museli v rámci povinné přestávky vždy spát v hotelu.

Podle dopravců je to návrat před vstup do Evropské unie. „Francie i Německo se při ospravedlňování svých kroků ohání módními hesly o sociálním dumpingu a moderním otroctví, ale přitom jejich firmy masivně těží právě z levnější práce v nových zemích Unie, kde jim tato nerovnost velmi vyhovuje,“ podotkl Felix.

Německo porušuje pravidla, řekla EU. Vadí jí minimální mzda v dopravě

Podle generálního tajemníka Česmadu Vojtěcha Hromíře je to faktický konec volného trhu v Evropě. „Obracíme se proto dopisy na premiéra, další členy vlády, kterým přísluší tato problematika, a europoslance, aby využili všechny své síly a možnosti k zastavení těchto kroků a zvrácení trendu vedoucího k opětovnému rozdělení Evropy,“ dodal.

Záměr některých západoevropských států kritizuje i Hospodářská komora. Považuje to za jejich pokus vytlačit české firmy a jejich zaměstnance. Komora se na společném odmítavém stanovisku dohodla s podobnými organizacemi v Polsku, Maďarsku a na Slovensku.

Autor:



Nejčtenější

Nový ford i milion. Stát vybral šťastlivce, kteří sbírali účtenky

Účtenkovka při svém startu uživatele zarazila šíří požadovaných povolení.

Ve středu proběhlo vůbec první slosování státní účtenkové loterie. Kolem sedmé hodiny večerní, kdy měly být na adrese...

Gigantická zakázka na letadla: klient si u Airbusu objednal 430 letadel

letadlo Airbus A320neo

Pouštní Dubaj se na několik dní proměnila v obří tržiště letadel. V jednom určitě nezklame. Jak se už stalo zvykem,...



Česko se stává tygrem střední Evropy. Ekonomika mohutně roste

Řezač plamenem

Česká ekonomika i v prázdninovém vlažnějším módu mohutně rostla. Od července do září, meziročně zvýšila výkon o pět...

Kazítka jsou jako yetti. Všichni o nich mluví, nikdo je neviděl, říká odborník

Politici jsou schopni prodloužit zákonnou záruční dobu, obává se Radek...

V hlavách bruselských úředníků se rodí legislativa, která může výrobcům spotřebičů pořádně zatopit. Chtějí prodloužit...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Další z rubriky

OBRAZEM: Mercedes v oblacích. Emirates posouvají laťku luxusního létání

Aerolinky Emirates představily nový luxusní interiér letounu Boeing 777...

Aerolinky Emirates, jeden z nejdynamičtějších hráčů na leteckém nebi, a luxusní automobilka Mercedes-Benz, spojili...

Poblíž Varšavy chtějí Poláci postavit největší letiště v Evropě

Ilustrační foto

V roce 2016 se na prvních třech místech žebříčku nejpoužívanějších letišť umístily Atlanta, Peking a Dubaj. Pokud by se...

Praha chce, aby sdílená kola byla levná jako jízda tramvají. Regulace nechystá

Čínské Ofo vyrazilo do boje o pražské cyklisty. V ulicích Prahy chce mít za rok...

Mezi firmami, které v ulicích Prahy půjčují kola, se potichu mluvilo o regulaci tohoto byznysu. Pražský magistrát to...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.