Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Gajdušková: Spořitelní bankomaty i převody fungují

  17:15aktualizováno  17:15
Technikům České spořitelny a jejím dodavatelům se během noci na čtvrtek podařilo zprovoznit síť bankomatů, která od úterního ráno trpěla různě silnými výpadky. "Bankomaty fungují už od páté hodiny ranní na celém území České republiky," řekla pro ČRo1-Radiožurnál mluvčí banky Klára Gajdušková. Mimo bankomatů měl v minulých dnech ČS podle TV Nova problémy také s převodem peněz na účty klientů, včetně převodů výplat od zaměstnavatelů na zaměstnanecké účty. Podle Gajduškové byly pouze 4. prosince chybně zpracovány platební příkazy od některých plátců z jiných bank. Nezúčtované peníze se vrátily na své původní účty. Chyba by se již neměla opakovat.

O průběhu zatím posledních problémů bankomatů ČS čtěte ZDE 

Gajdušková upozornila, že na některých bankomatech ještě probíhají testy související s přípravou provozu záložní jednotky, jejíž chod bude zahájen v únoru roku 2001.

Česká spořitelna se v tiskovém prohlášení znovu omluvila klientům za možné potíže způsobené výpadkem sítě. Věří, že po nočním zásahu je systém stabilnější.

Provoz záložní jednotky má vyloučit podobné výpadky, jaké síť postihly během úterý a středy, kdy nefungovala až polovina strojů. Vybudovat spolehlivý počítačový systém pro Českou spořitelnou je jedním z hlavních cílů nového majoritního vlastníka, rakouské Erste Bank.

Systém spořitelny je zastaralý
Podle mluvčí je důvodem spojujícím výpadky v minulých dnech s problémy na konci září fakt, že do systému se několik let neinvestovalo. Mimo to byl původně koncipován na podstatně nižší počet uživatelů.

Vinu na chybném převodu peněz má podle mluvčí softwarová chyba. Mluvčí nepotrvdila přímou souvislost s problémy bankomatů. Dá se prý ale předpokládat, že je to další projev zastaralého systému.

"Česká spořitelna okamžitě po zjištění závady informovala všechny partnerské banky i klienty. Požádali jsme banky, aby informovaly své klienty o nutnosti opětovného podání nových platebních příkazů," uvedla Gajdušková.

Dodala, že pokud se na spořitelnu obrátí některý z klientů, kterému chyba v převodech způsobila prokazatelnou újmu (např. nedodržení leasingové splátky nebo přečerpání do záporného zůstatku), banka bude ochotna jednat o nápravě.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Mobilní internet - ilustrační foto
Twisto míří s odloženými platbami do Polska. Dostalo injekci 5 milionů eur

Digitální platební služba Twisto získala od holandské ING Group a rakouské pojišťovny UNIQA investici ve výši pěti milionů eur. Ta poslouží na rozvoj služeb v...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.