Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Gambrinus založil falešný minipivovar. Pod značkou nabízel vlastní pivo

  11:16aktualizováno  11:16
Nejprodávanější českou značku piva Gambrinus trápí špatná reputace, kterou mu podle zástupců pivovaru někteří pivaři nezaslouženě přisuzují. Změnit jejich názor chce neobvyklou marketingovou akcí. Část produkce prodával od dubna pod fiktivní značkou Patron.

Podle zástupců pivovaru Gambrinus, který spadá pod Plzeňský Prazdroj, posuzují spotřebitelé jejich pivo dlouhodobě pouze podle etikety a ne skutečné chuti. Značka má podle nich špatnou pověst neoprávněně.

„Trápí nás, že když přijdeme za hospodským, tak se dozvíme, že pijáci naše pivo haní. Jsme si jisti, že je naprosto v pořádku,“ říká ředitel obchodu do restaurací Tomáš Mráz.

Aby svá tvrzení podložil, rozhodl se pivovar pro neobvyklou a podle vlastních vyjádření kontroverzní marketingovou akci. V Čepicích na Klatovsku založil fiktivní minipivovar Patron, který však nikdy žádné pivo nevařil. Pod touto značkou nabízeli hostinští na několika místech v Česku nepasterizované desítky a nefiltrovaný ležák Gambrinus.

Z celého projektu pak vznik tříminutový spot, ve kterém lidé vychvalují Patron a pak jsou překvapeni, že je to Gambrinus. Podle Marka Dvořáka, který má celý projekt na starost, to nejsou herci. „Dlouhou dobu jsme věnovali i právním záležitostem, abychom si byli jistí, že neklameme spotřebitele,“ dodal Dvořák. Kampaň podle ČTK stála téměř 10 milionů korun.

České pivovary dlouhodobě trápí pokles spotřeby čepovaného, tedy dražšího piva. Minipivovary (s výstavem do 10 tisíc hektolitrů za rok) naopak zažívají boom. Pro velké pivovary však vážné ohrožení neznamenají. S 0,25 miliony hektolitry roční produkce se na celkovém výstavu 19,65 milionů hektolitrů podílejí jen nepatrně.

Autor:



Nejčtenější

Prodavači jsou dražší než vysokoškoláci. Anomálie však dlouho nevydrží

(ilustrační snímek)

Současný trh práce zažívá anomálie v odměňování. Kdo hledá práci, může si u dané firmy říct víc, než mají stávající...

Problémy vyřešíme, chce to ale čas, říká finanční ředitel Kauflandu

Finanční ředitel Kauflandu Jan Stupka obsluhoval zákazníky u pokladny na...

Finanční ředitel Kauflandu Jan Stupka (54) působí v tomto německém obchodním řetězci, kde je zvykem rozhovory...



Na jižní Moravě jsou vyšší mzdy než v Praze. Firmy si přetahují lidi

Ilustrační snímek

Platy na jižní Moravě jdou do extrému, firmy totiž dorovnávají nejvyšší platy konkurentů. Hospodářská komora před...

Motýlí efekt a duha na českých bankovkách. Podívejte se na nové prvky

Státní tiskárna cenin představila nové ochranné prvky, které budou na...

Státní tiskárna cenin slaví devadesát let od svého vzniku. Významné jubileum spojila s unikátní výstavou cenin, kde má...

Hladové české firmy posílí tisíc Filipínců, pracantů s dobrou angličtinou

Filipínský dělník

Do Česka má letos prostřednictvím vládního programu na zaměstnávání cizinců přijet tisíc Filipínců. Budou vítanou...

Další z rubriky

Tuzemák tradiční rumovou chuť neztratí, Česko dostalo v Bruselu výjimku

Do Prahy se sjelo zhruba sto tisíc lidí, aby protestovali proti vládním...

Česko a Slovensko dostaly od Evropské komise výjimku a budou moci při výrobě alkoholického nápoje tuzemák dalších pět...

TEST DNES: Úplné výsledky testu dětských příkrmů

(Ilustrační snímek)

MF DNES otestovala ve spolupráci s laboratoří a odborníky na výživu dvanáct dětských příkrmů. Zde najdete kompletní...

Ročně Čechům propadne 150 milionů ve stravenkách. Získají je stravenkové firmy

Ilustrační snímek

Stravenkové firmy dokážou až třetinu svého zisku vygenerovat na propadlých stravenkách. Konkurenční stravenka, se...

Najdete na iDNES.cz