Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Gambrinus založil falešný minipivovar. Pod značkou nabízel vlastní pivo

  11:16aktualizováno  11:16
Nejprodávanější českou značku piva Gambrinus trápí špatná reputace, kterou mu podle zástupců pivovaru někteří pivaři nezaslouženě přisuzují. Změnit jejich názor chce neobvyklou marketingovou akcí. Část produkce prodával od dubna pod fiktivní značkou Patron.

Podle zástupců pivovaru Gambrinus, který spadá pod Plzeňský Prazdroj, posuzují spotřebitelé jejich pivo dlouhodobě pouze podle etikety a ne skutečné chuti. Značka má podle nich špatnou pověst neoprávněně.

„Trápí nás, že když přijdeme za hospodským, tak se dozvíme, že pijáci naše pivo haní. Jsme si jisti, že je naprosto v pořádku,“ říká ředitel obchodu do restaurací Tomáš Mráz.

Aby svá tvrzení podložil, rozhodl se pivovar pro neobvyklou a podle vlastních vyjádření kontroverzní marketingovou akci. V Čepicích na Klatovsku založil fiktivní minipivovar Patron, který však nikdy žádné pivo nevařil. Pod touto značkou nabízeli hostinští na několika místech v Česku nepasterizované desítky a nefiltrovaný ležák Gambrinus.

Z celého projektu pak vznik tříminutový spot, ve kterém lidé vychvalují Patron a pak jsou překvapeni, že je to Gambrinus. Podle Marka Dvořáka, který má celý projekt na starost, to nejsou herci. „Dlouhou dobu jsme věnovali i právním záležitostem, abychom si byli jistí, že neklameme spotřebitele,“ dodal Dvořák. Kampaň podle ČTK stála téměř 10 milionů korun.

České pivovary dlouhodobě trápí pokles spotřeby čepovaného, tedy dražšího piva. Minipivovary (s výstavem do 10 tisíc hektolitrů za rok) naopak zažívají boom. Pro velké pivovary však vážné ohrožení neznamenají. S 0,25 miliony hektolitry roční produkce se na celkovém výstavu 19,65 milionů hektolitrů podílejí jen nepatrně.

Autor:



Nejčtenější

Brity pobouřila cibule v plastu z Lidlu. Mayová vyhlásila odpadu válku

Lidl začal prodávat loupané cibule v plastu. Zákazníci krok kritizují.

Britové na sociálních sítích kritizují diskontní řetězec Lidl za to, že začal prodávat loupanou cibuli v plastových...

Diesely nikdo nechce. V britských automobilkách hrozí masivní propouštění

(Ilustrační snímek)

Pracovníci automobilového průmyslu ve Velké Británii mají důvod k obavám. Snaha o ukončení provozu dieselových vozidel...



Ceny bytů rapidně vzrostly. Za cenu jednoho v Praze jich v Ústí koupíte osm

(Ilustrační snímek)

Ceny bytů v Česku za tři roky zdražily o čtvrtinu. Průměrná cena za byt o výměře 65 metrů čtverečních se vyšplhala...

Spodničkáři Jejího Veličenstva přišli o licenci. Kvůli pikanteriím v knize

Britská královna Alžběta II. na garden party v zahradách Buckinghamského paláce...

Společnost Rigby & Peller měla výsadní postavení – dodávala luxusní spodní prádlo přímo do Buckinghamského paláce. S...

Nový rekord. Norwegian Airlines zvládly nejrychlejší let přes Atlantik

Ilustrační snímek

Aerolinky Norwegian Airlines drží rekord v letu přes Atlantik v nejkratším čase uskutečněný podzvukovým komerčním...

Další z rubriky

Salmonela v dětské výživě. Francouzi stahují 720 šarží výrobků z oběhu

Kojenec pije instantní dětské mléko.

Největší francouzská mlékárenská společnost Lactalis stahuje ve Francii a ve světě další výrobky dětské výživy. Podle...

VIDEO: Alza otevírá obchod bez prodavačů, testuje i hologramy

Obchod budoucnosti Alza.cz

Internetový prodejce Alza.cz otevře příští týden na pražské Floře prodejnu pouze se samoobslužnými boxy. Nazývá jej...

Ahold testuje obchod budoucnosti. Zboží z regálu strčíte rovnou do tašky

Nakupování bez pokladen. Ahold v Nizozemsku testuje technologickou novinku Tap...

Nizozemská společnost Ahold testuje obchod budoucnosti bez pokladních zón. Zboží si zákazník dá rovnou do tašky poté,...

Najdete na iDNES.cz