Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Gambrinus založil falešný minipivovar. Pod značkou nabízel vlastní pivo

  11:16aktualizováno  11:16
Nejprodávanější českou značku piva Gambrinus trápí špatná reputace, kterou mu podle zástupců pivovaru někteří pivaři nezaslouženě přisuzují. Změnit jejich názor chce neobvyklou marketingovou akcí. Část produkce prodával od dubna pod fiktivní značkou Patron.

Podle zástupců pivovaru Gambrinus, který spadá pod Plzeňský Prazdroj, posuzují spotřebitelé jejich pivo dlouhodobě pouze podle etikety a ne skutečné chuti. Značka má podle nich špatnou pověst neoprávněně.

„Trápí nás, že když přijdeme za hospodským, tak se dozvíme, že pijáci naše pivo haní. Jsme si jisti, že je naprosto v pořádku,“ říká ředitel obchodu do restaurací Tomáš Mráz.

Aby svá tvrzení podložil, rozhodl se pivovar pro neobvyklou a podle vlastních vyjádření kontroverzní marketingovou akci. V Čepicích na Klatovsku založil fiktivní minipivovar Patron, který však nikdy žádné pivo nevařil. Pod touto značkou nabízeli hostinští na několika místech v Česku nepasterizované desítky a nefiltrovaný ležák Gambrinus.

Z celého projektu pak vznik tříminutový spot, ve kterém lidé vychvalují Patron a pak jsou překvapeni, že je to Gambrinus. Podle Marka Dvořáka, který má celý projekt na starost, to nejsou herci. „Dlouhou dobu jsme věnovali i právním záležitostem, abychom si byli jistí, že neklameme spotřebitele,“ dodal Dvořák. Kampaň podle ČTK stála téměř 10 milionů korun.

České pivovary dlouhodobě trápí pokles spotřeby čepovaného, tedy dražšího piva. Minipivovary (s výstavem do 10 tisíc hektolitrů za rok) naopak zažívají boom. Pro velké pivovary však vážné ohrožení neznamenají. S 0,25 miliony hektolitry roční produkce se na celkovém výstavu 19,65 milionů hektolitrů podílejí jen nepatrně.

Autor:


Nejčtenější

Falešný „smažák“, pangas místo candáta. Restaurace dál klamou zákazníky

Smažené sýry restaurace občas nahradí takzvanými analogy, které se méně...

Klamání hostů náhražkami potravin z restaurací nemizí. Místo Plzeňského Prazdroje dostávají zákazníci pražského podniku...

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce, sklady nebo pošta mají jedno společné: až třetina zaměstnanců tam nevydrží déle než rok. Nemají...



10 LET OD KRIZE: Místo práce jsme stříleli vrtulníky, říká bývalý bankéř Lehmanů

Nik Storonsky, zakladatel a šéf britského bankovního start-upu Revolut.

Před deseti lety oběhly celý svět fotky bankéřů, jak s papírovými krabicemi vyklízejí své kanceláře na Wall Streetu....

KVÍZ: Maturita z piva. Vyzkoušejte se, jak znáte značky, hospody i pijany

Šikovný hospodský umí načepovat hladinku, šnyt i mlíko.

V předchozím pivním kvízu jsme vás zkoušeli hlavně z výroby piva, tentokrát to bude více ze života - co pijeme, jak to...

ČSA se vracejí do minulosti. Aerolinky vymění flotilu airbusů za boeingy

Ilustrační snímek

České aerolinie čeká během následujících měsíců velká výměna provozovaných letadel. Do dvou let mají ve flotile...

Další z rubriky

Řetězce lákaly na slevy, zaplatí pokuty za 10 milionů korun

Supermarket Albert (ilustrační snímek)

Za účtování vyšších cen než deklarovaných během výprodejů uložila Česká obchodní inspekce obchodníkům ve 2. čtvrtletí...

TEST DNES: Úplné výsledky testu vanilkových zmrzlin z obchodu

Ilustrační snímek

MF DNES otestovala čtyřiadvacet značek vanilkových zmrzlin, dortů a sněhu z mrazicích boxů v obchodech. Do výběru jsme...

TEST DNES: Úplné výsledky testu ledových čajů

Ilustrační snímek

MF DNES testovala ledové čaje z obchodu. Nakoupili jsme dvanáct vzorků slazených černých a zelených čajů, jež jsou...

Najdete na iDNES.cz