Na zboží zakoupené na výprodejní akci neplatí garance nejnižší ceny.

Na zboží zakoupené na výprodejní akci neplatí garance nejnižší ceny. | foto: Martin Polívka, MF DNES

Garance nejnižší ceny se vztahuje na vybrané zboží

  • 1
Záruka garance nejnižší ceny je sice lákavá, ale pravděpodobně nebudete mít šanci ji uplatnit. Platí jen omezenou dobu po koupi zboží a zpravidla se nevztahuje na výrobky zakoupené přes internet, ve velkoobchodu nebo na výprodejní akci.

Zlákala vás nabídka prodejce, který garantuje nejnižší ceny, a koupíte si u něj třeba fotoaparát. Po čtrnácti dnech však zjistíte, že konkurenční firma nabízela stejný přístroj levněji. Žádáte vyplacení rozdílu ceny a k tomu ještě něco navíc, jak slibuje reklama. Ale prodavač vám sdělí: „Máte smůlu, garance totiž platí jen sedm dnů od zakoupení zboží.“

Proto je dobré, pokud zvažujete uplatnění záruky nejnižší ceny, seznámit se s podmínkami prodejce. Garance platí jen omezenou dobu po koupi zboží a zpravidla se nevztahuje na výrobky zakoupené přes internet, ve velkoobchodu nebo na výprodejní akci.

Electro World
Prodejny Electro World poskytují garanci 125 procent rozdílu ceny. "Pokud si u nás zákazník koupí výrobek a zjistí, že by ho u konkurence pořídil za lepších podmínek, tak mu zpětně vyplatíme rozdíl, plus pětadvacet procent rozdílu," říká Roman Souček z Electro Worldu.

Musí to však být zboží z kamenného maloobchodu. Garance nejnižší ceny se nevztahuje na zboží z velkoobchodu, pořízené na internetu, objednané z katalogu poštou či z prodeje přes telefon.

Záruka ceny dále neplatí na výrobky z oblasti telekomunikací, kde cena zahrnuje služby – dotované telefony. Garance se vztahuje i na zboží, které konkurence nabízí v akci nebo výprodeji a platí sedm dnů od zakoupení výrobku.

Elektro Euronics
"Záruku garance nejnižší ceny nemáme. Zkoušeli jsme to, ale zákazníci na tuto nabídku reagovali minimálně," uvedl mluvčí společnosti Bohuslav Komín.

Datart
Společnost Datart garantuje, že pokud zákazník do 15 dnů od nákupu najde u srovnatelné konkurence shodný výrobek za nižší cenu, proplatí mu zpětně cenový rozdíl. Záruka nejnižší ceny se vztahuje na veškeré nabízené zboží srovnatelné konkurence. Platí i na akční zboží z letáku.

"V případě konkurence s odlišným způsobem prodeje nebo rozdílnými poskytovanými službami, například Internet nebo obchody Cash & Carry, jako je například Makro, se záruka nejnižší ceny nedá uplatnit," říká Luděk Švejda, ředitel zákaznických služeb společnosti Datart.

"Při posuzování každé žádosti porovnáváme i hodnotu dárku, který mohl dostat zákazník u konkurence, s cenovým rozdílem. Pokud bude rozdíl v zákazníkův neprospěch, tuto částku mu proplatíme," dodává.

Okay
Také síť prodejen Okay elektrospotřebiče garantuje svým zákazníkům nejnižší možné ceny. V případě opaku vám vrátí 110 procent z cenového rozdílu. K uplatnění této speciální slevy stačí, když do sedmi dnů od zakoupení zjistíte, že výrobek stejné značky a stejného typu můžete dostat u konkurenční firmy levněji.

Garance se nevztahuje na speciální akce konkurenčních firem, nabídky velkoobchodů a nabídky z internetu. Kromě toho také záruka nejnižší ceny neplatí mezi prodejnami Okay.