Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

General Motors klesly tržby i zisk

  17:18aktualizováno  17:18
Největší světová automobilka General Motors vytvořila ve třetím čtvrtletí čistý zisk 829 milionů dolarů, zatímco loni činil zisk 877 milionů dolarů. Pokles firma registruje i v oblasti tržeb, které klesly z předchozích 42,8 na 42,6 miliardy dolarů. Automobilce se v období červenec až září nedařilo v Evropě, kde utrpěla ztrátu 181 milionů dolarů (loni zisk 32 milionů dolarů).

Úspěchy firma slavila na klíčovém severoamerickém trhu, kde jí meziročně vrostl zisk o 8,5 procenta na 728 miliónů dolarů.

Zásluhu na tom má především zlepšení finančních ukazatelů v oblasti nákupu materiálů a jejich zpracování, což vykompenzovalo mírný pokles podílu na trhu a naopak vyšší náklady na marketing.

General Motors se snaží expandovat na asijských trzích, kde společně s italským Fiatem vede rozhovory o vstupu do zadlužené jihokorejské automobilky Daewoo Motor.

Společnost General Motors se nicméně potýká i s nepříjemnostmi, konkrétně se závadou na bezpečnostních pásech vozů Corsa v Brazílii, což vyústí v největší akci svého druhu v Jižní Americe, kdy bude do servisních středisek povoláno ke kontrole a případné opravě zhruba milión vozů.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět baterie pro elektroauta. Pojede na ně i Vision E

Důležitou zakázku získala automobilka Škoda od svého vlastníka německého automobilového koncernu Volkswagen. V Mladé Boleslavi bude vyrábět baterie potřebné...  celý článek

Montážní linka v mladoboleslavské Škodě Auto. Ilustrační snímek
Žádné změny ve Škodě Auto nechystáme, vzkazuje Volkswagen do Čech

Německý automobilový koncern Volkswagen v tuto chvíli žádné změny u své české značky Škoda Auto nechystá, uvedl mluvčí německého koncernu. Reagoval tak na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.