"Schopnost generovat tržby je mnohem nižší, než jsme si mysleli," citoval deník Daily Telegraph šéfa GM pro Evropu Fritze Hendersona.
Propouštění se týká firem Opel/Vauxhall, Saab a partnerské společnosti sdílené s Fiatem. S největší pravděpodobností se ale nevyhne továrně ve švédském Trollhattenu, uvedl list.
Jak konkrétně bude vypadat, si chce Henderson promyslet do prosince. Jen tak se totiž změny projeví v hospodaření firmy už v roce 2005.
"Plán se musí připravit v příštích šedesáti dnech. Moc času nemáme," uvedl Henderson.
Důvod ke snižování počtu zaměstnanců je prostý - malý zájem na evropském trhu.
Firma neprodává, jak by si přála
"Naše předpoklady o objemech a tržním podílu byly chybné a zvýšení tržního podílu v Evropě je nesmírně obtížné."
Zájem o vozy General Motors klesá už tři měsíce. GM se totiž musí vyrovnávat s ostrou konkurencí ostatních firem, které přicházejí se stále novými modely.
Problémy s odbytem se ale netýkají jen Evropy. Někteří prodejci ve Spojených státech se zdráhají kupovat další vozy automobilky, protože na skladech mají dost neprodaných modelů z roku 2004.
Firma Ford, největší konkurent General Motors, v pátek uvedla, že v továrně Coventry Jaguar zruší 1150 pracovních míst, aby se vrátila do černých čísel. - více zde