Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

General Motors zdvojnásobí svůj podíl v Suzuki na 20 procent

  9:30aktualizováno  9:30
Největší světový výrobce automobilů, General Motors, zvýší nákupem nových akcií za 600 milionů dolarů svůj podíl na japonském výrobci Suzuki Motor z deseti na dvacet procent a posílí tak svou základnu v Asii. Předseda správní rady GM Jack Smith se přitom stane jako první cizinec členem vedení Suzuki, uvedla americká společnost. Tento krok přivádí Američany blíže k jejich cíli získat do roku 2004 na asijském automobilovém trh deset procent (nyní 4 procenta).

"Posílení aliance se Suzuki je klíčovou součástí naší růstové strategie v tomto regionu. Rozšíříme naši kooperaci v oblastech jako výzkum a vývoj, nákupy, finance a informační systémy," uvedl Smith ve společném sdělení se Suzuki.

GM je partnerem Suzuki již téměř dvě desetiletí a nyní bojuje s ostatními světovými automobilkami o možnost expandovat na asijských trzích.

GM byla letos poražena svým hlavním americkým konkurentem Ford Motor v boji o jihokorejskou automobilku Daewoo.

Nová investice GM, která by měla být uskutečněna v první části příštího roku, podpoří vývoj nové řady malých osobních vozů, založených na loni představeném strategickém konceptu YGM- 1, který kombinuje design GM s platformou malých vozů Suzuki.

Japonci začnou vyrábět tento subkompakt v počtu 20 000 ročně na svém závodě ve středojaponském Kosai od září 2001 a prodávat pod značkou GM Chevrolet.

Obě společnosti rovněž budou personálně spolupracovat v klíčových oblastech jako produktové plánování, design, projektování, výzkum a vývoj a nákupy.

GM však zdůraznila, že Suzuki zůstane nezávislou a na následné tiskové konferenci to potvrdili jak Smith, tak šéf japonské firmy Osamu Suzuki, který řekl, že GM již svůj podíl zvyšovat nehodlá.

Loni GM koupila 20 procent na japonské Fuji Heavy Industries, která je mateřskou firmou automobilky Subaru, a Američané mají v Japonsku ještě 49 procent na Isuzu Motors.

Včetně Oplu, již plně vlastněné švédské automobilky Saab a partnerské italské automobilky Fiat má skupina GM na světovém trhu 24 procent a jejím cílem je zvýšit tento podíl na 28 procent.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět baterie pro elektroauta. Pojede na ně i Vision E

Důležitou zakázku získala automobilka Škoda od svého vlastníka německého automobilového koncernu Volkswagen. V Mladé Boleslavi bude vyrábět baterie potřebné...  celý článek

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

DM drogerie (ilustrační snímek)
Drogerie dm příští rok spustí internetový obchod. Prodeje táhne bio

Drogerie dm, největší evropská síť s drogistickým zbožím, spustí v příštím roce v Česku internetový obchod. Firmě se v tuzemsku daří, za poslední rok zvýšila...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.