Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Nábytek na Slovensku propaguje dvojník Clooneyho. Čirá náhoda, tvrdí firma

  16:46aktualizováno  17:38
Na Slovensku hraje v reklamě na levný nábytek dvojník George Clooneyho. Firma Möbelix si najala muže, který se snaží být podobně elegantní jako slavný americký herec a kromě vizáže se mu podobá i v dalších charakteristikách. Podle právníků však „úsporná metoda“ může narazit na tvrdý odpor samotné hollywoodské hvězdy. Podle samotné firmy je však podoba „čistě náhodná“.

Firma Möbelix si najala muže, který se snaží být podobně elegantní jako slavný americký herec George Clooney. | foto: repro iDNES.cz

„V reklamě se může použít identita jakéhokoliv člověka, pokud s tím ovšem konkrétní člověk souhlasí,“ řekl pro iDNES.cz specialista na právo v reklamě Filip Winter.

Slavnou osobu George Clooneyho využil na Slovensku pro marketingové video diskontní prodejce nábytku Möbelix.

Podobnost s osobou herce George Clooneyho a možná i s reklamou, v níž herec skutečně hraje, zřejmě nebude náhodná. Zástupce firmy ovšem tvrdí opak. „V reklamě vystupuje neznámý herec, ale podoba s panem Clooney je čistě náhodná. Tato reklama vznikla z návrhu naší kreativní agentury, která pracuje pro celou skupinu XXXLutz KG,“ sdělil iDNES.cz jednatel firmy Jiří Šulc.

Muž, který ve videu hraje, je prošedivělý s výrazným obočím a má na sobě padnoucí oblek pro slavného Američana charakteristický. Dokonce i pohyby má podobně rozvážné jako drahý hollywoodský herec.

„Při použití charakteristik člověka v reklamě nejde jenom o tvář, ale o jakýkoliv prvek, příznačný pro danou osobu, který vzbuzuje evokaci k identifikaci daného člověka. Tedy třeba i hlas nebo gesta,“ doplňuje Winter.

Fotogalerie

Jak píše slovenský server www.komercne.eu, právě neuvěřitelná podoba na známého herce byla hlavním důvodem, proč si zrovna tohoto člověka Möbelix - zřejmě v Německu- najal.

„Muž, který ztvárňuje hlavní roli, se možná až v přehnané míře snaží hrát na elegána,“ napsal před časem web, který na dvojníka George Clooneyho v reklamě upozornil.

Diváci s menší schopností rozpoznat tváře přitom často věří, že jde skutečně o slavného Američana. „Pozornější divák vidí, že jde o dvojníka. Ti méně pozorní vám ale řeknou, že v té reklamě George Clooney opravdu hraje,“ doplňuje slovenský server.

Z právního hlediska je reklama nábytkářské firmy napadnutelná pouze ze strany samotného George Clooneyho. Když by herec zjistil, že byla jeho osoba využita v reklamě, mohl by u obvodního soudu v místě, kde společnost sídlí, požadovat zákaz reklamy nebo odškodné. Pokud ovšem herec o svém dvojníkovi v reklamě na Möbelex už nevěděl předem.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Nové výškové budovy v čínské provincii Sung-jüan
Čína a USA ženou tempo světového obchodu, výrazně zrychlí na 3,6 %

Tempo růstu světového obchodu se v letošním roce výrazně zrychlí na 3,6 procenta z loňských 1,3 procenta zejména díky poptávce v Číně a USA. Předpověděla to ve...  celý článek

Ilustrační snímek
Toalety ucpalo 100 000 eur v bankovkách. Švýcaři zjišťují jejich původ

Nad neobvyklým nálezem, který učinili na toaletách jedné z ženevských bank, si nyní láme hlavu švýcarská policie. Záchody finančního domu a posléze i tří...  celý článek

Ilustrační foto
Uber dostal v Londýně stopku. Město mu neprodlouží licenci

Londýn se rozhodl, že alternativní taxislužbě Uber neobnoví provozní licenci. Ta globální firmě vyprší na konci září. Uber má v Londýně přes 40 tisíc řidičů....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.