"V posledních letech se vývoj na (českém) trhu výrazně zhoršil a ani v delším období zde nevidíme žádné příležitosti," uvedl šéf Kastner & Öhler Andreas Zinschitz pro agenturu APA, když odchod tento týden oznamoval. "Druhá možnost, vzít ještě jednou tolik peněz a pokusit se o restart našeho byznysu (v Česku), se ukázala jako nereálná."
V posledních letech Gigasport přežíval jen díky finanční podpoře své rakouské matky, která mu část dluhů umazala. Podle Zinschitze je odchod bolestivý i z toho důvodu, že firma byla původně založena v roce 1873 v Opavě.
Šest prodejen společnost vlastní, ve zbývajících je v nájmu. Nemovitosti a pozemky ve vlastnictví společnosti nyní zřejmě čeká rozprodej. Podle rakouské agentury budou "uzavřeny".
Gigasport přišel do Česka v roce 1997 a dlouho těžil ze svého prvenství. Od roku 2006, s růstem ostatních sportovních řetězců jako Hervis, Sportisimo či Intersport, začal ztrácet podíl na trhu. Od roku 2005 do zatím posledního známého roku 2010 se řetězci propadly tržby téměř na polovinu, z 827 na 417 milionů korun.
Před dvěma lety dostal Gigasport poslední šanci na přežití. "Představenstvo a dozorčí rada firmy jednohlasně rozhodly, že Gigasport zůstává na českém a slovenském trhu a bude se dál vyvíjet," uvedla v rozhovoru s MF DNES v polovině roku 2010 nyní již bývalá jednatelka a šéfka řetězce v Česku Rosina Puschová.
Tehdy ještě rozjížděla přeměnu vzhledu prodejen a více se chtěla zaměřit na ženy a zboží s vyššími maržemi. Minimálně to poslední se zřejmě dařilo, protože i přes dramatický pokles tržeb průměrná obchodní přirážka vzrostla na 66 procent a řetězec nepropadl do hlubší ztráty.
Nejde o první odchod zahraničního sportovního řetězce. S příchodem finanční krize obratem odešel irský Lifestyle Sports a rozjezd zastavil britský Halfords.