Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Globální ekonomika ve třetím čtvrtletí poroste, předpovídá OECD

  11:21aktualizováno  12:08
Ekonomiky Spojených států, eurozóny i skupiny sedmi nejvyspělejších zemí G7 se v tomto čtvrtletí vrátí k růstu. Vyplývá to ze zprávy Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD).

Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Podle OECD se globální ekonomika zotaví z hospodářské recese rychleji, než se čekalo ještě před pár měsíci, aktivita ale přesto bude slabá až do příštího roku.

"Vlády budou muset pokračovat se stimulačními kroky, protože rostoucí nezaměstnanost a krize na realitním trhu stále drtí soukromou spotřebu," uvádí se ve zprávě organizace.

OECD odhaduje, že celá G7 zaznamená ve třetím kvartále meziročně růst o 1,2 procenta. Přitom ve druhém čtvrtletí G7 vykázala pokles o 0,1 procenta.

Spojené státy, které v předešlém čtvrtletí ztratily jedno procento, by měly zaznamenat vzestup o 1,6 procenta a eurozóna by po poklesu o 0,5 procenta měla oživit o 0,3 procenta, z toho Německo o 4,2 procenta.

Pro poslední čtvrtletí roku OECD u USA a zemí eura čeká zrychlení růstu na nejméně dvě procenta a celá G7 by měla posílit o 1,4 procenta.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Harvey Weinstein (New York, 28. duna 2017)
Sexuální aféra potápí Weinsteinovu firmu, filmová společnost hledá kupce

Filmová společnost je kvůli sexuální aféře svého spoluzakladatele Harveyho Weinsteina ve finančních potížích a hledá kupce. Podle tiskových agentur to v...  celý článek

Jistá poradenská hospodářská firma v Itálii navrhla radikální řešení: bohatí...
Každý třetí mladý Ital je bez práce. Řešení krize mohou odskákat ti staří

Alarmující počet mladých lidí v Itálii nemá práci ani výhled, že nějakou najde. Vláda se rozhodla začít jednat, ale vzhledem k prázdné státní pokladně je...  celý článek

Máme vlastní značky, ukazuje slovenský Lidl v nových spotech - špagety
VIDEO: Slovenský Lidl provokuje. Dobírá si ceny značkových produktů

Reklamní kampaně německého obchodního řetězce Lidl provází jedna kontroverze za druhou. V nejnovější kampani na Slovensku se řetězec snaží posílit pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.