Tam se Globus na výstavbu hypermarketu teprve chystá, hotov by měl být zhruba do příštích Vánoc.
Globus zatím své hypermarkety nestavěl jako součást obchodních center. Většinou je k jeho obchodům přilepeno jen několik menších prodejen. "Přivede to další zákazníky," vysvětluje důvod změn šéf sítě Globusů v Česku Petr Vyhnálek.
Kromě většího počtu zákazníků získá společnost rozšířením o galerii obchodů i peníze z prodeje pozemků. Jedno velké rozšíření už Globus udělal loni v říjnu v Olomouci. Jde o obvyklý postup.
Obchodník či developer koupí pozemek o mnoho větší, než potřebuje na samotný hypermarket. Nevyužité pozemky pak může časem se ziskem prodat. Pokud tedy obchodní centrum funguje a je považováno za úspěšné.
Dva uvedené Globusy by měly podle předběžně vyjádřeného zájmu doplnit značky jako Baťa, C&A, Deichman, Datart či Electroworld. Ty jsou považovány za tahouny, bez kterých by se úspěšné centrum nemělo obejít.
Z nových značek se objevuje švýcarský prodejce oděvů Vögelle. Globus má dnes v Česku jedenáct hypermarketů. Poslední otevřel minulý týden v Plzni. V žebříčku sestavovaném společností Incoma patří s tržbami devatenáct miliard korun na sedmé místo.