Golf je menší, ale luxusnější než octavia

aktualizováno 
Volkswagen Golf je díky koncernové spřízněnosti kratší Škodou Octavia s mnohem menším kufrem.
Volkswagen Golf je díky koncernové spřízněnosti kratší Škodou Octavia s mnohem menším kufrem. Je tedy praktičtější pro motoristu, který nepotřebuje velký prostor pro zavazadla a ocení kratší vůz při jízdách ve městě. Kdo ale prahne po praktickém kufru, pro toho je určena octavia. Cenově je golf s octavií i dalšími konkurenty na stejné lodi. Vítr do plachet mu však vhání kvalitní materiály v kabině, které vyvolávají až luxusní dojem.

Měkké černé plasty, solidní zpracování a praktická přístrojová deska vše v konzervativním duchu, bez výstřelků, jakými se může pochlubit Ford Focus... takový interiér má Volkswagen Golf. Navíc pohodlná sedadla, podobná těm v octaviích, a ani náznak po vrzání, drnčení a jiných zvucích, které stále k mnoha autům patří. Volant je nastavitelný dvěma směry, do široka je navržená karoserie. Vpředu se sedí výborně. Vzadu už je situace horší. S tím ale zdejší motoristé dávno počítají, neboť k bestsellerům trhu v Česku patří Škoda Octavia, která s golfem sdílí stejnou podvozkovou platformu, a tím i shodnou vzdálenost mezi přední a zadní nápravou. Ta je kratší než u hlavních konkurentův nižší střední třídě, takže na zadních sedadlech je místa poskrovnu. Kufr Volswagenu Golf nabízí jeden z nejmenších objemůve své třídě, octavia má o 200 litrů prostoru více. Na golf se zespodu s 260 litry dotahuje i Škoda Fabia, která je navíc prostornější na zadních sedadlech. Méně místa pro kolena cestujících vzadu v golfu prokázalo měření ve zkušebně pražského Ústavu silniční a městské dopravy (ÚSMD). Pro všechny automobily koncernu Volkswagen však platí: čalounění kufru by mohlo sloužit za vzor i vozům luxusních kategorií. Volkswagen Golf v tesu MF DNES měl pod přední kapotou šestnáctiventilový motor 1.6 s výkonem 77 kilowattů(105 koní). Tento vloni nově uvedený pohon octavia nenabízí. Čtyři ventily na válec posunuly zátah motoru do vyšších otáček, což v praxi znamená, že oproti svému předchůdci - 1.6 o výkonu 74 kilowattů- zůstává ochota golfu zrychlovat na stejné úrovni jako v minulosti. Vyplývá to opět z měření v ÚSMD. Podle těchto zkoušek zrychlí Golf 1.6 z klidu na 100 kilometrův hodině za 13 vteřin. Shodnou ochotu zrychlovat zkušebna konstatovala u Octavie 1.6 s výkonem 74 kilowattů. Mnohem mrštnější je konkurenční Renault Mégane 1.6 se 79 kilowatty, který stejnou disciplínu zvládl v ÚSMD o 1,5 vteřiny dřív. Spotřeba testovaného Volkswagenu Golf 1.6 dosahovala na dálnici sedmi litrůna 100 kilometrů, na obyčejných silnicích klesala až pod šest litrůa ve městě se pohybovala v průměru mezi osmi a devíti litry benzinu na 100 kilometrů. Jízdní vlastnosti golfu patří k tomu nejlepšímu, co nižší střední třída, někdy označovaná za kategorii Golf, nabízí. K bezpečnosti lze přičíst výborné odpružení a jeho zásluhou i jízdní komfort, a dále přesné ovládání vozu. Výbava vozu je chvályhodná v možnosti dokoupení hlavových airbagů. Hlavní konkurenti z nižší střední třídy tuto možnost zákazníkovi nedávají. Záporem při vybavování golfůjsou pakety, které neumožňují objednat některé doplňky zvlášť. Týká se to například alarmu a elektricky ovládaných oken. Martin Kovář, který testované vozy hodnotí z pozice handicapovaného řidiče, kritizuje malý kufr. Zato chválí zdánlivé maličkosti: "Otvírání kufru a motoru vyžaduje mnohem menší sílu, než je u jiných aut obvyklé."

petr.bucek@mfdnes.cz

EURO NCAP ****

Poznámka: Jedná se o výsledky nárazových zkoušek organizovaných evropskými spotřebitelskými asociacemi, ministerstvy a autokluby Nejlepší výsledek ***** Nejhorší výsledek *

Hodnocení MF DNES

Motor a převodovka

Pružnost motoru 7
Převodovka 8
Spotřeba v testu 7

Karosérie a interiér

Prostor na př. sedadlech 9
Prostor na zad. sedadlech 6
Využití kufru 6
Výhled z vozu 8

Podvozek

Jízdní vlastnosti 9
Řízení a ovladatelnost 9
Tlumení nerovností 10
Brzdy 9

Poznámka: min1, max 10

Měření MF DNES

Volkswagen Golf 1.6 (77 kW)

Zrychlení 0-100 km/h (s) 13,1
Zrychlení 0-400 m (s) 18,7
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s) 12,4
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s) 24,2
Brzdná dráha z 80 km/h (m) 28,4

Pramen: ÚSMD


Autor:

Nejčtenější

Dráhy nevědí, co s historickými vlaky. Prodělávají jim 40 milionů ročně

Lokomotiva řady 750.356 přezdívaná Brejlovec je jednou z těch, kterou chtějí...

Na ministerstvech dopravy a kultury vzniká plán na záchranu parních lokomotiv a dalších historických vozidel, o které...

Cigarety bez dýmu. Firma láká Čechy na zahřívaný tabák, lékařka varuje

Americká společnost Philip Morris představila novou generaci zahřívaných...

Společnost Philip Morris ČR v úterý představila novou generaci zahřívaných cigaret bez kouře iQOS 3. Vedle ní přišla i...

Obchody si akcemi Black Friday utahují smyčku kolem krku, říká odborník

Black Friday

Od pondělí 19. listopadu začnou u některých obchodníků výprodeje na tzv. Černý pátek. Řada e-shopů však ve snaze zvýšit...

Zemřel majitel výrobce optiky Meopta. Přezdívalo se mu přerovský Baťa

Úspěšný byznysmen Čechoameričan Paul Rausnitz, který v 90. letech zachránil...

V neděli zemřel podnikatel a válečný veterán Paul Rausnitz, který ze dna přivedl ke globálnímu úspěchu výrobce...

Pošta měří, jak se její zaměstnanci při práci „zapotí“

Měření fyzické zátěže zaměstnanců České pošty

Pošťáci se baví. Česká pošta svým zaměstnancům měří, jak se za směnu fyzicky namáhají. Letos za to utratila téměř půl...

Další z rubriky

McDonald’s mění receptury. Pod tlakem trendu zdravé výživy jsou i ostatní

McDonald’s

V USA už nabízí největší fast-foodový řetězec McDonald’s většinu burgerů bez konzervantů. Postupně by měly tyto...

TEST DNES: Úplné výsledky testu smažených bramborových hranolků z fastfoodů

Hranolky

MF DNES otestovala čtrnáct vzorků smažených bramborových hranolků z jedenácti řetězců rychlého občerstvení. Zde najdete...

Češi kupují ve slevě přes polovinu zboží. Sahají víc i po značkách řetězců

Privátní značka Purland.

Češi častěji sahají po značkách potravin vyrobených na objednávku obchodních řetězců nebo těch, které vznikají v rámci...

Najdete na iDNES.cz