Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Google plánuje funkci blokování reklamy v prohlížeči Chrome

  15:07aktualizováno  15:07
Google zvažuje, že do svého internetového prohlížeče Chrome přidá funkci blokování nežádoucí reklamy. Zaměřit se chce na „uživatelsky neakceptovatelné“ formy marketingu, jakými jsou například vyskakovací okna nebo automaticky se přehrávající videa se zvukem. Podle obeznámených zdrojů se jedná o obranu proti stále populárnějším aplikacím dalších firem.

Logo společnosti Google (ilustrační obrázek) | foto: Google

Blokovací funkce by se měla objevit ve výchozím nastavení Chromu a filtrovat jednotlivé typy reklam nesplňující standardy, které letos v březnu definovala americká Koalice pro lepší reklamu. Podle těchto standardů jsou nežádoucí reklamou formáty jako vyskakovací okna, automatické přehrávání videoreklam se zvukem nebo reklamy s časovačem. Takové typy inzerátů jsou podle koalice „pod hranicí spotřebitelské přijatelnosti“, píše The Wall Street Journal.

Ve hře je také varianta, že by Google pomocí aplikace namísto jednotlivých obtěžujících reklam zablokoval veškerou inzerci objevující se na webových stránkách, které by obsahovaly některý z nežádoucích formátů. Google by tak na provozovatele stránek přenesl odpovědnost za kontrolování reklamy.

Podle lidí obeznámených s plány Google by firma mohla funkci představit během několika týdnů. Ale může se také stát, že od nich zcela upustí. Společnost nechtěla své plány komentovat, napsal deník.

Nápad se může zdát na první pohled zvláštní, přihlédneme-li k tomu, že sám Google loni vydělal na on-line reklamě šedesát miliard dolarů. Jenže využívání nástrojů pro blokování inzerátů na internetu se v posledních letech výrazně rozmohlo a firma se tak snaží vytvořením vlastního filtru situaci čelit.

Prvním významným vývojářem internetových prohlížečů, který funkci blokování reklamy již nabízí, je norská společnost Opera. Loni na jaře uvedla na trh novou verzi svého prohlížeče, který dokáže on-line reklamu filtrovat, což umožňuje rychlejší načítání stránek.

Autor:


Témata: Google, Chrome, software


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Dědička kosmetické společnosti L’Oréal Liliane Bettencourtová zemřela ve věku...
Zemřela Liliane Bettencourtová, dědička L’Oréalu a nejbohatší žena světa

Ve Francii zemřela ve věku 94 let podnikatelka a dědička kosmetické společnosti L’Oréal Liliane Bettencourtová. Oznámila to ve čtvrtek její dcera....  celý článek

Ilustrační snímek
Toalety ucpalo 100 000 eur v bankovkách. Švýcaři zjišťují jejich původ

Nad neobvyklým nálezem, který učinili na toaletách jedné z ženevských bank, si nyní láme hlavu švýcarská policie. Záchody finančního domu a posléze i tří...  celý článek

Nové výškové budovy v čínské provincii Sung-jüan
Čína a USA ženou tempo světového obchodu, výrazně zrychlí na 3,6 %

Tempo růstu světového obchodu se v letošním roce výrazně zrychlí na 3,6 procenta z loňských 1,3 procenta zejména díky poptávce v Číně a USA. Předpověděla to ve...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.