Logo společnosti Google (ilustrační obrázek)

Logo společnosti Google (ilustrační obrázek) | foto: Google

Google plánuje funkci blokování reklamy v prohlížeči Chrome

  • 40
Google zvažuje, že do svého internetového prohlížeče Chrome přidá funkci blokování nežádoucí reklamy. Zaměřit se chce na „uživatelsky neakceptovatelné“ formy marketingu, jakými jsou například vyskakovací okna nebo automaticky se přehrávající videa se zvukem. Podle obeznámených zdrojů se jedná o obranu proti stále populárnějším aplikacím dalších firem.

Blokovací funkce by se měla objevit ve výchozím nastavení Chromu a filtrovat jednotlivé typy reklam nesplňující standardy, které letos v březnu definovala americká Koalice pro lepší reklamu. Podle těchto standardů jsou nežádoucí reklamou formáty jako vyskakovací okna, automatické přehrávání videoreklam se zvukem nebo reklamy s časovačem. Takové typy inzerátů jsou podle koalice „pod hranicí spotřebitelské přijatelnosti“, píše The Wall Street Journal.

Ve hře je také varianta, že by Google pomocí aplikace namísto jednotlivých obtěžujících reklam zablokoval veškerou inzerci objevující se na webových stránkách, které by obsahovaly některý z nežádoucích formátů. Google by tak na provozovatele stránek přenesl odpovědnost za kontrolování reklamy.

Podle lidí obeznámených s plány Google by firma mohla funkci představit během několika týdnů. Ale může se také stát, že od nich zcela upustí. Společnost nechtěla své plány komentovat, napsal deník.

Nápad se může zdát na první pohled zvláštní, přihlédneme-li k tomu, že sám Google loni vydělal na on-line reklamě šedesát miliard dolarů. Jenže využívání nástrojů pro blokování inzerátů na internetu se v posledních letech výrazně rozmohlo a firma se tak snaží vytvořením vlastního filtru situaci čelit.

Prvním významným vývojářem internetových prohlížečů, který funkci blokování reklamy již nabízí, je norská společnost Opera. Loni na jaře uvedla na trh novou verzi svého prohlížeče, který dokáže on-line reklamu filtrovat, což umožňuje rychlejší načítání stránek.