Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Soud odmítl žalobu Italů kvůli hlavnímu nádraží. Pro nesrozumitelnost

  11:31aktualizováno  12:13
První kolo soudních sporů o pražské hlavní nádraží mezi italskou Grandi Stazioni a Českými drahami, respektive Správou železniční dopravní cesty, končí ve prospěch státních podniků. Italská firma nedokázala dostatečně srozumitelně formulovat své požadavky a soud tak žalobu odmítl pro nesrozumitelnost a neurčitost, uvedl mluvčí Českých drah.

Hlavní nádraží v Praze | foto: Yan Renelt, MAFRA

Obvodní soud pro Prahu 1 odmítl tento týden žalobu společnosti Grandi Stazioni vůči Českým drahám. Jednalo se o žalobu, ve které se firma dožadovala náhrady proinvestovaných peněz v hodnotě 776 milionů korun. Podle rozhodnutí, které má iDNES.cz k dispozici, žalovala italská společnost současně SŽDC a ministerstvo financí. Rozhodnutí ještě není pravomocné.

„Přes výzvu soudu k opravě však Grandi Stazioni nedokázaly dostatečně srozumitelně formulovat, čeho že se touto žalobou domáhají konkrétně na Českých drahách a soud tak žalobu ve vztahu k Českým drahám odmítl pro nesrozumitelnost a neurčitost,“ řekl mluvčí Českých drah Radek Joklík.

Fotogalerie

Soud žalobu odmítl i kvůli tomu, že nebylo jasné, kolik peněz GS vlastně chce. „Dle názoru soudu však nelze v řízení po jednom žalovaném uplatňovat částku vymezenou jejím rozpětím či svůj nárok specifikovat odlišnou výší peněžitého plnění dle právního posouzení různých nároků žalobce. V řízení musí být peněžitý nárok uplatněn od počátku pouze jednou konkrétní částkou vůči konkrétnímu žalovanému,“ uvedl soud.

Grandi Stazioni, která po loňském odchodu z hlavního nádraží prakticky utlumila svoji činnost v Česku, nechce případ komentovat. Má ještě na starosti poloprázdné nádraží v Mariánských Lázních. České dráhy a SŽDC žaluje ještě v jiných případech.

Italská společnost žalobu podala poté, co nádraží přešlo na Správu železniční dopravní cesty, která jim odmítla automaticky prodloužit nájemní smlouvu. Včas totiž nesplnila další podmínky. Proto přišla o zisky v řádu desítek milionů korun ročně po dobu 30 let. SŽDC už dříve zaplatila Grandi Stazioni 565 milionů korun jako uznatelné náklady.

Podívejte se, jak probíhala rekonstrukce pražského hlavního nádraží:


Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Letadlo společnosti Wizz Air
Nízkonákladoví dopravci se začali snažit, těží z toho i Češi

Až na sklonku sezóny se letos marketingově probudili evropští nízkonákladoví dopravci. V září, kdy přepravní výkony každoročně prudce klesají, se přímo...  celý článek

Bourání severního železničního mostu na hlavním nádraží v Plzni. (18. dubna...
Největší železniční tendr padá. Zakázku za 3,5 miliardy zrušil ÚOHS

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil výsledek tendru na modernizaci železničního uzlu v Praze za 3,5 miliardy korun. Správa železniční dopravní cesty...  celý článek

Ministr dopravy Dan Ťok na tiskové konferenci hnutí ANO v pražském Centru...
Na stavbu dálnic bude mít stát v příštím roce 76 miliard, řekl ministr Ťok

Ministr dopravy Dan Ťok (ANO) má s ministerstvem financí předjednané zvýšení rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury na příští rok na 76 miliard. Je to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.