Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Velký bratr Gucci tě vidí. Prodavači díky skeneru odhalí zákazníkův vkus

  18:30aktualizováno  18:30
Návštěvníky některých butiků luxusní módní značky Gucci čeká neobvyklá novinka. Při vstupu do obchodu prodavač díky skeneru zjistí informace o zákazníkovi včetně jeho minulých nákupů, uvedla agentura Bloomberg. Italská společnost si od toho slibuje lepší zacílení na zákazníky. Zavádí i možnost objednat si zboží z celého světa do devadesáti minut.

(ilustrační snímek) | foto: David PortMF DNES

Butiky budou vybaveny skenerem, který rozpozná chytrý telefon zákazníka ve chvíli, kdy vstoupí do obchodu. Prodavači se díky tomu zobrazí jeho profil včetně údajů o dřívějších nákupech nebo položkách uložených na seznamu přání v e-shopu.

Speciálně navržené regály zase zjistí, jaké zboží vzal zákazník do ruky a uloží položku do aplikace v telefonu. Tu pak bude možné volně přesouvat na seznam přání. Gucci zmíněné novoty zavede díky spolupráci s módně-technologickou firmou Farfetch během letošního roku v obchodech v Londýně a New Yorku, informoval Bloomberg.

Gucci a Dior se topí v levné ropě. Zájem o luxus na Blízkém východě klesá

Firma Farfetch, která provozuje e-shop s oblečením a doplňky luxusních značek, tento týden představila koncept nazvaný Obchod budoucnosti. Vyvinula software a zařízení, které má luxusním značkám pomoci získat víc informací o zákaznících, ať už při nákupu na internetu, nebo v kamenném obchodě.

Spolupráce značky Gucci se společností Farfetch přichází v době, kdy konkurence v on-line byznysu s luxusní módou přitvrzuje. „Maloobchodníci potřebují způsob, jak shromažďovat informace o svých zákaznících v době, kdy se nacházejí v obchodě, stejně tak když vyhledávají na internetu,“ uvedl v prohlášení zakladatel a šéf Farfetch Jose Neves.

Zákazníci si budou moci přes aplikaci a webové stránky Farfetch objednat vybrané zboží z obchodů Gucci v Londýně, New Yorku, Dubaji, Los Angeles, Madridu, Miami, Miláně, Paříži, Sao Paulu a Tokiu a mít je do devadesáti minut u sebe doma.

Pro ještě větší zacílení na vkus jednotlivých zákazníků má sloužit holografický display, který kombinací různých druhů usně, kůže a barev umožní vytvořit si vlastní botu na míru od luxusní značky Nicholas Kirkwood.

Firma Farfetch vznikla v Londýně v roce 2008 jako platforma pro luxusní butiky. Čím dál víc se ale zaměřuje i na poskytování technologií pro top značky.

Autor:



Nejčtenější

Prodavači jsou dražší než vysokoškoláci. Anomálie však dlouho nevydrží

(ilustrační snímek)

Současný trh práce zažívá anomálie v odměňování. Kdo hledá práci, může si u dané firmy říct víc, než mají stávající...

Motýlí efekt a duha na českých bankovkách. Podívejte se na nové prvky

Státní tiskárna cenin představila nové ochranné prvky, které budou na...

Státní tiskárna cenin slaví devadesát let od svého vzniku. Významné jubileum spojila s unikátní výstavou cenin, kde má...



Ceny pozemků pro dům vyskočily na dvojnásobek. Kolik stojí ve vašem kraji?

Inženýrské sítě

Ceny stavebních pozemků stoupaly nejstrměji v posledních sedmi letech na Vysočině, v Královéhradeckém kraji a ve...

Hladové české firmy posílí tisíc Filipínců, pracantů s dobrou angličtinou

Filipínský dělník

Do Česka má letos prostřednictvím vládního programu na zaměstnávání cizinců přijet tisíc Filipínců. Budou vítanou...

Zuckerbergovo bezpečí podražilo, Facebook denně platí stovky tisíc

Šéf Facebooku Mark Zuckerberg

Facebook loni utratil za bezpečnost Marka Zuckerberga 7,3 milionu dolarů, v přepočtu 150 milionů korun. Vyplývá to ze...

Další z rubriky

Superboháči chtějí investovat do smysluplných věcí, ale nemají kam

(ilustrační snímek)

Vydělávat peníze už jim nestačí. Vedle zajímavého finančního výnosu nejbohatší lidé planety také požadují, aby jejich...

Heinz namíchal „majočup“. Objevuje Ameriku, zlobí se Hispánci

Novým produktem potravinářské společnosti Heinz je směs majonézy a kečupu.

Potravinářská společnost Heinz uvedla na trh „majočup“, který je kombinací majonézy a kečupu. Výrobek, který firma...

Výzva pro odvážné mlsouny: Farmáři z Francie umíchali bůčkovou zmrzlinu

Farmáři Patrice a Catherine Riautéovi vyrábí i zmrzlinu s příchutí vepřového...

Dva francouzští farmáři přišli s velmi neobvyklým gastronomickým výtvorem. Tradiční francouzská pomazánka rillette je...

Najdete na iDNES.cz