Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Velký bratr Gucci tě vidí. Prodavači díky skeneru odhalí zákazníkův vkus

  18:30aktualizováno  18:30
Návštěvníky některých butiků luxusní módní značky Gucci čeká neobvyklá novinka. Při vstupu do obchodu prodavač díky skeneru zjistí informace o zákazníkovi včetně jeho minulých nákupů, uvedla agentura Bloomberg. Italská společnost si od toho slibuje lepší zacílení na zákazníky. Zavádí i možnost objednat si zboží z celého světa do devadesáti minut.

(ilustrační snímek) | foto: David PortMF DNES

Butiky budou vybaveny skenerem, který rozpozná chytrý telefon zákazníka ve chvíli, kdy vstoupí do obchodu. Prodavači se díky tomu zobrazí jeho profil včetně údajů o dřívějších nákupech nebo položkách uložených na seznamu přání v e-shopu.

Speciálně navržené regály zase zjistí, jaké zboží vzal zákazník do ruky a uloží položku do aplikace v telefonu. Tu pak bude možné volně přesouvat na seznam přání. Gucci zmíněné novoty zavede díky spolupráci s módně-technologickou firmou Farfetch během letošního roku v obchodech v Londýně a New Yorku, informoval Bloomberg.

Gucci a Dior se topí v levné ropě. Zájem o luxus na Blízkém východě klesá

Firma Farfetch, která provozuje e-shop s oblečením a doplňky luxusních značek, tento týden představila koncept nazvaný Obchod budoucnosti. Vyvinula software a zařízení, které má luxusním značkám pomoci získat víc informací o zákaznících, ať už při nákupu na internetu, nebo v kamenném obchodě.

Spolupráce značky Gucci se společností Farfetch přichází v době, kdy konkurence v on-line byznysu s luxusní módou přitvrzuje. „Maloobchodníci potřebují způsob, jak shromažďovat informace o svých zákaznících v době, kdy se nacházejí v obchodě, stejně tak když vyhledávají na internetu,“ uvedl v prohlášení zakladatel a šéf Farfetch Jose Neves.

Zákazníci si budou moci přes aplikaci a webové stránky Farfetch objednat vybrané zboží z obchodů Gucci v Londýně, New Yorku, Dubaji, Los Angeles, Madridu, Miami, Miláně, Paříži, Sao Paulu a Tokiu a mít je do devadesáti minut u sebe doma.

Pro ještě větší zacílení na vkus jednotlivých zákazníků má sloužit holografický display, který kombinací různých druhů usně, kůže a barev umožní vytvořit si vlastní botu na míru od luxusní značky Nicholas Kirkwood.

Firma Farfetch vznikla v Londýně v roce 2008 jako platforma pro luxusní butiky. Čím dál víc se ale zaměřuje i na poskytování technologií pro top značky.

Autor:


Nejčtenější

Máma se synem zašpuntovali víno kondomem, nápad jim vydělává miliony

Balení vinných kondomů.

Jistě jste už někdy ztratili špunt od lahve a dumali, jak situaci vyřešit. Američanka Laura Bartlettová se svým synem...

Lidé se stěhují do okolí měst, každé ráno pak tráví v autech v kolonách

Stávka na francouzské železnici nahnala více lidí do aut. V Paříži se tvoří...

Kvůli vysokým cenám bydlení ve městech roste poptávka po nemovitostech v jejich okolí. „Evidujeme meziroční růst zájmu...



Makléř si myslel, že pracuje v demoverzi, teď žádá vyplatit miliony eur

Harouna M Traore

Francouzský obchodník na burze žaluje makléřskou firmu Valbury Capital. Žádá, aby mu vyplatila 10 milionů eur, které...

Do důchodu později a jiné daně, radí Česku OECD

Ilustrační snímek

Česko by mělo navázat věk pro odchod do důchodu na očekávanou délku života. Doporučuje to Organizace pro hospodářskou...

Podnikatelka vydělala na „ženské viagře“. Investoři se mi smáli, vzpomíná

Cindy Eckertová stojí za vyvinutím léku na podporu ženského libida. Jeho účinky...

Založila společnost, prodala ji za miliardu dolarů a pak téměř zdarma získala zpět. Úspěch spoluzakladatelky Sprout...

Další z rubriky

Chce být prezidentem USA. Ochráním vás před stroji, slibuje svým voličům

Americký byznysmen Andrew Yang

Kampaně pro prezidentské volby v roce 2020 se pomalu rozjíždějí. Jedním z nekonvenčních kandidátů je i newyorský...

Umělé koleno o šest set tisíc levněji. Turismus kvůli operacím roste

Podstoupit lékařské odstranění tuku už není takovým tabu, jako bylo před...

V roce 2016 utratilo podle poradenské firmy PwC kolem 14 milionů lidí 68 milionů dolarů (1,5 miliardy korun) za...

Do práce jen na 4 dny v týdnu. Na Novém Zélandu se test firmě osvědčil

Home office (ilustrační snímek)

Novozélandská firma Perpetual Guardian zavede natrvalo čtyřdenní pracovní týden. Během osmitýdenního testovacího...

Najdete na iDNES.cz