RegioSprintery prošly po zhruba dvaceti letech kompletní modernizací včetně...

RegioSprintery prošly po zhruba dvaceti letech kompletní modernizací včetně nového laku. . | foto: CZ Loko

Konec vlaků bez toalety. GW Train ukázal novou soupravu pro lokálky

  • 38
Na české koleje vyjede v příštích dnech další vlak po velké modernizaci. Společnost GW Train Regio převzala od společnosti CZ Loko modernizovanou motorovou jednotku RegioSprinter, kterou nasadí zatím na trať mezi Karlovými Vary a Mariánskými Lázněmi.

Vlak vyrobený v polovině devadesátých let prošel kompletní modernizací, aby dopravce plnil podmínky smlouvy s Karlovarským krajem na provoz na této trati. Firma v Německu nakoupila další vozy, které by chtěla použít i pro další tratě.

„Vyměnili jsme kompletně celý interiér a přidali do něj toaletu, která bude dostupná i pro vozíčkáře. Vlak má nové sedačky, vyměnili jsme okna, instalovali nový audiovizuální systém pro cestující,“ řekl Jaroslav Plhák, obchodní ředitel CZ Loko.

RegioSprintery už na českých kolejích jezdí, jsou prakticky jediným vlakem, který nemá vlastní toaletu. Důvod je jednoduchý: německé normy ji u vlaků pro krátké vzdálenosti nevyžadují.

Podle Petera Bosáčka, ředitele GW Train Regio, modernizace přinese cestujícím větší komfort. „Všechny sedačky jsou sklápěcí a polohovací, přibyla také místa pro jízdní kola,“ dodal Bosáček. Instalací toalety klesl počet sedaček na 65 míst, sedáky jsou od společnosti Borcad. Modernizovaný vlak je i v novém nátěru GW Train Regio.

Vlak je klimatizovaný, současně jde ale okna částečně otevřít. Pro železniční fanoušky jsou RegioSprintery i vlakem, kde mohou nejlépe sledovat trať: stanoviště strojvedoucího není nijak kryté, takže výhledu nic nebrání.

Pro CZ Loko je modernizace první jednotky průlomovou zakázkou. „Poprvé jsme vstoupili do segmentu osobních vlaků. Je to další noha pro náš byznys,“ řekl Plhák.

Dosud se CZ Loko zaměřovalo hlavně na lokomotivy a jejich modernizace či opravy, firma už vyvinula i vlastní stroje. GW Train Regio u CZ Loko nechává modernizovat další soupravy včetně jiných jednotek, které chce nasadit od prosince na rychlíkovou trať Plzeň – Most.