Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rasistická kampaň H&M má dohru. Řetězec zavírá obchody v Jižní Africe

  11:15aktualizováno  11:15
Reklama švédské oděvní společnosti H&M s černošským chlapcem v mikině „nejhustší opice v džungli“ vyvolala v Jižní Africe řadu protestů, během nichž bylo poničeno vybavení několika obchodů. Řetězec z bezpečnostních důvodů dočasně uzavřel všechny tamní pobočky.

Rasistická reklama společnosti H&M. | foto: H&M

Fotka dítěte v mikině s nápisem se objevila na britské verzi e-shopu švédské společnosti. Na sociálních sítích okamžitě sklidila kritiku od uživatelů z celého světa. Populární zpěváci The Weeknd a G-Eazy záhy oznámili, že s firmou ukončují spolupráci, uvedla stanice CNN.

Společnost se za reklamu omluvila a produkt stáhla z prodeje. „Jsme přesvědčeni, že rasismus a předsudky v jakékoli podobě, ať už úmyslné, nebo z nedbalosti, jsou nepřijatelné. Zdůrazňujeme, že zaměstnanci našich poboček s (reklamou) nemají nic společného.“

Nevole se však dál šířila po internetu a brzy se projevila i v Jižní Africe. Tamní politické hnutí Bojovníci za ekonomickou svobodu uspořádalo sérii protestů proti švédskému řetězci. Některé z nich probíhaly pokojně, při jiných však byly poničeny pobočky oděvní firmy; demonstranti sráželi stojany s oblečením na zem a v jednom případ dokonce rozbili výlohu obchodu.

13.ledna 2018 v 14:31, příspěvek archivován: 15.ledna 2018 v 10:58

VIDEO: EFF fighting against H&M racism https://t.co/MTM61hUJtL

Pro zobrazen? videa mus?te m?t zapnutou podporu JavaScriptu

EFF fighting against H&M racism https://t.co/MTM61hUJtL

Společnost H&M reagovala na protesty dočasným uzavřením všech obchodů v zemi. Podle webových stránek jich má v Jihoafrické republice sedmnáct.

„Žádný z našich zaměstnanců nebo zákazníků nebyl zraněn. Pokračujeme v pečlivém sledování situace, a jakmile bude situace opět bezpečná, obchody znovu otevřeme,“ oznámila firma.

Autor:



Nejčtenější

Prodavači jsou dražší než vysokoškoláci. Anomálie však dlouho nevydrží

(ilustrační snímek)

Současný trh práce zažívá anomálie v odměňování. Kdo hledá práci, může si u dané firmy říct víc, než mají stávající...

Problémy vyřešíme, chce to ale čas, říká finanční ředitel Kauflandu

Finanční ředitel Kauflandu Jan Stupka obsluhoval zákazníky u pokladny na...

Finanční ředitel Kauflandu Jan Stupka (54) působí v tomto německém obchodním řetězci, kde je zvykem rozhovory...



Motýlí efekt a duha na českých bankovkách. Podívejte se na nové prvky

Státní tiskárna cenin představila nové ochranné prvky, které budou na...

Státní tiskárna cenin slaví devadesát let od svého vzniku. Významné jubileum spojila s unikátní výstavou cenin, kde má...

Ceny pozemků pro dům vyskočily na dvojnásobek. Kolik stojí ve vašem kraji?

Inženýrské sítě

Ceny stavebních pozemků stoupaly nejstrměji v posledních sedmi letech na Vysočině, v Královéhradeckém kraji a ve...

Hladové české firmy posílí tisíc Filipínců, pracantů s dobrou angličtinou

Filipínský dělník

Do Česka má letos prostřednictvím vládního programu na zaměstnávání cizinců přijet tisíc Filipínců. Budou vítanou...

Další z rubriky

OLAF šetří možné podvody s eurodotacemi, na které upozornil Kuciak

Slovenský novinář Ján Kuciak

Evropský úřad pro boj proti podvodům (OLAF) zahájil vyšetřování možného zneužívání evropských zemědělských fondů na...

Heinz namíchal „majočup“. Objevuje Ameriku, zlobí se Hispánci

Novým produktem potravinářské společnosti Heinz je směs majonézy a kečupu.

Potravinářská společnost Heinz uvedla na trh „majočup“, který je kombinací majonézy a kečupu. Výrobek, který firma...

Ruský miliardář přijde kvůli rozvodu o jachtu za 10 miliard korun

Luxusní, 115 metrů dlouhá jachta MV Luna ruského miliardáře Farchada Achmedova.

Soud v Londýně rozhodl o jednom z nejdražších porozvodových vyrovnáních v historii Spojeného království. Ruský...

Najdete na iDNES.cz