Fotka dítěte v mikině s nápisem se objevila na britské verzi e-shopu švédské společnosti. Na sociálních sítích okamžitě sklidila kritiku od uživatelů z celého světa. Populární zpěváci The Weeknd a G-Eazy záhy oznámili, že s firmou ukončují spolupráci, uvedla stanice CNN.
Společnost se za reklamu omluvila a produkt stáhla z prodeje. „Jsme přesvědčeni, že rasismus a předsudky v jakékoli podobě, ať už úmyslné, nebo z nedbalosti, jsou nepřijatelné. Zdůrazňujeme, že zaměstnanci našich poboček s (reklamou) nemají nic společného.“
Nevole se však dál šířila po internetu a brzy se projevila i v Jižní Africe. Tamní politické hnutí Bojovníci za ekonomickou svobodu uspořádalo sérii protestů proti švédskému řetězci. Některé z nich probíhaly pokojně, při jiných však byly poničeny pobočky oděvní firmy; demonstranti sráželi stojany s oblečením na zem a v jednom případ dokonce rozbili výlohu obchodu.
Společnost H&M reagovala na protesty dočasným uzavřením všech obchodů v zemi. Podle webových stránek jich má v Jihoafrické republice sedmnáct.
„Žádný z našich zaměstnanců nebo zákazníků nebyl zraněn. Pokračujeme v pečlivém sledování situace, a jakmile bude situace opět bezpečná, obchody znovu otevřeme,“ oznámila firma.