Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

H&M bude po četných stížnostech zvětšovat oblečení. Britkám je malé

  12:58aktualizováno  12:58
Naštvaná a frustrovaná. Pocit, který znají mnohé ženy ze zkušebních kabinek, kde se marně snaží „narvat“ do malého oblečení. V Británii bylo takto roztrpčených zákaznic tolik, že se švédský oděvní řetězec H&M rozhodl změnit svou škálu velikostí.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Tomáš Lysoněk, MF DNES

Letos v březnu poslala zákaznice Rebecca Parkerová společnosti H&M otevřený dopis. Stěžovala si v něm, že ačkoli běžně nosí velikost 12 nebo 14 (u nás 40 nebo 42), v obchodech „háemka“ se do džínů číslo 14 nemůže dostat.

A nebyla jediná. Mnoha britským zákaznicím se celé roky nelíbilo, že když si z ramínka nebo regálu vzaly svou obvyklou velikost, tak se ve zkušební kabince do ní nemohly nasoukat.

Britský módní řetězec účtoval ženám „daň za tloušťku“

Zákaznice Samantha Bellová například na sociální síti postovala fotku, kde porovnává dvoje džíny o velikosti 16 (naše 44) – jedny koupené v H&M a druhé v konkurenčním Primarku. Ty z „háemka“ byly skoro o 14 centimetrů užší, informoval Independent.

„Podnikáme kroky k tomu, abychom přizpůsobili označení ženských oděvů britským velikostem,“ oznámil mluvčí H&M. Například současná velikost 12 (naše 40) tak bude nově označena jako 10 (v ČR velikost 38), píše BBC.

Parkerová podotkla, že si H&M hraje na spřízněnou duši všech žen, když své oblečení označuje výrazy typu „ženská síla“ nebo „sesterstvo“. Ve skutečnosti ale svým velikostním značením psychice svých zákaznic dobře nedělá.

Šedesát let staré velikosti

Velikostní značení ve Velké Británii vychází ve velké míře z průzkumu tělesných měr provedeného v 50. letech minulého století. I přes několik pokusů tabulku velikostí standardizovat ji však nikdy vláda legislativně neukotvila, vysvětluje oděvní expertka z Univerzity v Brightonu Vikki Haffendenová.

Problém spočívá v tom, že aby systém velikostí odpovídal každému, musel by mít aspoň 50 stupňů. „To by bylo dost nepraktické,“ říká Haffendenová.

H&M má problém, ve skladech mu leží oblečení za miliardy

Koncept velikostních tabulek je relativně nový. Přišel až se sériovou výrobou oděvů. Dřív si lidé oblečení šili nebo upravovali sami, nebo chodili ke krejčímu. 

Tabulky velikostí ale možná budou brzy zbytečné, upozorňuje textilní odbornice. Mnoho firem totiž vyvíjí způsoby, jak tvary zákazníků přesně skenovat, aby jim mohli vyrobit perfektně padnoucí oblečení.

Autor:


Témata: H&M

Nejčtenější

PŘEHLEDNĚ: Jakou hypotéku nově získá žadatel s platem 23 tisíc čistého?

Ilustrační snímek

Strážci ekonomiky znovu šlápli na brzdu, pokud jde o hypoteční úvěry. Od října banky výrazněji zohlední příjmy žadatele...

Jak jedí chudé rodiny? Před výplatou o chlebu, po ní pizza a ovoce

Krajíce natřete hořčicí a domácí majonézou, navrch rozdrobte čedar.

Na jídlo a potřeby pro chudé může Česko čerpat 700 milionů korun z Fondu evropské pomoci nejchudším osobám. Většina...



Malí podnikatelé nebudou muset evidovat online. Nová koalice bránila EET

Ilustrační snímek

Podnikatelé, u nichž hotovostní platby nepřevýší 200 tisíc korun, by podle vlády nemuseli být připojeni k internetu a...

Velké propouštění začíná. V Tesle přijde o místo 3 600 zaměstnanců

Tesla Roadster 2

Americký výrobce elektrických automobilů Tesla propustí 3 600 lidí, což představuje zhruba devět procent jeho pracovní...

Tolik hospod v ČR roky nebylo. Trápí je nedostatek kuchařů i pokles tržeb

Ilustrační snímek

V Česku vzniklo loni nejvíce hospod a restaurací za posledních pět let. V přepočtu na obyvatele je jich nejvíce ve...

Další z rubriky

Francie chce od GE stovky milionů. Firma vytvořila málo pracovních míst

Francouzská strojírenská firma Alstom musí zaplatit rekordní pokutu, která v...

Francie vyhrožuje americkému konglomerátu General Electric pokutou ve výši až 34 milionu eur (874 milionu korun)....

Bitcoinová bublina? Bylo to promyšlené schéma, míní expert

Ilustrační snímek

Polovinu růstu ceny bitcoinu a dalších digitálních měn v loňském roce lze připsat na vrub soustředěné cenové manipulaci...

Kosmetické firmy sázejí na video bloggery. Děti nevědí, že jde o reklamu

Kim na sociálních sítích ukazuje, jak si vytvořit make-up pro různé...

Miliony lidí po celém světě denně sledují na sociálních sítích videonávody, jak používat různé kosmetické přípravky. Je...

Najdete na iDNES.cz