Společnost H&M, která v průběhu desetiletí rozšířila svou síť obchodů po celém světě, se v příštím roce zaměří na její zmenšení o 250 poboček. Švédský oděvní řetězec se v posledních letech přizpůsobuje přesunu zákazníků do online prostředí a také se snaží vzpamatovat z koronavirové krize.
Ve třetím čtvrtletí klesl meziročně zisk před zdaněním o více než polovinu na 2,37 miliardy švédských korun (6,1 miliardy Kč). Analytici očekávali hlubší propad. Firma uvedla, že v září se tržby dál zotavovaly z dopadů pandemie nemoci covid-19.
Analytici v anketě společnosti Refinitiv očekávali, že zisk před zdaněním firmě klesne na 2,03 miliardy švédských korun. Zářijové tržby pak byly meziročně o pět procent nižší, zatímco tržby v období od června do srpna se meziročně snížily o 19 procent. Ve druhém fiskálním čtvrtletí, což je v případě H&M od března do května, se podnik po více než deseti letech propadl do ztráty. Tržby měl poloviční.
„I když to všechno ještě neskončilo, věříme, že to nejhorší je za námi a máme dobrou pozici, abychom z krize vyšli silnější,“ sdělila agentuře Reuters generální ředitelka společnosti Helena Helmerssonová.
Přibližně tři procenta z celkových pěti tisíc obchodů z celosvětové sítě H&M jsou nyní zavřené. Na vrcholu plošných karantén to bylo dokonce 80 procent.