Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: AP

Heineken v Česku roste s cidery. Nejvíc investuje do pivovaru Krušovice

  • 6
Pivovarnický kolos Heineken loni v Česku prodal 2,3 milionu hektolitrů piva a ciderů, nejvíc z toho pod značkou Krušovice. Meziroční srovnání prodeje piva bez ciderů společnost nezveřejnila. V roce 2014 poslala k zákazníkům 2,24 milionu hektolitrů piva, výroba ciderů začala loni. Pod Heineken v ČR patří pivovary Krušovice, Starobrno a Velké Březno.

„Chceme hrát nadále klíčovou roli v rozvoji českého pivního trhu a jsem přesvědčená, že na to máme nejen kvalitní značky, ale především správné lidi, kteří stojí za jejich výrobou, rozvojem, prodejem a podporou,“ uvedla generální ředitelka společnosti Zuzana Železníková.

Heineken ČR nejvíce loni vyvážel do Švédska, Ruska, Rakouska, Německa i na Slovensko, celkem 0,6 milionu hektolitrů piva. Úspěšná je v zahraničí hlavně značka Krušovice, dařilo se ale i dalším, což jsou Březňák, Zlatopramen a Starobrno.

Pivo v akci

Zajímá vás, kde právě dnes koupíte nejlevnější pivo? Na AkcniCeny.cz najdete informace, kde je momentálně jaké pivo v akci.

Současně si můžete prohlédnout aktuální letáky svých oblíbených řetězců.

Loňské investice do všech tří pivovarů činí desítky milionů korun, nejvíce, téměř 100 milionů korun, putovalo do krušovického pivovaru například na pořízení nové balicí linky plechovek a nové myčky lahví. V pivovaru Starobrno investice překročily 50 milionů korun, šlo například o nové, plně automatizované oddělení přetlačných tanků. Ve Velkém Březně investice přesáhly 12 milionů korun, vybudováno zde bylo například nové chlazení v oddělení ležáckého sklepa.

Informace o loňských výsledcích hospodaření společnost zatím nezveřejnila. Předloni jí ale meziročně více než pětkrát vzrostl zisk na 73,5 milionu korun. Obrat firmy naopak klesl o 1,8 procenta na 3,16 miliardy korun, celkové tržby dosáhly více než 3,2 miliardy korun.

Heineken je druhou největší pivovarnickou skupinou na světě a evropskou jedničkou mezi výrobci piva. Heineken ČR je v současnosti tuzemskou trojkou na trhu s pivem. Patří do ní značky Heineken, Desperados, Krušovice, Zlatopramen, Starobrno, Březňák a nealkoholický Zlatopramen a Hostan. Loni mezi produkty přibyla značka Strongbow, jedná se o nejprodávanější značku cideru na světě.