Hlavní roli ve 30sekundovém spotu hraje pozorný barman, který si všimne, že žena stojící opodál znechuceně kouká na sklenici s vínem. Posune jí proto láhev nízkokalorického piva Heineken light, která putuje kolem několika lidí tmavé pleti, načež se na obrazovce objeví problematický slogan. Jedná se o anglické přídavné jméno „light“, které může znamenat „nízkokalorický“, ale i „světlý“.
Klip sklidil ostrou kritiku, zejména na sociálních sítích. Mezi nejvýraznějšími odpůrci byl hiphopový umělec Chance the Rapper, který na Twitteru komentoval reklamu slovy, že některé společnosti podle něj dělají rasistickou reklamu schválně, aby měla víc zhlédnutí.
„Přestřelili jsme, bereme si zpětnou vazbu k srdci a využijeme ji k ovlivnění budoucích marketingových kampaní,“ komentovala stažení reklamy společnost Heineken.
Negativní reakce následují po několika přešlapech světových značek, jež v poslední době také čelily obviněním z rasismu. Oděvní společnost H&M v lednu zveřejnila obrázek dítěte tmavé pleti, které mělo na sobě mikinu s nápisem „Nejvíc cool opice v džungli“. Následovala vlna odporu, po které firma fotku stáhla a omluvila se. Podobné reakce vyvolal v říjnu minulého roku příspěvek na Facebooku od kosmetické značky Dove. V něm se černoška po použití mýdla Dove proměnila v bělošku.