Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Světlejší je lepší? Heineken stáhl rasistickou reklamu

  17:51aktualizováno  17:51
Nizozemská pivovarnická společnost Heineken stáhla svou reklamu se sloganem „sometimes, lighter is better“ (někdy je světlejší lepší), poté co ji kritici označili za rasistickou.

Heineken | foto: Reuters

Hlavní roli ve 30sekundovém spotu hraje pozorný barman, který si všimne, že žena stojící opodál znechuceně kouká na sklenici s vínem. Posune jí proto láhev nízkokalorického piva Heineken light, která putuje kolem několika lidí tmavé pleti, načež se na obrazovce objeví problematický slogan. Jedná se o anglické přídavné jméno „light“, které může znamenat „nízkokalorický“, ale i „světlý“.

Klip sklidil ostrou kritiku, zejména na sociálních sítích. Mezi nejvýraznějšími odpůrci byl hiphopový umělec Chance the Rapper, který na Twitteru  komentoval reklamu slovy, že některé společnosti podle něj dělají rasistickou reklamu schválně, aby měla víc zhlédnutí.

26.března 2018 v 03:18, příspěvek archivován: 29.března 2018 v 17:40

I think some companies are purposely putting out noticably racist ads so they can get more views. And that shit racist/bogus so I guess I shouldn’t help by posting about it. But I gotta just say tho. The “sometimes lighter is better” Hienekin commercial is terribly racist omg

„Přestřelili jsme, bereme si zpětnou vazbu k srdci a využijeme ji k ovlivnění budoucích marketingových kampaní,“ komentovala stažení reklamy společnost Heineken.

Negativní reakce následují po několika přešlapech světových značek, jež v poslední době také čelily obviněním z rasismu. Oděvní společnost H&M v lednu zveřejnila obrázek dítěte tmavé pleti, které mělo na sobě mikinu s nápisem „Nejvíc cool opice v džungli“. Následovala vlna odporu, po které firma fotku stáhla a omluvila se. Podobné reakce vyvolal v říjnu minulého roku příspěvek na Facebooku od kosmetické značky Dove. V něm se černoška po použití mýdla Dove proměnila v bělošku.

Autor:


Nejčtenější

Falešný „smažák“, pangas místo candáta. Restaurace dál klamou zákazníky

Smažené sýry restaurace občas nahradí takzvanými analogy, které se méně...

Klamání hostů náhražkami potravin z restaurací nemizí. Místo Plzeňského Prazdroje dostávají zákazníci pražského podniku...

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce, sklady nebo pošta mají jedno společné: až třetina zaměstnanců tam nevydrží déle než rok. Nemají...



KVÍZ: Maturita z piva. Vyzkoušejte se, jak znáte značky, hospody i pijany

Šikovný hospodský umí načepovat hladinku, šnyt i mlíko.

V předchozím pivním kvízu jsme vás zkoušeli hlavně z výroby piva, tentokrát to bude více ze života - co pijeme, jak to...

ČSA se vracejí do minulosti. Aerolinky vymění flotilu airbusů za boeingy

Ilustrační snímek

České aerolinie čeká během následujících měsíců velká výměna provozovaných letadel. Do dvou let mají ve flotile...

Mám obavu, že přijde nová světová hospodářská krize, varuje Zeman

Prezident Miloš Zeman při setkání se zástupci německých firem, které investují...

Prezident Miloš Zeman se obává další světové hospodářské krize. Podle něj za každou takovou krizí stojí „blbost...

Další z rubriky

„Zkouření“ humři méně trpí, ujišťuje své zákazníky americká restaurace

Food festival na Špilberku (11. května 2013)

Restaurace v americkém státě Maine dává svým humrům speciální sedativum, aby během vaření netrpěli. Předtím než je...

Během třiceti let se utopíme v odpadcích, varuje Světová banka

Ilustrační snímek

Pokud nedojde k okamžité nápravě, do roku 2050 bude svět ročně produkovat o 70 procent více odpadu. V nejnovější studii...

Plynovod na dně Baltského moře rozděluje svět. Pro Česko je však přínosem

Loď Solitaire sloužící k pokládání potrubí na mořské dno.

Jde o jednu z nejostřeji sledovaných staveb v Evropě. Přes dvanáct set kilometrů dlouhý plynovod Nord Stream 2 na dně...



Najdete na iDNES.cz