Světlejší je lepší? Heineken stáhl rasistickou reklamu

  17:51aktualizováno  17:51
Nizozemská pivovarnická společnost Heineken stáhla svou reklamu se sloganem „sometimes, lighter is better“ (někdy je světlejší lepší), poté co ji kritici označili za rasistickou.

Heineken | foto: Reuters

Hlavní roli ve 30sekundovém spotu hraje pozorný barman, který si všimne, že žena stojící opodál znechuceně kouká na sklenici s vínem. Posune jí proto láhev nízkokalorického piva Heineken light, která putuje kolem několika lidí tmavé pleti, načež se na obrazovce objeví problematický slogan. Jedná se o anglické přídavné jméno „light“, které může znamenat „nízkokalorický“, ale i „světlý“.

Klip sklidil ostrou kritiku, zejména na sociálních sítích. Mezi nejvýraznějšími odpůrci byl hiphopový umělec Chance the Rapper, který na Twitteru  komentoval reklamu slovy, že některé společnosti podle něj dělají rasistickou reklamu schválně, aby měla víc zhlédnutí.

26.března 2018 v 03:18, příspěvek archivován: 29.března 2018 v 17:40

I think some companies are purposely putting out noticably racist ads so they can get more views. And that shit racist/bogus so I guess I shouldn’t help by posting about it. But I gotta just say tho. The “sometimes lighter is better” Hienekin commercial is terribly racist omg

„Přestřelili jsme, bereme si zpětnou vazbu k srdci a využijeme ji k ovlivnění budoucích marketingových kampaní,“ komentovala stažení reklamy společnost Heineken.

Negativní reakce následují po několika přešlapech světových značek, jež v poslední době také čelily obviněním z rasismu. Oděvní společnost H&M v lednu zveřejnila obrázek dítěte tmavé pleti, které mělo na sobě mikinu s nápisem „Nejvíc cool opice v džungli“. Následovala vlna odporu, po které firma fotku stáhla a omluvila se. Podobné reakce vyvolal v říjnu minulého roku příspěvek na Facebooku od kosmetické značky Dove. V něm se černoška po použití mýdla Dove proměnila v bělošku.

Autor:

Nejčtenější

V Praze otevírá nevěstinec se silikonovými pannami, inspiruje se cizinou

Realistická silikonová panna Rebeca podniku Naughty Harbor.

Nezávazný sex, který není nevěra. To svým zákazníkům slibuje podnik Naughty Harbor, který ve středu otevřel v Praze....

Dráhy nevědí, co s historickými vlaky. Prodělávají jim 40 milionů ročně

Lokomotiva řady 750.356 přezdívaná Brejlovec je jednou z těch, kterou chtějí...

Na ministerstvech dopravy a kultury vzniká plán na záchranu parních lokomotiv a dalších historických vozidel, o které...

Cigarety bez dýmu. Firma láká Čechy na zahřívaný tabák, lékařka varuje

Americká společnost Philip Morris představila novou generaci zahřívaných...

Společnost Philip Morris ČR v úterý představila novou generaci zahřívaných cigaret bez kouře iQOS 3. Vedle ní přišla i...

Zaměstnanci Ryanair tvrdí, že museli spát na zemi. Podle firmy to jen hráli

Ryanair

Irská nízkonákladová letecká společnost Ryanair dala výpověď šesti zaměstnancům, kteří minulý měsíc zveřejnili...

Zemřel majitel výrobce optiky Meopta. Přezdívalo se mu přerovský Baťa

Úspěšný byznysmen Čechoameričan Paul Rausnitz, který v 90. letech zachránil...

V neděli zemřel podnikatel a válečný veterán Paul Rausnitz, který ze dna přivedl ke globálnímu úspěchu výrobce...

Další z rubriky

Bývalý americký fotbalista postavil první solární město na světě

Babcock Ranch na Floridě je první americké město napájené pouze solární energií.

Postavit město zcela napájené slunečními paprsky je výzvou i na slunné Floridě. A to nejen z technických důvodů....

KOMENTÁŘ: Diktatura se nekoná. Brazilský kapitán však rukavičky nenosí

Nový brazilský prezident Jair Bolsonaro (28. října 2018)

Nový brazilský prezident Jair Bolsonaro vyhrál volby po vyhrocené kampani. Země pod jeho vedením nabírá tvrdší a...

Kancelář v metru, stanu i v karaoke klubu. Japonci pracují všude

Stanové kanceláře v parčíku přímo pod mrakodrapy v japonském Tokiu.

Malá kabina pro jednu osobu v metru, stan uprostřed mrakodrapů nebo klub karaoke s mikrofonem a velkoplošnou...

Najdete na iDNES.cz