Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Světlejší je lepší? Heineken stáhl rasistickou reklamu

  17:51aktualizováno  17:51
Nizozemská pivovarnická společnost Heineken stáhla svou reklamu se sloganem „sometimes, lighter is better“ (někdy je světlejší lepší), poté co ji kritici označili za rasistickou.

Heineken | foto: Reuters

Hlavní roli ve 30sekundovém spotu hraje pozorný barman, který si všimne, že žena stojící opodál znechuceně kouká na sklenici s vínem. Posune jí proto láhev nízkokalorického piva Heineken light, která putuje kolem několika lidí tmavé pleti, načež se na obrazovce objeví problematický slogan. Jedná se o anglické přídavné jméno „light“, které může znamenat „nízkokalorický“, ale i „světlý“.

Klip sklidil ostrou kritiku, zejména na sociálních sítích. Mezi nejvýraznějšími odpůrci byl hiphopový umělec Chance the Rapper, který na Twitteru  komentoval reklamu slovy, že některé společnosti podle něj dělají rasistickou reklamu schválně, aby měla víc zhlédnutí.

26.března 2018 v 03:18, příspěvek archivován: 29.března 2018 v 17:40

I think some companies are purposely putting out noticably racist ads so they can get more views. And that shit racist/bogus so I guess I shouldn’t help by posting about it. But I gotta just say tho. The “sometimes lighter is better” Hienekin commercial is terribly racist omg

„Přestřelili jsme, bereme si zpětnou vazbu k srdci a využijeme ji k ovlivnění budoucích marketingových kampaní,“ komentovala stažení reklamy společnost Heineken.

Negativní reakce následují po několika přešlapech světových značek, jež v poslední době také čelily obviněním z rasismu. Oděvní společnost H&M v lednu zveřejnila obrázek dítěte tmavé pleti, které mělo na sobě mikinu s nápisem „Nejvíc cool opice v džungli“. Následovala vlna odporu, po které firma fotku stáhla a omluvila se. Podobné reakce vyvolal v říjnu minulého roku příspěvek na Facebooku od kosmetické značky Dove. V něm se černoška po použití mýdla Dove proměnila v bělošku.

Autor:


Nejčtenější

Začínal sám v garáži, dnes výrobní linky z jeho firmy dobývají svět

Jakub Krofián s manželkou Alenou.

Jakub Krofián žije svůj americký sen už osmnáctý rok. Jako pětadvacetiletý mladík si z úspor koupil soustruh a doma v...

Lidé se stěhují do okolí měst, každé ráno pak tráví v autech v kolonách

Stávka na francouzské železnici nahnala více lidí do aut. V Paříži se tvoří...

Kvůli vysokým cenám bydlení ve městech roste poptávka po nemovitostech v jejich okolí. „Evidujeme meziroční růst zájmu...



Makléř si myslel, že pracuje v demoverzi, teď žádá vyplatit miliony eur

Harouna M Traore

Francouzský obchodník na burze žaluje makléřskou firmu Valbury Capital. Žádá, aby mu vyplatila 10 milionů eur, které...

Do důchodu později a jiné daně, radí Česku OECD

Ilustrační snímek

Česko by mělo navázat věk pro odchod do důchodu na očekávanou délku života. Doporučuje to Organizace pro hospodářskou...

Výkon na hranici padnutí: v Tesle se museli dopovat energetickými nápoji

Podvozek vozu Tesla Model S

Nadšení amerického miliardáře Elona Muska, který před pár dny děkoval zaměstnancům své automobilky Tesla za dosažení...

Další z rubriky

Cla připraví Německo o šest miliard eur a o pracovní místa, odhadla komora

Ilustrační snímek

Šéf Německé průmyslové a obchodní komory Eric Schweitzer varoval před zavedením cel na dovoz automobilů do USA. Podle...

Módní firmy mají přebytky. Burberry zboží raději pálí, chrání tak značku

Cara Delevingne pro značku Burberry propaguje oblečení a je i jednou z tváří

Britský výrobce luxusního módního zboží Burberry loni zlikvidoval neprodané oblečení, doplňky a parfémy za 28,6 milionu...

Kamera pozná, jakou má zákazník náladu. Používají ji řetězce i vymahači

Americká společnost Affectiva vyvinula technologii, která z videozáznamu...

Technologie pro rozpoznávání obličejů je čím dál pokročilejší. Používá se na hranicích, k odemykání chytrých telefonů,...

Najdete na iDNES.cz