Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Heinz namíchal „majočup“. Objevuje Ameriku, zlobí se Hispánci

  11:36aktualizováno  11:36
Potravinářská společnost Heinz uvedla na trh „majočup“, který je kombinací majonézy a kečupu. Výrobek, který firma prezentuje jako novinku, ale popudil řadu uživatelů Twitteru. Upozorňují, že lidé z Latinské Ameriky toto ochucovadlo už dávno používají.

Novým produktem potravinářské společnosti Heinz je směs majonézy a kečupu. | foto: H. J. Heinz Company

Společnost si podle britského deníku Independent  nejdříve provedla průzkum na Twitteru, zda o výrobek bude zájem. „Chcete majočup v obchodech? Dejte nám 500 tisíc hlasů a my to Američanům ukážeme,“ uvedla firma na Twitteru.

11.dubna 2018 v 20:17, příspěvek archivován: 16.dubna 2018 v 10:50

Want #mayochup in stores? 500,000 votes for “yes” and we’ll release it to you saucy Americans.

V některých zemích na Blízkém východě je produkt již dostupný. Společnost Heinz ale uvedla, že chce vědět, jak se Američanům bude líbit „americký debut“. Hlasování vyvrcholilo v pátek ráno, kdy pro nový výrobek hlasovalo 680 tisíc lidí.

„Majočup je hybridní ochucovadlo, o kterém jste nikdy nevěděli, že jej chcete,“ napsal americký server Business Insider a dodal, že béžová barva není vtip.

Americká televizní stanice NBC v pondělí uvedla, že nová omáčka řeší dilema při přípravě sendvičů. Nyní už se lidé nebudou muset rozhodovat, jestli si dají sendvič s majonézou, nebo kečupem.

Z ankety mezinárodní spor

Jinde na Twitteru ale výrobek až takové nadšení nevyvolal. „Majočup? Americký debut? Pro mnoho Američanů, zejména těch v latinské komunitě, není kombinace majonézy a kečupu nic nového. Tato kombinace je v karibské kuchyni zakořeněna stejně jako rýže nebo banány plantain,“ sdílel své rozhořčení jeden z diskutujících.

„Majočup jsme vynalezli již dávno. Heinz přišel příliš pozdě,“ okomentoval počin společnosti jeden portorický uživatel. Někteří na Twitteru společnost Heinz obvinili z přivlastňování nebo dokonce kolonizování milované kombinace kečup-majonéza. Twitterová anketa tak brzy přerostla v mezinárodní spor.

Ochucovadlo je pod různými názvy i variacemi populární v celé Latinské Americe. V Kostarice, Kolumbii, Venezuele a dalších zemích se označuje jako „salsa rosada“ (růžová omáčka). V Česku kombinujeme kečup a majonézu s několika dalšími přísadami v omáčce nazývaná ďábelská.

Autor:



Nejčtenější

Česká pošta se chtěla zalíbit na Facebooku, sklidila výsměch

Česká pošta na svém Facebookovém profilu vyhlásila soutěž o modré reklamní...

Po pošťácké internetové televizi, kterou loni Česká pošta rozjela na kanále YouTube, nyní rozpačitě baví své zákazníky...

Žena v letadle dostala jablko, po přistání jí za něj napařili pokutu

Boeing 767 společnosti Delta

Na svou cestu z Paříže do amerického Denveru společností Delta Air Lines jen tak nezapomene Crystal Tadlocková. Žena...



To by stačilo. Šéf Korean Air odvolal své dvě dcery, firmě dělaly ostudu

Dcery ředitele Korean Air Emily Cho (vlevo) a Heather Cho

Šéf korejských aerolinek Čo Jang-ho v minulých dnech vyhodil z firmy své dvě dcery. Důvodem bylo jejich nedůstojné...

KVÍZ: Kolik chmele je v půllitru a co je spilka? Otestujte se, co víte o pivu

(Ilustrační snímek)

Jsme národ pivařů. Alespoň to platí o spotřebě na hlavu. Každý Čech do sebe za rok otočí v průměru pár set půllitrů....

Ceny pozemků pro dům vyskočily na dvojnásobek. Kolik stojí ve vašem kraji?

Inženýrské sítě

Ceny stavebních pozemků stoupaly nejstrměji v posledních sedmi letech na Vysočině, v Královéhradeckém kraji a ve...

Další z rubriky

Exstarosta Bloomberg zaplatí za USA miliony za příspěvek na ochranu klimatu

Bývalý newyorský starosta Michael Bloomberg (19.4.2018)

Někdejší starosta New Yorku Michael Bloomberg zaplatí za USA 4,5 milionu dolarů (asi 93 milionů korun) roční příspěvek...

Nákup médií beru jako občanskou povinnost, řekl Křetínský listu Le Figaro

Daniel Křetínský

Podnikatel Daniel Křetínský považuje investice do médií za svou občanskou povinnost a to vzhledem k potížím, kterým...

Většina milionářů věří, že bude žít nad 100 let. I proto investuje do zdravotnictví

Milionář

Velká část milionářů z nedávného průzkumu UBS Group se domnívá, že bude žít déle než 100 let. Většina z nich pokládá...

Najdete na iDNES.cz