Heinz namíchal „majočup“. Objevuje Ameriku, zlobí se Hispánci

  11:36aktualizováno  11:36
Potravinářská společnost Heinz uvedla na trh „majočup“, který je kombinací majonézy a kečupu. Výrobek, který firma prezentuje jako novinku, ale popudil řadu uživatelů Twitteru. Upozorňují, že lidé z Latinské Ameriky toto ochucovadlo už dávno používají.

Novým produktem potravinářské společnosti Heinz je směs majonézy a kečupu. | foto: H. J. Heinz Company

Společnost si podle britského deníku Independent  nejdříve provedla průzkum na Twitteru, zda o výrobek bude zájem. „Chcete majočup v obchodech? Dejte nám 500 tisíc hlasů a my to Američanům ukážeme,“ uvedla firma na Twitteru.

11.dubna 2018 v 20:17, příspěvek archivován: 16.dubna 2018 v 10:50

Want #mayochup in stores? 500,000 votes for “yes” and we’ll release it to you saucy Americans.

V některých zemích na Blízkém východě je produkt již dostupný. Společnost Heinz ale uvedla, že chce vědět, jak se Američanům bude líbit „americký debut“. Hlasování vyvrcholilo v pátek ráno, kdy pro nový výrobek hlasovalo 680 tisíc lidí.

„Majočup je hybridní ochucovadlo, o kterém jste nikdy nevěděli, že jej chcete,“ napsal americký server Business Insider a dodal, že béžová barva není vtip.

Americká televizní stanice NBC v pondělí uvedla, že nová omáčka řeší dilema při přípravě sendvičů. Nyní už se lidé nebudou muset rozhodovat, jestli si dají sendvič s majonézou, nebo kečupem.

Z ankety mezinárodní spor

Jinde na Twitteru ale výrobek až takové nadšení nevyvolal. „Majočup? Americký debut? Pro mnoho Američanů, zejména těch v latinské komunitě, není kombinace majonézy a kečupu nic nového. Tato kombinace je v karibské kuchyni zakořeněna stejně jako rýže nebo banány plantain,“ sdílel své rozhořčení jeden z diskutujících.

„Majočup jsme vynalezli již dávno. Heinz přišel příliš pozdě,“ okomentoval počin společnosti jeden portorický uživatel. Někteří na Twitteru společnost Heinz obvinili z přivlastňování nebo dokonce kolonizování milované kombinace kečup-majonéza. Twitterová anketa tak brzy přerostla v mezinárodní spor.

Ochucovadlo je pod různými názvy i variacemi populární v celé Latinské Americe. V Kostarice, Kolumbii, Venezuele a dalších zemích se označuje jako „salsa rosada“ (růžová omáčka). V Česku kombinujeme kečup a majonézu s několika dalšími přísadami v omáčce nazývaná ďábelská.

Autor:


Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

KVÍZ: Proč chyběl v Československu toaletní papír a kde byste našli Baťov?

Peníze

České a slovenské hospodářství prošlo za posledních sto let etapami bouřlivého rozvoje i zaostávání. Děti dnes už...

Další z rubriky

Na cizí svatbu jako do divadla. Indové prodávají turistům vstupenky

Tradiční hinduistická svatba

Klasická pozvánka na svatbu není vždy podmínkou. Stačí si koupit vstupné. Alespoň v Indii, kde některé páry nabízejí...

Čína zpomaluje, vykázala nejnižší hospodářský růst od počátku krize

Ilustrační snímek

Růst čínské ekonomiky ve třetím čtvrtletí tohoto roku zpomalil na 6,5 procenta v porovnání s 6,7 procenta v předchozím...

Indické ženy se rozpovídaly o obtěžování, firmy vyřizují pojištění proti MeToo

Mimochodem Indky jsou krásné a nosí úžasné šaty a šperky. Pořád.

Poté, co se lavina s obviněními ze sexuálního obtěžování přesunula z Hollywoodu do Indie, se některé tamní společnosti...



Najdete na iDNES.cz