Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zavadil spojil byznys. Novou zubní pastu nabídne i v obřím hračkářství

  10:00aktualizováno  10:00
Podnikatel Pavel Zavadil, který stojí za výrobcem dentální hygieny Herbadent a hračkářstvím Hamleys, se rozhodl oba byznysy propojit. V říjnu uvede Herbadent na trh dětskou zubní pastu, která bude k dostání mimo jiné v obří prodejně hraček na pražských Příkopech.

Spolumajitel společnosti Herbadent Pavel Zavadil před historickými sudu ve sklepení firmy na pražském Smíchově. | foto:  Michal Růžička, MAFRA

Zubní pastu pro děti Herbadent doposud ve svém portfoliu neměl. Společnost pro ni zvolila symbol zubní víly. Součástí balení bude i dětský zubní kartáček od českého výrobce Spokar, celek by pak podle spolumajitele firmy Zavadila měl stát do sto korun.

Podnikatel stojí i za obřím pražským hračkářstvím Hamlyes. „Hamlyes je místo, kde projde mnoho rodičů s dětmi. A my máme s Herbadentem najednou produkt, který je pro děti. To, že jsem spolumajitel tady i tam mi dává možnost toho využít,“ vysvětlil Zavadil.

Prodej v Hamlyes by měla odstartovat speciální víkendová akce ve spolupráci s projektem Dětský úsměv, který se zabývá preventivní péčí o zuby v mateřských a základních školách.

„S touto organizací bychom chtěli udělat nějakou hru, kde by dětem na jednotlivých stanovištích bylo vysvětlováno, jak si správně čistit zuby. Když nasbírají všechna razítka, dostanou jako dárek naši zubní pastu,“ popsal plány Zavadil. Uvedení novinky plánuje firma doprovodit i reklamní kampaní v televizi, kinech a na internetu.

Zubních past se prodalo méně, roste zájem o elektrické kartáčky

Češi podle údajů společnosti Nielsen, která sleduje prodeje v maloobchodních prodejnách o velikosti minimálně 400 metrů čtverečních bez údajů z řetězce Makro, za posledních dvanáct měsíců utratili za zubní pasty jedna a půl miliardy korun. Útraty mírně poklesly i přesto, že produkty zdražily.

Fotogalerie

„V České republice se prodalo necelých 3,1 milionu litrů zubních past, což je přibližně o 25 tisíc litrů méně než tomu bylo ve stejném období minulého roku,“ uvádí konzultant společnosti Nielsen Matěj Bohůnek. Trhu podle něj dominují velké nadnárodní značky Colgate, Elmex, Odol, Sensodyne a Signal. Český Herbadent, který letos slaví 120 let, podle Zavadila neovládá ani procento trhu.

Naopak rostly prodeje zubních kartáčků. Za posledních dvanáct měsíců se jich prodalo o osmnáct procent více, přičemž v nemalé míře se na tom podílely elektrické zubní kartáčky. Těch se prodalo o dvě třetiny více. „Ani běžné a mezizubní kartáčky ovšem nezahálely a zaznamenaly 11procentní, respektive 17procentní nárůst,“ dodal Bohůnek.

Autor:


Nejčtenější

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce, sklady nebo pošta mají jedno společné: až třetina zaměstnanců tam nevydrží déle než rok. Nemají...

10 LET OD KRIZE: Místo práce jsme stříleli vrtulníky, říká bývalý bankéř Lehmanů

Nik Storonsky, zakladatel a šéf britského bankovního start-upu Revolut.

Před deseti lety oběhly celý svět fotky bankéřů, jak s papírovými krabicemi vyklízejí své kanceláře na Wall Streetu....



Pět týdnů dovolené, vyšší mzdy a kratší pracovní týden, požadují odbory

Předseda ČMKOS Josef Středula na shromáždění odborářů před začátkem...

Na třináct set odborářů z celé republiky přijelo v úterý do Prahy, aby formulovali své požadavky. Chtějí zvýšení mezd o...

Pojištění proti pokutám je přitěžující okolnost, rozhodl Nejvyšší správní soud

policie radar měření rychlost celostátní akce

Uzavření pojistky proti pokutám může být ve správním řízení bráno jako přitěžující okolnost, upozornil deník Právo na...

Prověřte, jak získal majetek! Na finanční správu přišlo 1 173 podnětů

Ilustrační snímek

Už třetím rokem Češi hlásí příjmy, které se nemusejí psát do daňových přiznání. Pokud to neudělají, riskují do budoucna...

Další z rubriky

Konec bloudění po supermarketu? Ahold testuje navigaci uvnitř obchodů

Najdi svůj produkt. Ahold testuje navigaci obchodem.

Nizozemská nadnárodní společnost Ahold Delhaize začala na tamním trhu testovat aplikaci, která zákazníky naviguje mezi...

Zdravá Cola se špetkou marihuany: rýsuje se partnerství z rozumu

Ilustrační snímek

Americká společnost Coca-Cola jedná s kanadským pěstitelem marihuany Aurora Cannabis o výrobě nápojů s obsahem...

Pošta bojuje s nedostatkem zaměstnanců, mnohdy pracují až dvanáct hodin

Česká pošta. ilustrační snímek

Loni opustil Českou poštu každý čtvrtý zaměstnanec. Většinu odradil nízký plat v kombinaci s neplacenými přesčasy. I...

Najdete na iDNES.cz