Hit Titanic přiváží nejdražší reklamu

Praha - S nejdražší lodí své doby připlouvají na Nově i jedny z nejdražších minut reklamního času v historii českého televizního vysílání. Kam až se vyšplhá cena za půlminutový šot během večerního vysílání hollywoodského hitu Titanic, ukážou přesně údaje o sledovanosti až příští týden, už teď však mimořádné sumy předznamenávají naplněné reklamní limity a očekávaný enormní zájem diváků. Je tedy možné, že se bude opakovat situace ze sousedního Německa, kde loni o Vánocích vystavila stanice RTL za reklamu během Titaniku rekordní účty.

Třicetivteřinový spot se tehdy prodával za 302 tisíc marek, tedy přes 5,3 milionu korun.

Této úrovni se Nova nepřiblíží. I kdyby dosáhla stoprocentní sledovanosti, vyjde inzerenty podle ceníku půl minuty reklamy na 1,68 milionu korun. Přesto komerční stanice na vysílání škodná nebude. Třebaže Nova nechce uvést, kolik přesně za licenci na dvojí odvysílání Titaniku zaplatila, odborné odhady se pohybují mezi 10 a 20 miliony korun. A tuhle sumu dostane televize nejspíš nazpět ještě dříve, než luxusní kolos na obrazovkách narazí do ledové hory.

Kdyby byl totiž Titanic jen stejně úspěšný jako nejsledovanější březnový „novácký“ film Slunce, seno a pár facek, inkasovala by komerční stanice za zhruba čtyři desítky prodaných minut reklamy kolem čtyřiceti milionů korun. A americký šlágr nepochybně českou komedii překoná.

Mezi inzerenty se v souvislosti s Titanikem žádné mimořádné drama neodehrávalo. „Žádné mimořádné fronty tu nebyly. Všichni si uvědomují, že to bude hodně drahé,“ říká Vladimír Jurásek, ředitel agentury Mag Media, která reklamní čas na Nově prodává.


Témata: Titanic