Pro vítěze druhého ročníku internetové soutěže hlasovalo 37,5 procenta webových návštěvníků. Poplatek za vedení běžného účtu si získal "sympatie" 37 procent hlasujících.
Na třetím místě se umístil poplatek za účetní položku, pro který hlasovala téměř čtvrtina návštěvníků. "Poplatek za výběr z bankomatu vlastní banky navazuje na loňského vítěze, kterým byl poplatek za příchozí platbu," uvedl pro ČTK provozovatel portálu bankovnipoplatky.com Patrik Nacher. - více zde
Z ankety podle něj jasně vyplývá, které poplatky klienty bank nejvíce trápí - obecné poplatky a poplatky za používání platební karty. Vedle samotného hlasování to prý dokládají i četné názory a postoje v diskuzních fórech.
"Pro banky mohou výsledky ankety sloužit jako určitá zpětná vazba. Loni banky na kritiku své poplatkové politiky reagovaly postupným zpřehledňováním svých sazebníků a zrušením loňského nejabsurdnějšího bankovního poplatku (Poštovní spořitelna, eBanka a Raiffeseinbank), uvedl Nacher.
Poplatková politika českých bank se po kritice médií a tlaku ze strany ministerstva financí na změny v bankovním sektoru pozvolna mění. GE Money Bank před měsícem nabídla klientům možnost platit za běžné služby pouze jeden paušální měsíční poplatek. - více zde